• 2
  • 3
2008-08-23, 15:15
Bannlyst
Total Commander r filhanteraren som torde vara ett mste i var mans PC.
Citera
2008-08-23, 15:20
Medlem
Thoorfanghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Antivirus behvs inte, inget snt behvs inte om man bara surfar p bra sidor. Jag kr med enbart nod32 o har aldrig ftt virus. Tips;
Surfa inte p porr (porrtorrentsidor fungerar bra)
G aldrig in p en sida som heter ngot med crack
G aldrig in p en sida som heter ngot med serial
Undvik att ladda ner annat n scenreleaser
Tryck inte p ngon popup ruta.
Anvnd sunt frnuft.

Samma hr: Nod32 och Windowsbrandvggen ( )
Dock har jag surfat porr ett par gnger men blir alltid s nervs av diverse pop-up:er s jag brukar sluta rtt snabbt (ls: nr det gr... )
Citera
2008-08-23, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thoorfangh
Samma hr: Nod32 och Windowsbrandvggen ( )
Dock har jag surfat porr ett par gnger men blir alltid s nervs av diverse pop-up:er s jag brukar sluta rtt snabbt (ls: nr det gr... )

Haha okej.. jahapp, Blir att kra nod32 och ett bra anti-spyware iaf. Sknt att vara p skra sidan. Det dr superantispyware verkar bra. Ska prova det..

Tack killar. Ingen som vet ett bra program som kollar temeraturer runt om i burken? Annat smtt och gott..
Citera
2008-08-23, 17:35
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zylvester
Haha okej.. jahapp, Blir att kra nod32 och ett bra anti-spyware iaf. Sknt att vara p skra sidan. Det dr superantispyware verkar bra. Ska prova det..

Tack killar. Ingen som vet ett bra program som kollar temeraturer runt om i burken? Annat smtt och gott..

Everest
Citera
2008-08-23, 18:11
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zylvester

Nr jag anvnde superantispyware s slutade datorn fungera:S va tvungen att starta med ett os p skiva och ta bort skiten:S samma sak hnde nr jag krde kaspersky eller vilket AV det nu var..
Everest Ultimate frn lavalys ska du anvnda. Klart bst!
Citera
2008-08-23, 19:31
Medlem
nwts avatar
Jag har bara dliga erfarenheter av nod32 s jag anvnder avast. Det r gratis, fungerbart och nappar upp det mesta har jag mrkt.
ZoneAlarm brandvgg fungerar fr bra d jag mste stnga den om fildelning eller spelande p ntverket ska fungera, i vrigt felfritt.
Windows egna brandvgg r helt duglig att ha utan ngot annat om man inte r porrsurfare eller letar cracks till spel varannan vecka (dvs om man har vett och vet vad fr sidor som r okej)
Foobar2000 alla gnger framfr Winamp.

Ngonting jag slarvat med r att kolla datorn efter skit ngon gng i mnaden, men rekomenderar spybot search and destroy, tror den fortfarande r okej, varfr har ingen nmnt denna?
Har inte anvnt p ett r eller s pga ej tillgng till windows frens nyligen, men mig veterligen brukar den rensa rtt bra.
Citera
2008-08-23, 20:40
Medlem
FAKEEEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwt
Jag har bara dliga erfarenheter av nod32 s jag anvnder avast. Det r gratis, fungerbart och nappar upp det mesta har jag mrkt.
ZoneAlarm brandvgg fungerar fr bra d jag mste stnga den om fildelning eller spelande p ntverket ska fungera, i vrigt felfritt.
Windows egna brandvgg r helt duglig att ha utan ngot annat om man inte r porrsurfare eller letar cracks till spel varannan vecka (dvs om man har vett och vet vad fr sidor som r okej)
Foobar2000 alla gnger framfr Winamp.

Ngonting jag slarvat med r att kolla datorn efter skit ngon gng i mnaden, men rekomenderar spybot search and destroy, tror den fortfarande r okej, varfr har ingen nmnt denna?
Har inte anvnt p ett r eller s pga ej tillgng till windows frens nyligen, men mig veterligen brukar den rensa rtt bra.

Du kan ju inte bara ha windows egna brandvgg, inget skydd alls.
Citera
2008-08-23, 20:48
Medlem
nwts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAKEEE
Du kan ju inte bara ha windows egna brandvgg, inget skydd alls.
Varfr?
Hitills har jag inte ngra problem, tnkte ta och kolla igenom datorn nr jag fr tillgng till den igen nsta gng, men tror inte jag har s mycket skit.
ZoneAlarm r igng nr jag orkar med skiten, men popuprutan om program som ska accepteras och blockas r lite irriterande, och den frstr nr jag fixar lite saker, men annars r det rtt skert.

Gr inte speciellt mycket i Windows, spelar r det enda jag gr som jag inte gr i linux, s varfr pracka p 2 antivirusprogram, 3 brandvggar och 4 antispywareprogram nr det inte behvs?
Har avast s jag kan undvika strre delen av de virus som finns p fb och irc ...

Ja, iofs, jag tankar filmer och serier, men nej tyvrr, inga oknda program p min dator.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in