• 2
  • 3
2008-08-20, 23:39
Medlem
rayraviolis avatar
Smaken är söt och drar lite åt nejlika och kryddpeppar. I konsistensen påminner blodpudding om kompakt lera. Ingen favoriträtt i mitt kök, men en hemlagad blodpudding med fina tillbehör är säkert gott.

Förresten: Om jag inte minns fel så finns det en gammal tråd om en kille (utgår jag ifrån) som skulle göra pudding på sitt egen blod. Mums!
Citera
2008-08-21, 15:11
Medlem
Snurrens avatar
Blodpudding med banan?

Hade besök av en ung amerikan i somras, han älskade blodpudding med lingonsylt. Inte vanligt att amerikanare gillar sån mat.

Sen undrar jag om det finns någon mer där ute som äter blodpudding med banan? det gör några släktingar till mig... känns lite konstigt, men kan man äta lingonsylt till så...

Själv tycker jag att det är lite väl sött och känns inte som en fullständig måltid, men jag kan mycket väl tänka mig att äta bacon till.
Citera
2008-08-21, 19:00
Medlem
Shincans avatar
Umami.
Citera
2008-08-21, 21:26
Medlem
Mr_Ewings avatar
Blodpudding är ju skitgott!

Käkade precis en utmärkt måltid med blodpudding - bacon- lingonsylt - vitkål.

Smaken påminner som ni sa innan, lite om mjuk pepparkaka fast utan den där kryddiga smaken. Konsistensen är lite som en sönderkokt potatis.
Dessutom kommer man undan med 20 spänn för en hel måltid - för två!!
Citera
2008-08-22, 09:22
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Smaken är söt och drar lite åt nejlika och kryddpeppar. I konsistensen påminner blodpudding om kompakt lera. Ingen favoriträtt i mitt kök, men en hemlagad blodpudding med fina tillbehör är säkert gott.

Förresten: Om jag inte minns fel så finns det en gammal tråd om en kille (utgår jag ifrån) som skulle göra pudding på sitt egen blod. Mums!

Här är tråden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=331977
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in