2008-08-26, 21:55
  #13
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aztekiar
Tack för påminnelsen! dags om 9 min
Jag är ledsen att jag inte bor i en studentstad, jag skulle fakking älska att primalskrika från fönstret klockan tio varje kväll...
Citera
2008-08-27, 00:15
  #14
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=dJamX-x6wWc

Citera
2009-03-04, 16:03
  #15
Medlem
Jag bodde i flogsta i ett år och det blev ett antal skrik =). Vanligast var på fredagskvällarna tror jag då det oftast var fest. Roligast var nog en gång då vi sammordnade hela huset att alla skulle gå ut på balkongen o skrika samtidigt..
Citera
2010-09-03, 23:24
  #16
Medlem
Bodde i höghusen i flogsta ett halvår, var med och skrek så ofta jag var hemma.
Roligast är när de från ett hus skriker "Andra sidan är ni klara?!" och huset mittemot svarar "Jajamensan fattas bara!"
Dock förstod sig inte utbytsstudenterna på det, av naturliga skäl..

Låter mest på festkvällar, men annars kan det också låta rätt bra, om tillräckligt många är hemma
Citera
2015-03-15, 21:23
  #17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Börjar bli känt utanför landet...lol


http://www.snotr.com/video/15023/What_happens_if_you_scream_out_of_a_window_in_Swed en_at_10_PM
Citera
2015-03-16, 13:01
  #18
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVanja
Bodde i höghusen i flogsta ett halvår, var med och skrek så ofta jag var hemma.
Roligast är när de från ett hus skriker "Andra sidan är ni klara?!" och huset mittemot svarar "Jajamensan fattas bara!"
Dock förstod sig inte utbytsstudenterna på det, av naturliga skäl..

Låter mest på festkvällar, men annars kan det också låta rätt bra, om tillräckligt många är hemma

Då ska ni alla skrika sen ta skydd och skrika "bomb!!!!".
Citera
2015-03-16, 13:05
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Förekommer i lund oxå, där heter det delphivrålet.

http://susning.nu/Delphivr%E5let

Folkminnen, flogsta och delphi:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tioskriket


JAg villminnas att i Flogsta var det "sjuvrål" på min tid , men på delphi i Lund var det tiovrål, fr a under Tekniska högskolans tentaperioder.
Citera
2015-03-28, 10:19
  #20
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag bodde i Flogsta något år för ganska länge sen. Många shoppingrundor på ICA blev det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in