• 1
  • 2
2008-08-21, 19:04
Medlem
letar efter billiga men bra högtalare. vad ska jag kolla efter? är watten viktiga? och hur mycket isf för att få bra kräm i burken?
tips tack..
tack
Citera
2008-08-21, 19:14
Medlem
hembränts avatar
Vad har du för budget?

Här har du iaf ett litet 2.1 system för en billig peng och med hyffsad kraft - http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=303910
Citera
2008-08-21, 19:15
Medlem
wusligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trazmattan
letar efter billiga men bra högtalare. vad ska jag kolla efter? är watten viktiga? och hur mycket isf för att få bra kräm i burken?
tips tack..
tack

Logitech's Z4 sitter jag på, decent bas, bra ljud till ett riktigt bra pris, köpte på Elgiganten för dryga tusingen
Citera
2008-08-21, 19:35
Medlem
1500 riksdaler som absolut max och det ska va högt ljud med bra bas hade jag tänkt mig. kan tänka mig att man kan få bra krut för de pengarna.
Citera
2008-08-21, 19:38
Medlem
wusligs avatar
Citat:
1500 riksdaler som absolut max och det ska va högt ljud med bra bas hade jag tänkt mig. kan tänka mig att man kan få bra krut för de pengarna.

Logitech z4
Citera
2008-08-21, 20:24
Medlem
är det stor skillnad på logitech z4 och Z-2300? för det skiljer bara på 8 decibel och det låter inte som mycket priset skiljer däremot mycket
Citera
2008-08-21, 21:34
Medlem
hembränts avatar
Citat:
är det stor skillnad på logitech z4 och Z-2300? för det skiljer bara på 8 decibel och det låter inte som mycket priset skiljer däremot mycket

Tror inte det är så extremt mycket skillnad, dock så verkar kvalitén på Z4:an lite bättre än på Z-2300. Dock tror jag inte du kommer märka speciellt mycket skillnad, för du kommer förmodligen inte att använda något monster-ljudkort heller.

Ta den billigaste om det är det enda plånboken klarar av
Citera
2008-12-06, 21:04
Medlem
Nya Högtalare

Hej igen, nu ska jag ha högtalare igen. Så istället för att skapa en ny tråd tänkte jag att jag kunde skriva här istället för att starta en ny tråd. Nu är min fråga vilka jag nu ska ha? Jag kan lägga ner 2000-3000 kronor och jag vill gärna ha några som jag kan lira riktigt hög musik i. Mina förra var logitech z4 och dessa var jag inte alltför nöjd med.

Tack på förhand
Senast redigerad av Trazmattan 2008-12-06 kl. 21:08. Anledning: Behövde en rubrik=D
Citera
2008-12-06, 21:15
Medlem
Då ska du inte köpa några halvtaskiga datorhögtalare. Oavsett hur mycket de kostar så är ljudet i riktiga högtalare alltid bättre. Köp ett par golvhögtalare och en förstärkare. Då har du tillräckligt med kraft.

Ett tips, åk till en Hi-Fi butik där du kan provlyssna. Att jag skulle bestämma högtalare åt dig är som att jag skulle bestämma vilken flickvän du skulle ha. Alla föredrar olika sorters ljud, att köpa högtalare på Internet rakt av utan att provlyssna först är ganska dumt. Det är lätt att man blir besviken då.
Citera
2008-12-07, 00:55
Medlem
Strunta i vad dem andra säger!

Det bästa du kan göra (som jag gjorde) är att åka till en 2nd hand butik (Gärna en där folk skänker sina överblivna saker, där brukar det vara billigare ) och köp dig en gammal förstärkare (med vit-röd /L-R kabel utgång (2st.) ) för kanske 150:- +ett par gamla högtalare på 20w eller mer för 200:-. Där har du ett par rejäla billiga högtalare!
Citera
2008-12-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kackel

Det bästa du kan göra (som jag gjorde) är att åka till en 2nd hand butik (Gärna en där folk skänker sina överblivna saker, där brukar det vara billigare ) och köp dig en gammal förstärkare (med vit-röd /L-R kabel utgång (2st.) ) för kanske 150:- +ett par gamla högtalare på 20w eller mer för 200:-. Där har du ett par rejäla billiga högtalare!

Ja, det är också smart, MEN man ska alltid provlyssna först. Det är som att köpa en bil utan att ha provkört den, eller som att gifta sig utan att ens ha träffat bruden.
Citera
2008-12-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kackel

hahaha, det var riktigt smart ju. ett framtida projekt med andra ord
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in