• 1
  • 2
2008-08-21, 16:48
Bannlyst
Om nån är nyfiken..

Handlar bla om nån kille och hans Polare som käkade bromo-dragonfly, en dog den andra killens fötter och händer började rötna. Och fick amputera bort en hel del.. Drar tydligen ihop blodkärl i kroppen. Verkar ju vara en toppendrog.

Fattar själv inte varför man drar i sig sån jävla dynga. Det är ju ingen som vet vad för skador som kan uppkomma senare. Folk agerar ju som ett par jävla försökskaniner för pissdroger..

Nä kör på the real deal, Finns ju gott om riktiga droger. Och där vet man oftast vilka skador man kan få..
Citera
2008-08-21, 17:00
Medlem
RoomMushs avatar
Fast dom grabbarna hade väl tagit en ganska ordentlig överdos med?
Citera
2008-08-21, 17:07
Bannlyst
Ja dom överdoserade grovt. Och drar inte blodkärlen ihop sig av alla serotogena droger eller är jag helt ute och cyklar? Man märker ju även av på svamp att händerna känns kallare. Faran med bromo är ju att den har så lång verkningstid så därför kan man bli tvungen att amputera, men det är inte direkt nått vanligt fenomen
Citera
2008-08-21, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RoomMush
Fast dom grabbarna hade väl tagit en ganska ordentlig överdos med?
Det är möjligt, men tycker ändå man är en jävla försökskanin, tycker bara man hör mer och mer om folk som dör av låtsas droger dom köpt på nätet.
Citera
2008-08-21, 18:04
Medlem
Alisas avatar
Kan du scanna in det? Eller är det värt att köpa den skittidningen för den sakens skull ?
Jaja... I vilket fall som helst håller jag med dig...till en viss del.
Jag kör själv på mephedrone ibland. Och skulle knappast kalla meph för en pissdrog och även skulle jag vilja kalla den en riktig drog. Meph är den första RC (och enda) jag provat och jag måste säga att det är väldigt spännande med alla dessa lagliga droger (hade typ ingen anning om alla dessa innan jag började läsa på FB ) och sen att man inte kan åka fast... Hur jäkla kul är inte bara det..
Men men...Av det jag läst om andra lagliga CS- droger så kan jag säga att jag inte kommer testa några av dom...Då ruset verkar för dåligt för att riskera sin hälsa.. Men om det kommer någon ny RC som blir sjukt populär och ruset verkar värt risken och mååånga innan mig testar och inte dör ..(som med meph då) så kan jag tänka mig testa igen.

Jo..2-cb skulle jag med kunna tänka mig att testa..är väl med en rc..Då den drogen verkar myyycket trevlig.

Oh..Just det spice har jag med testat nu... Var ju tvungen med det genomslag den har gjort...Och även se om den faktiskt funka.. Och visst gjorde den det.. Men av det jag läst så verkar den ju ge massa konstiga biverkningar(?)..så där hade jag hållt mig till cb istället...och även för att cb är bättre.
Citera
2008-08-21, 18:16
Medlem
Låter som en fet jävla lögn att ådrorna skulle dra ihop sig så pass så ampution vart utförd.. Och jupp.. Det händer på dom flesta drogerna inom samma fack. Har väldigt svårt att tro att en dos oavsätt mängd skulle kunna torka ut ådrorna helt. Det kan inte möjligtvis handla om en hel del bindningsmedel i tex läkemedel som grabbarna har barit ivriga att skjuta.. Då Bromo har tagits av en hel del människor på forumet/och utanför, utan att amputationer har förekommit tycker jag det är dålig antidrogpropaganda. Har själv tagit det kanske 20-30 gånger och har inte äns ampat min förhud.. Grabben måste varit sjuk eller missbrukat förtjockningsmedel alt bindningsmedel en länge tid. Skulle vara kul att höra hans historia..
Citera
2008-08-21, 18:25
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand Fractale
Skulle vara kul att höra hans historia..

Har hört att en av dem skulle vara medlem här på FB.. Är dock inte människa till att hitta eventuella poster från denne människa
Citera
2008-08-21, 18:27
Medlem
RoomMushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram
Det är möjligt, men tycker ändå man är en jävla försökskanin, tycker bara man hör mer och mer om folk som dör av låtsas droger dom köpt på nätet.

Nu tycker jag kanske att "låtsas droger" är fel ord, men visst är man en försökskanin om man pysslar med RCs...
Citera
2008-08-21, 18:42
Medlem
Jag tror att jag har läst om det där i en tidningsartikel typ ett halvår sedan, de hade det på förstasidan. Den ena vaknade en vecka senare med sin hand ruttnandes och kompisen låg död, de visade tom bild på handen i tidningen, ganska sjukt. Hur ser bromo-dragonfly ut, om det e nu ngn som vet?
Citera
2008-08-21, 18:46
Bannlyst
Citat:
Låter som en fet jävla lögn att ådrorna skulle dra ihop sig så pass så ampution vart utförd.. Och jupp.. Det händer på dom flesta drogerna inom samma fack. Har väldigt svårt att tro att en dos oavsätt mängd skulle kunna torka ut ådrorna helt. Det kan inte möjligtvis handla om en hel del bindningsmedel i tex läkemedel som grabbarna har barit ivriga att skjuta.. Då Bromo har tagits av en hel del människor på forumet/och utanför, utan att amputationer har förekommit tycker jag det är dålig antidrogpropaganda. Har själv tagit det kanske 20-30 gånger och har inte äns ampat min förhud.. Grabben måste varit sjuk eller missbrukat förtjockningsmedel alt bindningsmedel en länge tid. Skulle vara kul att höra hans historia..

Det finns flera dokumenterade fall där folk blivit tvungna att amputera pga. bromo, mestadels fötter, fingrar och händer. Men det är som jag skrev tidigare inte direkt nånting vanligt förekommande, men vanligare än på andra droger vad jag märkt iaf. Så man ska ta det försiktigt med doseringen och inte göra som dom där två grabbarna gjorde som slickade sig på fingret och doppade i en påse med 1g och hoppades på det bästa.
Skulle också vara tacksam om nån vore villig att scanna in artikeln, vill inte direkt stödja en skittidning som slitz genom att köpa den

Edit: Här är en bild på bromo i pulverform, men finns också i vätskeform så det kan förväxlas med bl.a. LSD
http://www.erowid.org/chemicals/show...e1669_disp.jpg
Senast redigerad av thelilgringo 2008-08-21 kl. 18:52.
Citera
2008-08-21, 19:51
Bannlyst
Citat:
Skulle vara kul att höra hans historia..
Vad tror du reportaget är?
Och nej dom hade inte injencerat det..

Va någon bilder på hans rötna lemm, såg riktigt nasty ut..Har tyvärr inte tillgång till nån scanner, annars hade ja slängt upp det.

Citat:
"Karin Thorlacius Överläkare på Lunds lasarett säger att hon aldrig sett en drog som givit ett så långvarigt och aggresivt tillstånd"

"För mig var läget stabilt, den här kärlsammandragningen hade inte nått till de inre organen ännu-
Dagarna går och läkarna börjar märka att trots de vidgat ut Pers blodkärl så hade inte cirkulationen kommit igång ordenligt. Fingarna och tårna hade följdaktligen börjat ruttna."

"vänsterhanden visade sig vara helt sönderruttnad, likaså fötterna med ett stort hål i den högra hälen. Några dagar senare var han tvungen att få fingrarna på sin vänsterhand amputerade. Vänsterhanden var i princip helt förlorad och en av hans bästa vänner hade avlidit"

Jättetrevligt ju.v Nä fifan, tack för riktiga droger.. Slipper man va kemisternas lilla labbråtta.

Opiater, syra svamp,tjack och benzo ftw.
Senast redigerad av raja_ram 2008-08-21 kl. 20:48.
Citera
2008-08-21, 22:35
Medlem
andreas_nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram
Vad tror du reportaget är?
Och nej dom hade inte injencerat det..

Va någon bilder på hans rötna lemm, såg riktigt nasty ut..Har tyvärr inte tillgång till nån scanner, annars hade ja slängt upp det.

Jättetrevligt ju.v Nä fifan, tack för riktiga droger.. Slipper man va kemisternas lilla labbråtta.

Opiater, syra svamp,tjack och benzo ftw.

Bromo-DFly är utan tvekan en av de mer riktiga drogerna, den syntetiserades av den legendariske Shulgin för många många år sedan. Detta är en drog som tas i mikrogram-mängder! Killen som dog dog av sin egen dumhet, sorgligt med sant. Det hade räckt med att han läst i tio minuter på nätet för att förstå att det är en mycket dum idé att trycka i sig mängder motsvarande låt säga ett hekto istället för ett gram tramadol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in