• 2
  • 3
2008-08-23, 15:15
Bannlyst
Total Commander är filhanteraren som torde vara ett måste i var mans PC.
Citera
2008-08-23, 15:20
Medlem
Thoorfanghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Antivirus behövs inte, inget sånt behövs inte om man bara surfar på bra sidor. Jag kör med enbart nod32 o har aldrig fått virus. Tips;
Surfa inte på porr (porrtorrentsidor fungerar bra)
Gå aldrig in på en sida som heter något med crack
Gå aldrig in på en sida som heter något med serial
Undvik att ladda ner annat än scenreleaser
Tryck inte på någon popup ruta.
Använd sunt förnuft.

Samma här: Nod32 och Windowsbrandväggen ( )
Dock har jag surfat porr ett par gånger men blir alltid så nervös av diverse pop-up:er så jag brukar sluta rätt snabbt (läs: när det går... )
Citera
2008-08-23, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thoorfangh
Samma här: Nod32 och Windowsbrandväggen ( )
Dock har jag surfat porr ett par gånger men blir alltid så nervös av diverse pop-up:er så jag brukar sluta rätt snabbt (läs: när det går... )

Haha okej.. jahapp, Blir att köra nod32 och ett bra anti-spyware iaf. Skönt att vara på säkra sidan. Det där superantispyware verkar bra. Ska prova det..

Tack killar. Ingen som vet ett bra program som kollar temeraturer runt om i burken? Annat smått och gott..
Citera
2008-08-23, 17:35
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zylvester
Haha okej.. jahapp, Blir att köra nod32 och ett bra anti-spyware iaf. Skönt att vara på säkra sidan. Det där superantispyware verkar bra. Ska prova det..

Tack killar. Ingen som vet ett bra program som kollar temeraturer runt om i burken? Annat smått och gott..

Everest
Citera
2008-08-23, 18:11
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zylvester

När jag använde superantispyware så slutade datorn fungera:S va tvungen att starta med ett os på skiva och ta bort skiten:S samma sak hände när jag körde kaspersky eller vilket AV det nu var..
Everest Ultimate från lavalys ska du använda. Klart bäst!
Citera
2008-08-23, 19:31
Medlem
nwts avatar
Jag har bara dåliga erfarenheter av nod32 så jag använder avast. Det är gratis, fungerbart och nappar upp det mesta har jag märkt.
ZoneAlarm brandvägg fungerar för bra då jag måste stänga den om fildelning eller spelande på nätverket ska fungera, i övrigt felfritt.
Windows egna brandvägg är helt duglig att ha utan något annat om man inte är porrsurfare eller letar cracks till spel varannan vecka (dvs om man har vett och vet vad för sidor som är okej)
Foobar2000 alla gånger framför Winamp.

Någonting jag slarvat med är att kolla datorn efter skit någon gång i månaden, men rekomenderar spybot search and destroy, tror den fortfarande är okej, varför har ingen nämnt denna?
Har inte använt på ett år eller så pga ej tillgång till windows förens nyligen, men mig veterligen brukar den rensa rätt bra.
Citera
2008-08-23, 20:40
Medlem
FAKEEEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwt
Jag har bara dåliga erfarenheter av nod32 så jag använder avast. Det är gratis, fungerbart och nappar upp det mesta har jag märkt.
ZoneAlarm brandvägg fungerar för bra då jag måste stänga den om fildelning eller spelande på nätverket ska fungera, i övrigt felfritt.
Windows egna brandvägg är helt duglig att ha utan något annat om man inte är porrsurfare eller letar cracks till spel varannan vecka (dvs om man har vett och vet vad för sidor som är okej)
Foobar2000 alla gånger framför Winamp.

Någonting jag slarvat med är att kolla datorn efter skit någon gång i månaden, men rekomenderar spybot search and destroy, tror den fortfarande är okej, varför har ingen nämnt denna?
Har inte använt på ett år eller så pga ej tillgång till windows förens nyligen, men mig veterligen brukar den rensa rätt bra.

Du kan ju inte bara ha windows egna brandvägg, inget skydd alls.
Citera
2008-08-23, 20:48
Medlem
nwts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAKEEE
Du kan ju inte bara ha windows egna brandvägg, inget skydd alls.
Varför?
Hitills har jag inte några problem, tänkte ta och kolla igenom datorn när jag får tillgång till den igen nästa gång, men tror inte jag har så mycket skit.
ZoneAlarm är igång när jag orkar med skiten, men popuprutan om program som ska accepteras och blockas är lite irriterande, och den förstör när jag fixar lite saker, men annars är det rätt säkert.

Gör inte speciellt mycket i Windows, spelar är det enda jag gör som jag inte gör i linux, så varför pracka på 2 antivirusprogram, 3 brandväggar och 4 antispywareprogram när det inte behövs?
Har avast så jag kan undvika större delen av de virus som finns på fb och irc ...

Ja, iofs, jag tankar filmer och serier, men nej tyvärr, inga okända program på min dator.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in