• 1
  • 2
2008-08-18, 10:19
Medlem
bona officias avatar
Redan kl. 07.45 imorse var det fullt pådrag utan Anglais med avspärrningar, ett antal polisbilar och ambulanser samt filtar utlagda på gatan. Fortfarande vid 10.00 är avspärrningarna inte hävda och en brandbil har även kommit till platsen. Inga medier verkar rapportera om det och frågar är vad som har hänt. Någon som har lite info om vad det är som händer.

För det fall att denna tråd är felplacerad står det naturligtvis fritt för moderatorerna att skicka vidare tråden till mer lämplig avdelning.

/Bona officia
Citera
2008-08-18, 11:36
Medlem
csts avatar
Undrar precis samma sak, passerade där för 5min sedan och fortfarande polisbilar, brandbil, filtar på gatan. Dessutom såg det ut som att de satt och förhörde folk inne i lobbyn samt att hotellets fönster på bottenvåningen som vetter mot humlegården var täckta med (lakan?). Ingen som vet ngt?
Citera
2008-08-18, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Undrar precis samma sak, passerade där för 5min sedan och fortfarande polisbilar, brandbil, filtar på gatan. Dessutom såg det ut som att de satt och förhörde folk inne i lobbyn samt att hotellets fönster på bottenvåningen som vetter mot humlegården var täckta med (lakan?). Ingen som vet ngt?

Låter som ett mord är min första tanke
Citera
2008-08-18, 12:59
Medlem
Dumsmurfens avatar
Gick förbi innan polisen och ambulans hunnit dit imorse och såg en stackars man ligga livlös. Några andra ssom stod där och var chockade sa att han blivit påkörd av en lastbil. Stackars sate.
Citera
2008-08-18, 13:12
Medlem
Mephys avatar
hehe kom nyss hem och jag undrar samma sak.
Så det var en som blivit påkörd alltså?
Citera
2008-08-18, 13:28
Medlem
bona officias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumsmurfen
Gick förbi innan polisen och ambulans hunnit dit imorse och såg en stackars man ligga livlös. Några andra ssom stod där och var chockade sa att han blivit påkörd av en lastbil. Stackars sate.

Måste ha varit en ordentlig smäll eftersom platsen var avspärrad i timtals samt att tydligen var nödvändigt att tillkalla såväl brandbilar samt politivagn. Hur som haver så låter det som att det är en riktigt tragisk händelse. Det märkliga är att kvälldrakarna inte rapporterat om det hela vilket osökt fick mig att tänka i banorna att det var någon som hoppade från hotellet.

/Bona officia
Citera
2008-08-18, 13:46
Medlem
De på fiket i närheten sa att han hoppat. Men sånt vet man ju aldrig. Såg dock just att de bytte ut parkeringsskylten som sitter 10m upp på väggen för den var trasig. Å den ligger rätt under terassen på taket... Jag sätter mina pengar på att det var ett hopp...
Citera
2008-08-18, 13:50
Medlem
Mephys avatar
jo kanske var ett hopp då.
Citera
2008-08-18, 13:52
Medlem
mixboxs avatar
Kanske någon som tagit ut alla pengar från sparkontot...
Levde livet (hehe) på ett hotell sista natten, hoppade när han vakna.
Citera
2008-08-18, 13:52
Medlem
Hade det varit någon som blivit påkörd så hade medierna rapporterat friskt så det kan
man nog utesluta.

Hoppat låter mer troligt, vid självmord rapporterar man aldrig.
Citera
2008-08-18, 13:54
Medlem
Mephys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixbox
Kanske någon som tagit ut alla pengar från sparkontot...
Levde livet (hehe) på ett hotell sista natten, hoppade när han vakna.

Inte omöjligt. Men det känns inte så trovärdigt. . .

Någon som vet ålder på individen?
Citera
2008-08-18, 13:55
Medlem
bona officias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel1210
De på fiket i närheten sa att han hoppat. Men sånt vet man ju aldrig. Såg dock just att de bytte ut parkeringsskylten som sitter 10m upp på väggen för den var trasig. Å den ligger rätt under terassen på taket... Jag sätter mina pengar på att det var ett hopp...

Enligt uppgift så var det efterfest för SAS masters på Anglais igår, så det kanske var en missnöjd golfare som inte iddes med denna värld längre. Att det skulle vara en hoppare skulle förklara varför inte media skrivit något och de omfattande saneringsinsatserna som verkar ha gjorts på platsen samt att P-skylten måste fixas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in