Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Jag är medveten om att en trång ficka kräver större rattutslag än en större ficka men beskrivningen med fullt rattutslag ger resultatet att du kommer för tvärt in i fickan om du inte har en väldigt dålig svängradie på din bil vill säga. Resultat att du når trottoaren för tidigt att du inte kan lägga om ratten och få in fronten. Nu skiljer sig naturligtvis just detta frn bil till bil och jag betvivlar inte att du kan fickparkera men beskrivningen haltade lite.
Mer lämpligt än att utgå från "bakhjul vid bakhjul" som många här skriver, är att utgå från bilarnas ände. Det kan vara lättare för de som är ovana och man slipper tänka på överhängen. Ta sedan riktning med egna bilens vänstra bakre hörn mot bakomvarande bilens högra främre hörn eller strax framför. Parkeringsfickans storlek reglarar då automatiskt hur stort rattutslag som behövs.
Kofångare som tål stötar existerade för längesedan. Numera är det plast som kanske inte bucklas men skadas lätt. Variationerna på dessa är många så olika sk kofångare matchar sällan varandra och därmed är det lätt att buckla till om man kör emot.
Nja, det är just placeringen av bilen och rattutslaget som är nyckeln till en perfekt parkering och man hamnar inte på trottoaren. Oavsett om du har liten eller stor parkeringsficka så fungerar det alltid. Du hamnar 5-10 cm från trottoarkanten. Ett-två-tre-klar. Finurligt. Tight. Alltid.

Testa spelet
http://www.pepere.org/flash-spill_17...rkering_1.html som faktiskt fungerar rätt bra som exempel.
Din metod fungerar om det är en större parkeringsficka vilka tyvärr inte är så vanliga i Stockholm.

Tycker personligen att det är enklare att använda min metod än att försöka sikta på mitt vänstra bakre och bakomvarandes högre hörn. Smaksak som sagt.
TS får finna ut vad som fungerar bäst för honom/henne.
Kofångare som tål stötar existerar även idag, även de lackerade. Det går utan problem att "lägga an" mot en bakomvarande bil, med försiktighet, vid en tight parkering, utan att det blir ett bestående märke.