2008-08-20, 23:56
Medlem
stardrowns avatar
Hej alla!

Har tänkt att uppgradera min dator en hel del.

Vill gärna kunna spela kommande spel som tex Starcraft II på maxade/höga inställningar!

Har redan kollat lite på grafikkortet Radeon HD4850 512MB, kan det vara för klent, eller borde det funka? Någon som vet hur det står sig mot spel som Crysis tex?

Mitt val av processor känns svårt eftersom jag inte har någon koll. Har en Intel Pentium 4 på 3 Ghz med ett par år på nacken just nu. Men den är väl inte särskild optimerad för spel kanske? Är det AMD man ska satsa på? Är beredd att betala runt 1500 för en fin processor, är det för snålt?

Har inga direkta krav på att datorn ska vara tystlåten.

Hoppas jag kan få bra svar!
Citera
2008-08-21, 19:08
Medlem
Funkes avatar
4850 kommer att kunna köra de flesta nya spel på bra inställningar. Det kommer inte klara av Crysis speciellt bra på högsta inställning men det finns inget kort som klarar det. 4850 ger extremt bra prestanda för pengarna. Ett steg högre i listan ligger 4870. Kostar från ca 2200:-

Som processor ska du ha Intel core2duo 8*00. 8400 Ligger väldigt bra i pris och blir hyllade från alla håll och kanter.

Baserar du din dator runt dessa två komponenter så kommer du nog inte bli besviken.
Citera
2008-08-21, 19:31
Medlem
leviktors avatar
Hade faktiskt tänkt mig köpa radeon 4850 jag också dock ska jag dubbelkoppla två stycken då(sli), enligt tomshardware så ska det vara det mest prisvärda kortet ute just nu. De säger även att om man dubbelkopplar två stycken sådana så ska de kunna mätas med nya geforce korten, gf 180, 230 eller vad dom nu heter och samtidigt vara billigare

Och processorer har jag alltid föredragit AMD, men det är bara jag har just nu http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=348530 vilket ligger i typ samma pris klass som du ville var faktiskt bättre än vad jag trodde det skulle vara, dock har jag bara kört med en och två kärninga processorer förut :P
Men jag måste nog hålla med föregående skrivaren när de kommer till processor, intel är nog mest prisvärda just nu
Senast redigerad av leviktor 2008-08-21 kl. 19:36.
Citera
2008-08-21, 22:16
Medlem
stardrowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
4850 kommer att kunna köra de flesta nya spel på bra inställningar. Det kommer inte klara av Crysis speciellt bra på högsta inställning men det finns inget kort som klarar det. 4850 ger extremt bra prestanda för pengarna. Ett steg högre i listan ligger 4870. Kostar från ca 2200:-

Som processor ska du ha Intel core2duo 8*00. 8400 Ligger väldigt bra i pris och blir hyllade från alla håll och kanter.

Baserar du din dator runt dessa två komponenter så kommer du nog inte bli besviken.

Okej tack för det Processorn lät väldigt intressant! Är det denna du menar? https://www.datorbutiken.com/se/defa...roduct=IE8400R.

Vad kan man tänkas ha förs moderkort för att dessa saker ska passa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in