2008-08-27, 17:21
Bannlyst
När en ny moderator tillsätter sin nya tjänst/fritidssysselsättning. Träffar ni personen IRL och tittar på legitimation, eller ber ni om personnummer och gör en UC på personen i frågan? Annars, träffas ni IRL eller pratar ni något i telefon innan admin tillsätter en ny moderator?
2008-08-27, 18:26
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea
När en ny moderator tillsätter sin nya tjänst/fritidssysselsättning. Träffar ni personen IRL och tittar på legitimation, eller ber ni om personnummer och gör en UC på personen i frågan? Annars, träffas ni IRL eller pratar ni något i telefon innan admin tillsätter en ny moderator?
Känns märkligt att anonymiteten skulle röjas bara för att man råkar bli mod, framförallt eftersom det förutsätter att ingen mod någonsin kan få för sig att läcka.
2008-08-27, 18:29
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:

Jag skulle aldrig ge bort min anonymitet mot en modstatus. Tror inte dom har något sådant möte heller, eftersom anonymiteten är en stor del av Flashback.
2008-08-27, 18:31
Medlem
Fy för det här, låt saprofyt vara moderator!

Ponera att jag skapar en användare som heter Megalomania på ett forum där jag skriver att jag är 16 år. Därefter väntar jag ett halvår eller ett år innan jag bestämmer mig för att mejla länken till användaren som jag har skapat till admin. Sen om jag nu verkligen går in i det här så kan jag ju alltid be ett par polare skicka en likadan länk till admin igen.

*POFF* Megalomania != moderator.
2008-08-27, 19:30
Bannlyst
Hur svårt kan de va?
Är han bevisligen under 18 banna honom
Vet ni inte hur gammal han är låt han bli Mod.
2008-08-27, 20:06
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysigaBrallor
Jag skulle aldrig ge bort min anonymitet mot en modstatus. Tror inte dom har något sådant möte heller, eftersom anonymiteten är en stor del av Flashback.
Det stämmer. Jag är lika anonym nu som innan jag blev moderator.
2008-08-27, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
Är han bevisligen under 18 banna honom

Precis! Instämmer helt med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
Vet ni inte hur gammal han är låt han bli Mod.
Här ska h*n helt plötsligt bli Mod. Varför ska en del kunna kringgå reglerna mer än andra? Om h*n ska kringgå reglerna så vill jag ha bort min varning
2008-08-27, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det stämmer. Jag är lika anonym nu som innan jag blev moderator.
Med andra ord kan en anställd hos Svenska Polismyndigheten vara Moderator här inne eftersom Admin inte går igenom vilka han anställer som Moderator?!
2008-08-27, 20:23
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Med andra ord kan en anställd hos Svenska Polismyndigheten vara Moderator här inne eftersom Admin inte går igenom vilka han anställer som Moderator?!

Herregud... sluta överskatta Flashback. Hur mycket man än vill ha det så så är det här ingen hemlig kriminell undergroundorganisation som planerar samhällsomstörtande mordparader. Du är framför datorn, inte framför någon tjeckisk milis.
2008-08-27, 20:30
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Här ska h*n helt plötsligt bli Mod. Varför ska en del kunna kringgå reglerna mer än andra? Om h*n ska kringgå reglerna så vill jag ha bort min varning

Vadå kringå reglerna? Reglerna säger i korthet att användare som själva, här på forumet utger sig för att vara under 18 ska bannlysas från forumet. Reglerna ger inte stöd för bannlysning av minderåriga pga ihopkoppling av konton på andra sidor, och därmed stöder heller inte reglerna att modstatusen tas ifrån honom. Det är istället Admins personliga beslut, och jag hoppas/tror att han har starka indicier på att Saprofyt är minderårig, annars kan man som sagt enkelt sabotera för vilken mod som helst genom att skapa konton på andra sidor, ange minderårig ålder och sedan uppmärksamma detta.
2008-08-27, 20:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Eller rent av Statsministern...
2008-08-27, 20:53
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Eller rent av Statsministern...

CH, tänk på regel 1.06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto