Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Jag tror att det är svårare och rösta för en medlemms KFK då det inte är en utröning om ett regelbrott som ska röstas om, utan en helhetsbedömmning av en användare som person vilket helt enkelt är mycket svårare, fast det är klart att det finns helt uppenbara fall, men ändå!
Enklast är att (för dem som irriterar sig mycket) att bli bättre på selektiv läsning eller skaffa sig en ödmjukare inställning till vad som uppfattas som idioti.
/
Farligt att ge moderatorerna för mycket makt, se i hur stingslig..... tråden!

Du har rätt! Men det finns väl något slags register över hur många tillsägelser t.ex någon fått och kanske anledning till dessa med?
Ser man att det springer iväg hos någon som får RP.s på att de tramsar eller skriver oneliners eller så borde det vara lätt(are) att avgöra KfK iaf?
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag är helst försiktig med att använda KFK då det är en godtycklig regel, och dessa enkelt kan missbrukas om man inte är försiktig.
Jag får återkommande förslag på kandidater, och ibland tar det tid men många gånger friar jag hellre och försöker få användaren att bättra sig. Ibland lyckas jag, och ibland lyckas jag mindre bra och användaren blir bannlyst.
admin
Sant! Antar att om man får ett pm från Admin så skärper man sig?
JAG hade iaf gjort det
Har tänkt lite till och kanske räcker det om det är som det är nu men att "chat-inlägg", oneliners och inlägg av typen +1 eller

raderas snarast!
I de allra flesta fall tillför dessa, imo, inget alls!
"tvåan-inlägg" har ju i stor sett försvunnit vilket jag tycker är bra! Kunde samma ske med "+1" och "du vet att det är 18-årsgräns ..." hade det varit bra!
En del "frågor" om misstänkta personers ålder och deras svar passar i humorforumet tycker jag, har skrattat gott åt vissa, men att bara rapa ur sig "hur gammal är du/du vet att det är ..." m.fl tycker jag bara blir löjligt!
Lite finess vad gäller detta om man får önska sig något!
Dessutom är åldersgränsen ett trubbigt vapen för att sortera in/ut folk men kanske det enda eller iaf enklaste man kan välja?