2008-08-20, 15:46
Medlem
trafalgars avatar
Försöker tanka musik / filmer på www.torrentz.com. Klickar på "Ladda ner denna torrent", men filen börjar inte laddas ner i Bitlord utan lägger sig bara i nedladda-filers-mappen. Vad är felet? Har alltid fungerat innan.
2008-08-20, 15:53
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
filen börjar inte laddas ner i Bitlord utan lägger sig bara i nedladda-filers-mappen.
Du menar att filerna du försöker att ladda ned lägger sig i mappen för ofullständiga nedladdningar?

Tyvärr vet jag inte vad som kan vara fel.
Vad står det under trackerstatus?

Om du inte är jättefäst vid Bitlord skulle jag dock rekommendera dig att byta till µTorrent eller Deluge då Bitlord är en ökänd klient som innehåller en massa säkerhetshål.
2008-08-22, 14:05
Medlem
trafalgars avatar
Nu har jag Utorrent, tankade det precis. Samma problem nu. Trycker på ladda ner denna torrent. Öppna - Spara - Avbryt.

När jag trycker på öppna så öppnas filen i windows media player?! Fast det funkar inte givetvis. När jag trycker på spara så sparas filen bara i downloads, men börjar inte nedladdas i uTorrent.
2008-08-22, 15:49
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Nu har jag Utorrent, tankade det precis. Samma problem nu. Trycker på ladda ner denna torrent. Öppna - Spara - Avbryt.

När jag trycker på öppna så öppnas filen i windows media player?! Fast det funkar inte givetvis. När jag trycker på spara så sparas filen bara i downloads, men börjar inte nedladdas i uTorrent.
Då är det ju snarare problem med din webbläsare som inte vet hur .torrent-filer skall hanteras.
Vad använder du för webbläsare?
2008-08-22, 21:41
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Då är det ju snarare problem med din webbläsare som inte vet hur .torrent-filer skall hanteras.
Vad använder du för webbläsare?

Windows Internet explorer.
2008-08-23, 01:50
Medlem
antagonistens avatar
Öppna upp ett vanligt "Windowsfönster".
Tryck Verktyg -> Mappalternativ -> Filtyper -> Bläddra fram .torrent.
Om filtypen inte är associerad med något program trycker du bara Bläddra -> Bläddra fram .exe-filen till programmet, bocka i "använd alltid detta program" och sedan OK så skall det fungera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in