Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-21, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
Du svarade på din egen fråga. Det ÄR Jesu lärjungar som är en del av de 144.000 samt andra som är utvalda av Gud till att härska i himlen tillsammans med Jesus. Endast Gud vet exakt vilka det är.

Så då kan det vara så att gud redan hittat 144000 som ska "härska" med honom i himmelen. Men innan så sa du att du var säker på att det fortfarande fann platser kvar. Hur kan du vara säker när "Endast gud vet vet exakt vilka det är."? Sitter du och hittar på Isimguruurd?
Citera
2008-08-21, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Napalmregn
Det är visst heresi...

Du får tro vad du vill. Du har dina tolkningar. Varangian har sina tolkningar. Jag har mina tolkningar. Att du inte förstår min tolkning är inte mitt fel egentligen.
Citera
2008-08-21, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Så då kan det vara så att gud redan hittat 144000 som ska "härska" med honom i himmelen. Men innan så sa du att du var säker på att det fortfarande fann platser kvar. Hur kan du vara säker när "Endast gud vet vet exakt vilka det är."? Sitter du och hittar på Isimguruurd?

Jesus hade inte 144.000 lärjungar när han var verksam. Faktum kvarstår att ingen annan än Gud vet vilka som har fått plats, om det finns någon plats kvar etc. Omöjligt att veta.

Får du en kick av att dissa mitt nick i varje inlägg? Väx upp nu, och snyt dig.
Citera
2008-08-21, 07:53
Medlem
Citat:
Jesus hade inte 144.000 lärjungar när han var verksam. Faktum kvarstår att ingen annan än Gud vet vilka som har fått plats, om det finns någon plats kvar etc. Omöjligt att veta.

Får du en kick av att dissa mitt nick i varje inlägg? Väx upp nu, och snyt dig.

Du påstod att det fanns platser kvar. Hur kan du veta det om endast gud vet exakt? Jämför du dig själv med gud?
Citera
2008-08-21, 08:22
Medlem
Papa Dans avatar
I Uppenbarelseboken tycker jag vi tydligt kan se att det inte bara handlar om 144.000. Den siffran vänder sig till Israel, Guds utvalda folk. Men alla som tror på kristus har en chans att nå himmelriket. Det kan vi läsa på flera ställen och den stora skaran människor i uppenbarelseboken är ett annat tydligt bevis för det.

Rastafari!
Citera
2008-08-21, 10:55
Medlem
Citat:
Liksom du kommer med dina tolkningar på andras tolkningar?
Har du mer rätt än andra då? Är din tolkning rätt?

"Tagna ur Israels 12 stammar, 12000 ur varje stam"

Israels stammar är symboliskt. Inte siffrorna. Än en gång kommer du här Gitte och hävdar att din tolkning av Jehovas vittnens tolkning är den rätta. Ge dig nu, du är ju inte ens eller har varit ett döpt Jehovas vittne.

Upprepar, på vilket sätt är "min tolkning av JVs tolkning fel"?

Vad har det med sakfrågan att göra om jag är, har varit, eller aldrig har varit ett JV?
Citera
2008-08-21, 12:11
Bannlyst
Citat:
Du får tro vad du vill. Du har dina tolkningar. Varangian har sina tolkningar. Jag har mina tolkningar. Att du inte förstår min tolkning är inte mitt fel egentligen.

Jag har inga tolkningar, jag går utifrån vad som är skrivet, och du hävdar dig veta vem som kommer till himmelen och inte, antingen så har Gud talat om det för dig, då är du en falsk profet som Jesus varnade om, ty vi känner igen dig via den frukt du bär. Du bär ej någon god frukt, plockar man kanske druvor på törnen eller fikon på tistlar?
Citera
2008-08-21, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Pä vilket sätt anser du att jag förvränger Guds ord?
De tankar jag för fram här delar jag med största delen av Kristenheten.

Står det klart och tydligt i bibeln att endast 144´000 själar ska få tillgång till himmelriket???
Citera
2008-08-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calamity.Jake
Står det klart och tydligt i bibeln att endast 144´000 själar ska få tillgång till himmelriket???

Skriftställe,Tack.
Citera
2008-08-21, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Upprepar, på vilket sätt är "min tolkning av JVs tolkning fel"?

Vad har det med sakfrågan att göra om jag är, har varit, eller aldrig har varit ett JV?

Jag tänker inte diskutera med dig, så är det bara. Du är inte ute efter att tolka skriftställen, mer än att sitta och kritisera Jehovas vittnen för deras tro, som du gjort i alla dina tidigare inlägg. Låt oss ha våran tolkning du kan ha din tolkning. Du sitter ju och mer eller mindre påstår att din tolkning är den rätta.
Citera
2008-08-21, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Napalmregn
Jag har inga tolkningar, jag går utifrån vad som är skrivet, och du hävdar dig veta vem som kommer till himmelen och inte, antingen så har Gud talat om det för dig, då är du en falsk profet som Jesus varnade om, ty vi känner igen dig via den frukt du bär. Du bär ej någon god frukt, plockar man kanske druvor på törnen eller fikon på tistlar?

Jag utgår också ifrån vad som är skrivet i bibeln. Får inte jag tolka det utifrån min tro? Vem är du?
Citera
2008-08-21, 15:19
Bannlyst
Citat:
Jag utgår också ifrån vad som är skrivet i bibeln.

Så varför förnekar du det som står i Bibeln? Ta exemplet där Varangian citerade bibelstycken som talade klart och tydligt om förutbestämdheten, du förnekade det som stod skrivet i Bibeln.

Citat:
Får inte jag tolka det utifrån min tro?

Tolka du hur du vill, gillar du inte att du tolkar fel så får du sluta tolka.

Citat:
Vem är du?

En ödmjuk tjänare åt Anubis, din ende sanne Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in