2008-08-22, 01:36
Medlem
Barbafettos avatar
Detta är min bestämda uppfattning!

Det är väl bara Admin som kommer in med för långa mellanrum och rensar enligt denna regel?

För att få lite ruljans så borde det finnas en tråd, kanske direktlänk till PM/Rp till moderator där man kunde nominera de man tycker tramsar för mycket!!

Självklart skulle ett antal lustigkurrar, om detta hände, nominera mig men det är helt OK imo!

Jag lämnar bedömningarna helt i händerna på moderatorerna för vilka de flesta jag hyser all respekt!

Det skulle så klart vara så att de som nominerar en user på jävulskap, som inte bedöms vara en kandidat för KfK, skall få en varning eller liknande!

Kanske är jag helt fel ute men det känns som om det behöver rensas kraftigt ibland!

Man kan ju skicka RP enligt nuvarande system men då borde alternativen Trams/KfK läggas till bland alternativen för rp! Inte som nu "annat/jag vet inte" eller vad det står,,
Citera
2008-08-22, 02:59
Medlem
Läskigs avatar
Håller med, förr kunde det flyga folk några gånger om dagen, nu under sommarlovet när det verkligen behövts har jag knappt sett det en enda gång tyvärr... :/
Citera
2008-08-22, 03:01
Bannlyst
Jag tror att det är svårare och rösta för en medlemms KFK då det inte är en utröning om ett regelbrott som ska röstas om, utan en helhetsbedömmning av en användare som person vilket helt enkelt är mycket svårare, fast det är klart att det finns helt uppenbara fall, men ändå!

Enklast är att (för dem som irriterar sig mycket) att bli bättre på selektiv läsning eller skaffa sig en ödmjukare inställning till vad som uppfattas som idioti.

/
Farligt att ge moderatorerna för mycket makt, se i hur stingslig..... tråden!
Senast redigerad av TrollKungen 2008-08-22 kl. 03:03.
Citera
2008-08-22, 03:54
Medlem
Medhåll. Jag har tryckt på reportknappen ett par gånger för att uppmärksamma moderatorer om tramsare som borde uppmärksammas för eventuell KFK-bannlysning. Sedan har inget hänt. Typexempel är folk som skriver som om de tror att detta är Lunarstorm, exempel: "LOL tror d lr? ofta! palla de?!" När man vidare ser att de är uppe i över 500 inlägg blir man lite orolig.

Givetvis ska folk inte bannlysas godtyckligt. Men uppenbarligen anser sig admin inte ha tid att göra det i tillräckligt stor omfattning, och därför kanske några av de mer rutinerade moderatorerna (typ Ruskigbuss och ett par andra) kan få samma befogenhet?
Senast redigerad av Fennicum 2008-08-22 kl. 03:57.
Citera
2008-08-22, 04:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Medhåll. Jag har tryckt på reportknappen ett par gånger för att uppmärksamma moderatorer om tramsare som borde uppmärksammas för eventuell KFK-bannlysning. Sedan har inget hänt. Typexempel är folk som skriver som om de tror att detta är Lunarstorm, exempel: "LOL tror d lr? ofta! palla de?!" När man vidare ser att de är uppe i över 500 inlägg blir man lite orolig.

Givetvis ska folk inte bannlysas godtyckligt. Men uppenbarligen anser sig admin inte ha tid att göra det i tillräckligt stor omfattning, och därför kanske några av de mer rutinerade moderatorerna (typ Ruskigbuss och ett par andra) kan få samma befogenhet?

Det kaskse kan vara ett mindre antal moderatorer som har den "befogenheten" åt gången i cirkulerande grupper som kan rösta om eventuell KFK? och givetvis så ska (eller borde iaf) grupperna vara slumpvist utvalda!

-Så borde ju "riskerna" för orättvisa kunna minimeras till det obefintliga anser jag!

edit:
Fast i varningar och bannlysningar så har ju karlshamn_ye KFK`at en medlem, är det admin som stått för beslutet eller är det jag som missat något? (såhär på morgonkvisten)
Senast redigerad av TrollKungen 2008-08-22 kl. 04:18.
Citera
2008-08-22, 04:27
Medlem
fuskas avatar
Samma medlem är KFK'ad av admin lite tidigare.
Citera
2008-08-22, 04:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Samma medlem är KFK'ad av admin lite tidigare.

Ok, trodde jag missförstått något med tanke på hur mycket klockan visst är.

/
Tack och godnatt från TrollKunen
Citera
2008-08-22, 11:34
Administrator
admins avatar
Jag är helst försiktig med att använda KFK då det är en godtycklig regel, och dessa enkelt kan missbrukas om man inte är försiktig.
Jag får återkommande förslag på kandidater, och ibland tar det tid men många gånger friar jag hellre och försöker få användaren att bättra sig. Ibland lyckas jag, och ibland lyckas jag mindre bra och användaren blir bannlyst.

admin
Citera
2008-08-22, 11:36
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Fast i varningar och bannlysningar så har ju karlshamn_ye KFK`at en medlem, är det admin som stått för beslutet eller är det jag som missat något? (såhär på morgonkvisten)

Det är bara jag som kan dela ut KFK.
karlshamn_ye:s inlägg är raderat nu, då jag redan hade publicerat bannlysningen här:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=730940

admin
Citera
2008-08-22, 13:41
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är bara jag som kan dela ut KFK.
Bara lite nyfiken här: du har inga planer på att utöka KFK-rätten till admin2 och admin3? För dessa är väl lika mycket admin som du är, eller?
Citera
2008-08-22, 14:27
Medlem
Rostmannens avatar
admin2 är enbart medlem, har inga befogenheter, personligen tycker jag KFK utnytjas för mycket, många KFKade har Faktiskt haft vettiga inlägg, men varför användare KFKas får vi dödliga inte reda på ändå.

Tycker dock att de ordinarie reglerna skall utnytjas i första hand, och KFK på uppenbara troll och tramsara.
Låt användarna få en chans att visa vad de går för innan dom får KFK efter ca 20 inlagg.
Citera
2008-08-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
admin2 är enbart medlem, har inga befogenheter, personligen tycker jag KFK utnytjas för mycket, många KFKade har Faktiskt haft vettiga inlägg, men varför användare KFKas får vi dödliga inte reda på ändå.

Tycker dock att de ordinarie reglerna skall utnytjas i första hand, och KFK på uppenbara troll och tramsara.
Låt användarna få en chans att visa vad de går för innan dom får KFK efter ca 20 inlagg.

Har du några exempel att visa upp här?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in