2008-08-20, 12:14
Bannlyst
Hej.
jag försöker rippa en dvd skiva med alfons åberg, med 4 avsnitt, till mina barn.

Men det blir bara fyra separat vob fil + lite andra filer.

Jag vill bara ha en vob filer, inte flera, så att jag sedan kan använda autoknot gordian för att göra en stor xvid fil - med alla avsnitt i samma fil.

Går det att ställa in på något sätt i DVD Decrypter?
Vad är stream processing?

tack på förhand!!!
Citera
2008-08-20, 13:18
Medlem
tempeZZts avatar
I "Tools - Settings - IF Mode" under "Options - File Splitting" ändrar du storleken.
Citera
2008-08-20, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
I "Tools - Settings - IF Mode" under "Options - File Splitting" ändrar du storleken.

okej, tack, ska pröva det, men jag är tveksam om det löser problemet
Citera
2008-08-20, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

tyvärr, funkade inte

den här alfons åberg skivan jag ska rippa har alltså fyra avsnitt på sig, vardera 10 minuter

Jag vill göra en fil, inte fyra

så här ser det ut:

vts_01:
pgc 1 [....]
pgc 2 [....]
pgc 3 [....]
pgc 4 [....]

Och jag måste välj pgc efter efter pgc och då extraheras avsnitten ut som enskilda filer, dvs 4 st.

Men det kanske inte finns något sätt att få ut alla avsnitten som en fil?
Citera
2008-08-20, 19:22
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
rippa dom separat, sen konverterar du dom till xvid var för sig för att slutligen klippa ihop dom till en enda stor fil med valfritt avijoin program kanske?
Citera
2008-08-20, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
rippa dom separat, sen konverterar du dom till xvid var för sig för att slutligen klippa ihop dom till en enda stor fil med valfritt avijoin program kanske?

jo, det är väl så jag får göra

men det blir ju två kodningen, hade helst bara vilja göra - ger ju bättre kvalité

förresten är det nån som känner till ett bra bra program att joina ihop xvid filmer?
Citera
2008-08-21, 06:44
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
dom få ggr jag har behövt klippa ihop filmer har jag använt http://www.brizsoft.com/avijoin/
eller Boilsoft AVI/MPEG/RM/WMV Joiner
Citera
2008-08-21, 06:50
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forth83
jo, det är väl så jag får göra

men det blir ju två kodningen, hade helst bara vilja göra - ger ju bättre kvalité

förresten är det nån som känner till ett bra bra program att joina ihop xvid filmer?

Men, du kan väl göra såhär: Extrahera alla vobfiler. Konvertera dom till en isofil (i tex MagicIso). Rippa sen isofilen till en xvid. Borde väl kunna funka? Dock har jag aldrig testat rippa en iso till avi
Citera
2008-08-21, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Men, du kan väl göra såhär: Extrahera alla vobfiler. Konvertera dom till en isofil (i tex MagicIso). Rippa sen isofilen till en xvid. Borde väl kunna funka? Dock har jag aldrig testat rippa en iso till avi

låter intressant,tack

men hur ska jag rippa isofilen till xvid, har aldrig gjort den saken i ett steg, tips?

jag brukar just använda dvd decrypter och sen AutoGK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in