Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highness^^
yeah yeah whatever! övertolka på du! Johannes skriver: "Och den första himlen och den första jorden var borta"

Och du påstår att de inte alls var borta, eftersom det är samma himmel och samma jord, enligt dig! Gud skall göra allting nytt, han skall skapa en ny himmel och ny jord, och Gud skall bo tillsammans med människorna, fast enligt dig så är väl detta också symbolik? Hela uppenbarelseboken kanske är symbolisk?

Undrar varför du blir så putt.
Jag kan inte hjälpa att bibeln säger det den säger.
Men du vet ju tydligen exakt vad sanningen är.
Citera
2008-08-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Highness

Om du läser vad de själva skriver i Vakttornet om 144 000 så märker man att de själva inte vet, utan gissar. Så du har en poäng där mister.

Vad menar du nu?
Citera
2008-08-28, 21:55
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
De kanske hinner hitta sanningen i bibeln innan slutet kommer.
Det finns ju ännu så länge tid kvar.

Ja det kanske ni också hinner göra, med tanke på allt "nytt ljus" som kommer
hela tiden? Ni har ju ont om tid... Så hoppas ni finner hela sanningen snart..
Citera
2008-08-29, 06:49
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ok vill du prata om reglerna du tänker på får du ta upp vilka du menar.

Du skrev att det står i bibeln vad som måste uppfyllas för att överleva.....då är det du som ska visa vilka reglerna är.

Citat:
Har inte sagt att andra ska uppfylla nånting.

Nej det som krävs för överlevnad till paradiset finns skrivet i bibeln. Läs där och se om du uppfyller dem.
Är upp till var och en.

Citat:
Alla gör väl som de vill. Men Gud har i sitt ord satt upp direktiv för vad han tycker om saker och ting, han är inte en menlös Gud som accepterar vadsomhelst.

Hur ska du ha det? Antingen så accepterar Gud vad som helst eller så gör han det inte.

Citat:
Sen är det ju upp till var och en. Gud har sina åsikter vad vi än tycker om det.

??Gud har åsikter? Hallå..... Jesus ska döma människan glöm aldrig det.

Vad är det för gud ni tror på egentligen?

Citat:
Man kan bli självsäker i sin tro på Gud och allt vad det innebär, kanske så mkt att man börjar övertyga sig själv att vilket liv som helst är ok för Gud.

Innebär vad?
Man kan inte bli självsäker i tron på Gud...isåfall är inte tron på Gud utan på en själv....man har flyttat focus till sig själv.
Citera
2008-08-29, 06:52
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz

Den var bra och sann
Citera
2008-08-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz

Ja och har inte JV sanningen så lär det oxå visa sig. Bra va?
Citera
2008-08-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Du skrev att det står i bibeln vad som måste uppfyllas för att överleva.....då är det du som ska visa vilka reglerna är.

Jag gav dig ett exempel på det. Har du glömt?
Citera
2008-08-29, 16:10
Medlem
Citat:

Hur ska du ha det? Antingen så accepterar Gud vad som helst eller så gör han det inte.

??Gud har åsikter? Hallå..... Jesus ska döma människan glöm aldrig det.
Vad är det för gud ni tror på egentligen?

Frågan är då om Gud accepterar vad som helst i livsstil...och vad säger bibeln om det? Hur jag ska ha det??
Enligt vad jag har förstått ur bibeln så accepterar Gud inte vilket levnadssätt som helst.

Jesus ska döma mänskligheten i egenskap av kung. Och den ställningen har han fått av Gud.
Det är Gud som ligger bakom inspirerandet av bibeln och därmed är det hans tankar som står där, inte Jesu. Även om nu Jesus tycker precis som sin Fader.
JV tror på bibelns Gud.
Du behöver inte vara spydig, ser så okristligt ut...
Citera
2008-08-29, 19:56
Medlem
fotos avatar
Citat:
Jag gav dig ett exempel på det. Har du glömt?

Och jag undrade vad som kommer sen?
Citera
2008-08-29, 20:02
Medlem
fotos avatar
Citat:
Frågan är då om Gud accepterar vad som helst i livsstil...och vad säger bibeln om det? Hur jag ska ha det??
Enligt vad jag har förstått ur bibeln så accepterar Gud inte vilket levnadssätt som helst.

Kan du tala om vad Gud vill? Och uppfyller du de kraven?

Citat:
Jesus ska döma mänskligheten i egenskap av kung. Och den ställningen har han fått av Gud.
Det är Gud som ligger bakom inspirerandet av bibeln och därmed är det hans tankar som står där, inte Jesu. Även om nu Jesus tycker precis som sin Fader.
JV tror på bibelns Gud.

Tyngdpunkten låg i att Gud inte bara har "åsikter" utan att människan ska dömas.
Citera
2008-08-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highness^^
yeah yeah whatever! övertolka på du! Johannes skriver: "Och den första himlen och den första jorden var borta"

Och du påstår att de inte alls var borta, eftersom det är samma himmel och samma jord, enligt dig! Gud skall göra allting nytt, han skall skapa en ny himmel och ny jord, och Gud skall bo tillsammans med människorna, fast enligt dig så är väl detta också symbolik? Hela uppenbarelseboken kanske är symbolisk?

Lite ex på symbolik gällande himmel och jord...

"Må himmel och jord lovprisa honom, haven och allt som rör sig i dem." -Ps 69:34

"Må himlen glädja sig, och må jorden fröjda sig...må det öppna fältet jubla och allt som är på det. Må samtidigt alla skogens träd brista ut i fröjd...." -Ps 96:11,12

"....må bergen glädja sig med ett högt fröjderop..." -Jes 49:13

"Lovprisa honom, sol och måne. Lovprisa honom alla lysande stjärnor. Lovprisa honom du himlarnas himmel och du vatten ovan himlen." -Ps 148:3,4

Det kan alltså talas om himlen och jorden i symboliska ordalag. Eller vill du säga att dessa är bokstavligt menat?
Citera
2008-08-30, 00:25
Medlem
Citat:
Kan du tala om vad Gud vill? Och uppfyller du de kraven?

Tyngdpunkten låg i att Gud inte bara har "åsikter" utan att människan ska dömas.

Bibeln talar om vad Gud vill.
Jag försöker så hårt jag kan, det är inte alltid lätt, men vi har hela tiden ofullkomligheten att fajtas emot.

Jo människan ska dömas. Det var väl ngt annat jag skulle ha sagt just då bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in