• 1
  • 2
2008-08-22, 00:15
Medlem
coolboy_90s avatar
Är det en bra förstabil? Går 2.0an drygt lr?
Hur mkt drar 2,0 och 2,3an?

Funderat på saab 900 ett tag nu men ja vet inte ja. Första trodde ja att saab 900 va mkt mindre men den va ju t.o.m 2 cm längre

Och det är dom nya saab 900 jag menar från -94 till något.
Citera
2008-08-22, 00:18
Medlem
kaktusagents avatar
Det är nu jag förstår vad alla på flashback har emot nittiotalister. Ta och läs igenom ditt inlägg igen, och för guds skull använd riktiga ord nästa gång du skriver något.

Ontopic: Säkert skitbra bil..
Citera
2008-08-22, 00:25
Medlem
Har ägt en 2.0 900S -97. ingen vidare rolig bil men billig och är bekväm osv. Skulle dock hellre satsa på en 9-3 då den har massa uppdateringar men ligger nästan i samma prisklass nuförtiden?
Turbomotor är att föredra, trimmas lätt och blir mkt roligare men försäkringen blir svindyr om man är kille under 24 så kolla upp det isf. Om du kikar på en 9-3 så försök att hitta en från 99 eller tidigare med röd tändkasset. Då får du b204, vilket är en mycket bättre motor än b205 med svart. Den senare har visat sig ha problem med oil-sludge om man har otur. Är dock oljebytena rätt skötta brukar det inte vara några problem.
Citera
2008-08-22, 12:30
Medlem
coolboy_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusagent
Det är nu jag förstår vad alla på flashback har emot nittiotalister. Ta och läs igenom ditt inlägg igen, och för guds skull använd riktiga ord nästa gång du skriver något.

Oj kan tyvärr inte hjälpa att du är gubbe och stör dej på allt. Och självklart var det 90talisternas fel, usch bättre förr alltså..

Iallafall jävligt gött att du är så korrekt och skriva att alla andra gör fel.

Btw: varför svarar du ens ontopic när du inte har en aning om den är bra? Nu förstår jag varför alla här emot 80talister här på flashback. Och för guds skull svara inte bara svara inte bara för att du ska synas.
Citera
2008-08-22, 14:11
Medlem
coolboy_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caii
Har ägt en 2.0 900S -97. ingen vidare rolig bil men billig och är bekväm osv. Skulle dock hellre satsa på en 9-3 då den har massa uppdateringar men ligger nästan i samma prisklass nuförtiden?
Turbomotor är att föredra, trimmas lätt och blir mkt roligare men försäkringen blir svindyr om man är kille under 24 så kolla upp det isf. Om du kikar på en 9-3 så försök att hitta en från 99 eller tidigare med röd tändkasset. Då får du b204, vilket är en mycket bättre motor än b205 med svart. Den senare har visat sig ha problem med oil-sludge om man har otur. Är dock oljebytena rätt skötta brukar det inte vara några problem.

Okej men i o. med att det är förstabil så gör det inte så mkt att den är lite dryg. 150 häst på 2,3 litarn, och det lär väl räcka?

Frågan är ju om det ens är värt att tänka på att köpa en 2,0 litare?

Saab 900 kostar runt 10k och 9-5 över 20
Citera
2008-08-22, 16:16
Medlem
volvo 240s avatar
Folk som använder ordet förstabil, med de undrar man ju hur seriösa de är i sitt bilköp..

En bra bil är väl en bra bil oavsett om det är din första bil eller inte?

har hört att Anders Eklunds röda 900 är tillsalu nu, köp den och glid runt grundskolan
Citera
2008-08-22, 16:34
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusagent

Vilket ord använde han sig av som inte finns på riktigt då?

OnTopic: Om du ska köpa en saab 900, köp den inte av några finnar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3159100.ab
Senast redigerad av oscarericson 2008-08-22 kl. 17:08.
Citera
2008-08-22, 17:47
Medlem
coolboy_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Folk som använder ordet förstabil, med de undrar man ju hur seriösa de är i sitt bilköp..

En bra bil är väl en bra bil oavsett om det är din första bil eller inte?

har hört att Anders Eklunds röda 900 är tillsalu nu, köp den och glid runt grundskolan

haha de vore fan chef att göra det
Går 3dje året på gymnasie.

Alltså ska ha råd att åka tänkte jag bara. Så hästkrafterna spelar ju inte störst roll då. Bara den är lite rolig att köra och behöver inte dra en porsche eller så.
Ta bilen till skolan typ 2 ggr i veckan hade ja tänkt för schemat blev så dåligt och bussarna passar dåligt. Och det är 3 mil till skolan.
Citera
2008-08-22, 17:55
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolboy_90
haha de vore fan chef att göra det
Går 3dje året på gymnasie.

Alltså ska ha råd att åka tänkte jag bara. Så hästkrafterna spelar ju inte störst roll då. Bara den är lite rolig att köra och behöver inte dra en porsche eller så.
Ta bilen till skolan typ 2 ggr i veckan hade ja tänkt för schemat blev så dåligt och bussarna passar dåligt. Och det är 3 mil till skolan.

Varför just en saab 900 då? Köp en gammal golf eller något
Citera
2008-08-22, 18:03
Medlem
coolboy_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Varför just en saab 900 då? Köp en gammal golf eller något

verkar sköna, +att ja trodde att dom va små först.
Men har kollat på Golf GTI hela sommarn, har gett upp. Dom som är något att ha säljs på en dag typ 30 mil bort.
Ringt på några och bestämt träff tidigt dagen efter. Men när ja ringer dagen efter har dom redan sålts. Har hänt 3 ggr nu så ja sket i golf.
Citera
2008-08-22, 20:47
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
OnTopic: Om du ska köpa en saab 900, köp den inte av några finnar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3159100.ab
Valjakala körde ju också Saab 900, ser vi ett mönster här,

Citat:
Ursprungligen postat av coolboy_90
Går 3dje året på gymnasie

.
Aaah men 150 hästar räcker ju och blir över.

Men köper du Eklunds röda får du åka och glida vid småskolorna efter du har slutat för dagen och se om du kan ragga upp lite småtjejer :P
Senast redigerad av volvo 240 2008-08-22 kl. 20:51.
Citera
2008-08-22, 21:05
Medlem
coolboy_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Valjakala körde ju också Saab 900, ser vi ett mönster här,

Aaah men 150 hästar räcker ju och blir över.

Men köper du Eklunds röda får du åka och glida vid småskolorna efter du har slutat för dagen och se om du kan ragga upp lite småtjejer :P

Jaa det borde ju göra det, jag vet inte om saab 900 är så mycket större än volvo 440 men har en rostig oskattad å schleten 440 som går jävligt bra i motorn nu. 110 hästar går faktist jävligt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in