Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-20, 19:17
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FireflyII
Eftersom det inte ges några exempel i trådstarten undrar jag:
Vad är vitpixlande?
Är bilden på Papa Dee vitpixlad? Det ser iaf ut som att det svarta håret har "tippexats"...
(Hittar ingen länk sorry)

Här har du ett exempel: http://www.expressen.se/nyheter/1.1270048/han-ville-bli-en-stjarna
Citera
2008-09-20, 23:12
Medlem
Batikhäxans avatar
Hej hopp allihop, Lillemor här! En sak som ofta glöms bort när det gäller den här "kontroversiella" (inte) saken som våra rakryggade tidningar gör, är att det är ett väldigt omfattande arbete att "pixla", som bedrivs under hård tidspress och med blygsam lön. Hur kul tror ni det är att sitta och jobba med "Musen" en hel natt och sen kommer en massa gubbar och skäller på en?? Jag har skrivit en del om detta i min blogg, som precis uppdaterats -- för jag kom på lösenordet till sist! Läs allt på "länken" nedan till min blogg.

Till sist vill jag tacka Susan Lynette för sina kraftfulla och rättrådiga inlägg i den här frågan. Det är äkta girl power det. Du har en själsfrände i mig. Är du från England?

Kram,
Lillemor
Citera
2008-09-21, 12:03
Medlem
Fysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batikhäxan
Hej hopp allihop, Lillemor här! En sak som ofta glöms bort när det gäller den här "kontroversiella" (inte) saken som våra rakryggade tidningar gör, är att det är ett väldigt omfattande arbete att "pixla", som bedrivs under hård tidspress och med blygsam lön. Hur kul tror ni det är att sitta och jobba med "Musen" en hel natt och sen kommer en massa gubbar och skäller på en?? Jag har skrivit en del om detta i min blogg, som precis uppdaterats -- för jag kom på lösenordet till sist! Läs allt på "länken" nedan till min blogg.

Till sist vill jag tacka Susan Lynette för sina kraftfulla och rättrådiga inlägg i den här frågan. Det är äkta girl power det. Du har en själsfrände i mig. Är du från England?

Kram,
Lillemor

Jag tänker nu blåsa omkull ditt påstående likt ett korthus, av vilken anledning jag vill att du håller i dig:
Barack Obama kan bli vitpixlad av en på området ej utbildad (i det här fallet jag själv) under fem minuter. Om någon undrar varför den ens tog så lång tid är det endast därför att jag inte visste vilka metoder jag skulle använda mig av.
Jag gillar inte främlingsfientliga, avskyr borde vara en korrekt beskrivelse, men ryggdunkare likt dig själv mår man fan så mycket mer illa av. Skärpning!
Senast redigerad av Fysan 2008-09-21 kl. 12:13.
Citera
2008-09-21, 12:32
Medlem
Eithnes avatar
Fysan, lilla vän. Batikhäxan är ett slags troll. Hon förgyller trådarna med Ironi. Tyvärr är det svårt att vara tillräckligt ironisk för att det ska märkas inom detta ämnet men det i sig, säger en del om hur debattklimatet är.
Citera
2008-09-21, 13:02
Medlem
Fysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eithne
Fysan, lilla vän. Batikhäxan är ett slags troll. Hon förgyller trådarna med Ironi. Tyvärr är det svårt att vara tillräckligt ironisk för att det ska märkas inom detta ämnet men det i sig, säger en del om hur debattklimatet är.

Kalla jätten för liten och du skola bli mos. Ironiskt eller ej så fick jag fram en viktig poäng.
Citera
2008-09-21, 14:10
Medlem
Eithnes avatar
Fler än jag undrar nog vad den poängen skulle vara, jätten.
Att man kan ljusa pixlar på kort tid? Det är nog rätt allmän kunskap.
Citera
2008-09-21, 15:03
Medlem
Fysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eithne
Fler än jag undrar nog vad den poängen skulle vara, jätten.
Att man kan ljusa pixlar på kort tid? Det är nog rätt allmän kunskap.

Suck, javisst, vad annars? Inte bara ljusa dem, men även skapa dem för den delen. Vill man dra det längre så kan ryggdunkeriet även vidareutvecklas. Men det hade hamnat i en annan tråd. Men nog om paranteser, familjära överenskommelser om vem som är och inte är ironisk kan man hålla undan internetforum. Det främjar inget, speciellt om den inte är riktad. Lika lite främjar smeknamn och glåpord något konstruktivt utbyte, sluta vara så poänglös.
Citera
2008-09-22, 13:38
Medlem
kunskaparens avatar
Jag vet inte om det här exemplet varit med här. Men den här jämförelsen visar väldigt tydligt hur Expressen har ansträngt sig för att försöka framställa en våldtäktsman som svensk / europeisk. En fantombild har gjorts klart mycket ljusare än verkligheten:

http://fas.motpol.nu/?p=1020#comments

Självfallet är det rasism att framställa vita som våldtäktsmän, när de inte är det. Européer har samma rättigheter som alla andra grupper. Om det är fel att anklaga svarta för brott de inte begår, så är det lika fel att ansklaga vita för brott de inte begår. Vita européer är inte en lägre stående grupp som man fritt kan skylla andra gruppers brott på.

Det är naken och öppen rasism vi ser här. Och ingen gör något åt det.
Citera
2008-09-22, 13:48
Medlem
A-Hs avatar
Att dom pixlade armarna på honom borde väl göra så att varje normalbegåvad icke-hjärntvättad individ, kan dra den korrekta slutsatsen att det handlar om en neger tycker man. Reflekterar den vanlige svennen någonsin över såna detaljer? Eller tänker denna öh(PK) de pixlade armrana öh(sionism) inget speciellt öh(kommunism).
Citera
2008-09-22, 16:18
Medlem
Darkers avatar
??

Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Nej det är inte det handlar om.

Det handlar om att det är fel att framställa svenskar som mer brottsliga än vad svenskar är. Det handlar om att det är fel att ljuga. Det handlar om att det fel att medvetet manipulera. Håller du med om att det är fel att framställa svarta som mer brottsliga än vad svarta är? Dvs, skulle du protestera om tidningarna ändrade hudfärgen på vita brottslingar så att dessa blev svarta? Om du verkligen tror på allas lika värde måste du ge alla samma rätt inte bli falskt anklagade.

---

Vidare stämmer det inte att det är en "fördom" att utländska personer begår mer brott. Det är fakta. Vi kan ta statistiken en gång till:

Andel registrerade för brott efter födelseregion, %:

Sverige: 5,0
Ostasien (Kina, Japan): 5,2
Anglosaxiska länder (USA, Australien, etc): 5,5
Västeuropa (EU-15): 7,2
Norden: 8,7
Sydostasien (Thailand, Vietnam): 10
Östeuropa (nya EU-länder): 11,4
Södra centralasien (Indien, Iran): 15,8
Latinamerika: 16,2
Östafrika: 17, 5
Mellanöstern: 18,8
Nordafrika: 23,3
Övriga Afrika: 26,3

Länk:
http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

Referens:
BRÅ (2005). Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet. Rapport 2005:17. Stockholm: Brottsförebyggande rådet, sid 63.

Flashscriptinställningar

Fixa utgående länkar
Större textruta när man skriver inlägg och PM
Bredd: pixlar Höjd: pixlar
Ersätt den röda stjärnan med en svart
Byt stil på signaturer
Ny CSS-kod:
Infoga bilder i inlägg
Visa knappar för att visa eller dölja bilder
Visa bilderna direkt
Maxbredd: pixlar Maxhöjd: pixlar
Infoga filmer från Youtube och Google Video i inlägg
Visa Skicka och Förhandsgranska-knapparna över textrutan
Använd avancerad editor när man redigerar inlägg
Bredd på den vänstra kolumnen (standard är 175): pixlar
Expandera kodrutor
Visa tooltip
Visa när man hovrar över: Länkar Tabellceller
Citera flera
Visa kolumn-knappar. Antal kolumner:
Rendera LaTeX inom [latex]-taggar
Favoritforum (namn på en rad, forum-ID på nästa osv):

Övriga länkar (namn på en rad, URL på nästa osv):

Flashscript
Flashscriptinställningar

Fixa utgående länkar
Större textruta när man skriver inlägg och PM
Bredd: pixlar Höjd: pixlar
Ersätt den röda stjärnan med en svart
Byt stil på signaturer
Ny CSS-kod:
Infoga bilder i inlägg
Visa knappar för att visa eller dölja bilder
Visa bilderna direkt
Maxbredd: pixlar Maxhöjd: pixlar
Infoga filmer från Youtube och Google Video i inlägg
Visa Skicka och Förhandsgranska-knapparna över textrutan
Använd avancerad editor när man redigerar inlägg
Bredd på den vänstra kolumnen (standard är 175): pixlar
Expandera kodrutor
Visa tooltip
Visa när man hovrar över: Länkar Tabellceller
Citera flera
Visa kolumn-knappar. Antal kolumner:
Rendera LaTeX inom [latex]-taggar
Favoritforum (namn på en rad, forum-ID på nästa osv):

Övriga länkar (namn på en rad, URL på nästa osv):

Flashscript
Senast redigerad av Darker 2008-09-22 kl. 16:20. Anledning: Vet ej vad som hände
Citera
2009-01-31, 11:06
Bannlyst
Ännu en seriös vitpixling. Följ tråden så hittar ni Haddy Jallow

https://www.flashback.org/showthread.php?t=838642
Citera
2009-02-06, 18:59
Medlem
FritzDaCats avatar
AB kanske läser FB? Opixlade armar idag:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4344611.ab
Citera