2008-08-22, 06:58
Medlem
Har bott på hotell i gällivare i två veckor (3min bilresa till malmberget) och har explorat lite på baronen och runt malmberget,det är gruvgångar/övergivna hus överallt och inget vaktbolag har koll på ställena där. nån som har bilder på nåt därifrån?
ja,malmberget är lite av en spökstad
http://rostsverige.blogs.se/2006/08/...berget~1049120
Senast redigerad av markusefter 2008-08-22 kl. 07:08.
Citera
2008-08-22, 14:59
Medlem
-SWE-ViGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Har bott på hotell i gällivare i två veckor (3min bilresa till malmberget) och har explorat lite på baronen och runt malmberget,det är gruvgångar/övergivna hus överallt och inget vaktbolag har koll på ställena där. nån som har bilder på nåt därifrån?
ja,malmberget är lite av en spökstad
http://rostsverige.blogs.se/2006/08/...berget~1049120
F-låt men jag förstår inte, varför frågar du efter bilder när du verkar ha bra bilder själv? Samlar du på bilder?
Citera
2008-08-22, 16:44
Medlem
Det är inte hans blogg! så då är det inte hans bilder heller! Hans frågeställning var om det var någon som hadde bilder därifrån som han kunde se.
Citera
2008-08-25, 23:48
Medlem
Besök nautanen och gruvhålen där. Finns minst 2 ingångar i berget där, Mariagruvan och maxgruvan.

Mariagruvan är lätt att gå i och man behöver knappt böja sig i gångarna, men man kommer inte så långt in i berget från den ingången.

Ingången till maxgruvan är lite knepigare, mycket krypande och sen är det iskallt där inne p.g.a all is. Men här finns det otroligt många gångar och schakt att klättra runt i.

Vad gäller Malmberget så är det väl inte så spännande där kanske, visst är det lite öde och trisst där men en spökstad är det väl ändå inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in