2008-08-22, 10:33
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocho
Kan även rekommendera.

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Den och Superantispyware är snuskigt bra.
Citera
2008-08-22, 10:34
Medlem
BRZMs avatar
Winamp är ganska schysst att ha.
Citera
2008-08-22, 13:44
Bannlyst
Ccleaner är ett måste, jag kör det varje gång innan jag stänger av datorn, går fort och man blir av med alla gamla kakor och massa annan skit som man inte vill ha på datorn, känns som om man nyss la om datorn när man använt det,
det lagar register fel också och är helt gratis

Realtemp, ett bra program där man övervakar kärnonas temperatur, man ser bara några siffror nere i högra hörnet ..

F-secure, kostar 20kr månaden men det är de värt, updateras jämnt och ständigt och jag har ALLDRIG i hela mitt liv haft virus
Citera
2008-08-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheapo
Ccleaner är ett måste, jag kör det varje gång innan jag stänger av datorn, går fort och man blir av med alla gamla kakor och massa annan skit som man inte vill ha på datorn, känns som om man nyss la om datorn när man använt det,
det lagar register fel också och är helt gratis

Realtemp, ett bra program där man övervakar kärnonas temperatur, man ser bara några siffror nere i högra hörnet ..

F-secure, kostar 20kr månaden men det är de värt, updateras jämnt och ständigt och jag har ALLDRIG i hela mitt liv haft virus

Okej låter bra. Hur får du det till 20 kr/månaden? Jag hade det innan, då betala jag typ 600kr för ett halvår sen var det finito
Citera
2008-08-22, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zylvester
Okej låter bra. Hur får du det till 20 kr/månaden? Jag hade det innan, då betala jag typ 600kr för ett halvår sen var det finito
jag har telia bredband , kostar ca 20-30kr månaden att ha det till :P bara att ringa telia. ''säker-surf'' kallar dom det
Citera
2008-08-22, 16:10
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheapo

Frågan är då om det är ditt AV som inte hittar något eller om du faktiskt inte fått några virus.

My contribution till denna tråd blir väl möjligen VLC, media spelare som fungerar bra. www.videolan.org
Citera
2008-08-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Frågan är då om det är ditt AV som inte hittar något eller om du faktiskt inte fått några virus.

My contribution till denna tråd blir väl möjligen VLC, media spelare som fungerar bra. www.videolan.org

hehe vlc är nice.

Har virus och spyware nu då.. bara ute efter typ program som kollar temperaturer i datorn lite överallt.. något annat schysst program är bara att länka och rekommendera
Citera
2008-08-23, 10:28
Medlem
Dregglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zylvester
hehe vlc är nice.

Har virus och spyware nu då.. bara ute efter typ program som kollar temperaturer i datorn lite överallt.. något annat schysst program är bara att länka och rekommendera
Du kanske borde lära dig att virus och spyware är "onda" saker, det du menar är anti-virus och anti-spyware. (Hoppas jag..)
Citera
2008-08-23, 13:57
Medlem
FAKEEEs avatar
Hmm, jag tankar alltid iallafall:
NOD32, Adaware, Malwarebytes Anti-Malware, Firefox, Winamp, VLC, mIRC (IRCar ofta), Daemon Tools, Photoshop, MSN Messenger.
Citera
2008-08-23, 14:05
Medlem
w580is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAKEEE
Hmm, jag tankar alltid iallafall:
NOD32, Adaware, Malwarebytes Anti-Malware, Firefox, Winamp, VLC, mIRC (IRCar ofta), Daemon Tools, Photoshop, MSN Messenger.

Ad-aware ta bort eller byta ut till superantispyware

http://www.superantispyware.com/down...NTISPYWAREFREE
Citera
2008-08-23, 14:22
Medlem
gandihellfishs avatar
Antivirus behövs inte, inget sånt behövs inte om man bara surfar på bra sidor. Jag kör med enbart nod32 o har aldrig fått virus. Tips;
Surfa inte på porr (porrtorrentsidor fungerar bra)
Gå aldrig in på en sida som heter något med crack
Gå aldrig in på en sida som heter något med serial
Undvik att ladda ner annat än scenreleaser
Tryck inte på någon popup ruta.
Använd sunt förnuft.
Citera
2008-08-23, 15:01
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Antivirus behövs inte, inget sånt behövs inte om man bara surfar på bra sidor. Jag kör med enbart nod32 o har aldrig fått virus. Tips;
Surfa inte på porr (porrtorrentsidor fungerar bra)
Gå aldrig in på en sida som heter något med crack
Gå aldrig in på en sida som heter något med serial
Undvik att ladda ner annat än scenreleaser
Tryck inte på någon popup ruta.
Använd sunt förnuft.

Precis, sen jag fick min första egna dator (typ 8-9år sedan) så har jag aldrig fått ett virus medans min syster som nyligen köpt sin nya dator har fått virus Datorerna har aldrig heller krånglar, dom har fungerat felfria medan jag är hos min syster ca 1-2 gånger i veckan och fixar deras dator.

Kan man inte sköta en dator ska man fan inte ha en dator...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in