Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Vid ett fejkad kidnappning vid Järntorget i gbg, så spärrar dom av hela järntorget för att vänta på den s.k insatsstyrkan som kom efter ett långt tag i lägenheten fanns ett par horsepundare och en snurrpelle. Vilket polisen visste, vid inbrytningen så gapa dom och skrek dessa adrelaninstinna snutar för att upptäcka att dom lämnat lägenhetn bakvägen och gått till en annan lägenhet som oxå polisen hade tel.avlysning på, inga brigtha gossar detta, där räckte det het lugnt med piketbussen, varvid krim sade vid först förhöret med han som låtsades bli kidnappad (ett grovt brott annars) det var dyrt detta för samhället, det räcker gott och väl med PK vid sådana ingripande dom är lika skckliga som Leif GW person säger, jag håller med han i det fallet, övertro på någon insatssstyrka! alla fick lämna polisstationen för att återkomma vid rättegång om det blir någon!
Är det inte så att de flesta som är inom insatsstyrkan har tidigare varit piket?
- Jag har ingen koll på om de har varit poliser tidigare elelr i något förband.
Men antar att alla har militär bakgrund, iaf utbildning.
Nu utsätts inte Sverige för några hot om man jämför med omvärlden.
Vid kapningar där sprängmedel och många liv står i fara tror jag inte piketen skulle vara rätt personer för det.
Jag hade hellre velat blir frigiven av en professionell insatsstyrka med mer erfarenhet och tyngre vapen.