2008-08-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dais4773
Kan tänka mig dock att vegetarianer generellt sett ses som fulare av populasen. Mekanismen skulle kunna vara något i stil med att vegetarianer är intelligentare, därmed kanske benägna att inte bry sig så mycket om sitt utseende, och därför uppfattas som fulare.

Vänstersympatierna stämmer säkert också. Handlar nog om att vegetarianism i många fall bygger på empati, detsamma gör ofta vänstersympatier. Annars finns ju den enkla korrelationen mellan att vara kvinna och vara vegetarian. Samma korrelation finns mellan att vara kvinna och ha vänstersympatier..

fördommar så det bara skriker om det! jag är varken ful eller vänstersympatier (som jag inte ens vet vad det betyder, så lite bryr jag mig om politik) vegetarier ser ut som vanliga människor, de ser inte ut på ett speciellt sätt som du verkar tro. Tänker du varje gång du ser en ful person, han/hon måste vara vegetarian?

...visst det klart det finns fula vegetarianer men det finns också fula veganer, hårdrockare, vänsterhänta, flator, 34-åringar m.m.
2008-08-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
fördommar så det bara skriker om det! jag är varken ful eller vänstersympatier (som jag inte ens vet vad det betyder, så lite bryr jag mig om politik) vegetarier ser ut som vanliga människor, de ser inte ut på ett speciellt sätt som du verkar tro. Tänker du varje gång du ser en ful person, han/hon måste vara vegetarian?

...visst det klart det finns fula vegetarianer men det finns också fula veganer, hårdrockare, vänsterhänta, flator, 34-åringar m.m.

Om du inte förstod det så är jag själv semivegetarian (äter fisk och skaldjur ibland). Försökte svara på frågan som naturligvis var ställd av en idiot men den typen av systematiska skillnader tror jag kan förekomma. Det betyder naturligtvis inte att alla som är vegetarianer anses vara fula eller att alla ligger till vänster, men det är möjligt att det är så i större grad. Åtminstone att vegetarianer generellt tenderar att rösta mer åt vänster skulle jag kunna satsa halva mina besparingar på. Jag gav också förslag på mekanismer som jag inte tycker låter helt osannolika.
2008-08-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dais4773
Om du inte förstod det så är jag själv semivegetarian (äter fisk och skaldjur ibland). Försökte svara på frågan som naturligvis var ställd av en idiot men den typen av systematiska skillnader tror jag kan förekomma. Det betyder naturligtvis inte att alla som är vegetarianer anses vara fula eller att alla ligger till vänster, men det är möjligt att det är så i större grad. Åtminstone att vegetarianer generellt tenderar att rösta mer åt vänster skulle jag kunna satsa halva mina besparingar på. Jag gav också förslag på mekanismer som jag inte tycker låter helt osannolika.

Kan hålla med om att endel vegetarianer säkert röstar på vänster, men inte alla som du beskrev det i ditt första meddelande. Fula tror jag verkligen inte, tror nog att det är fler datanördar isåfall som är fula än vegetarianer. Alla datanördar jag har stött på är fula. Riktigt fula.
2008-08-20, 14:21
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
Kan hålla med om att endel vegetarianer säkert röstar på vänster, men inte alla som du beskrev det i ditt första meddelande. Fula tror jag verkligen inte, tror nog att det är fler datanördar isåfall som är fula än vegetarianer. Alla datanördar jag har stött på är fula. Riktigt fula.
Äh. Varken datanördar eller vegetarianer är generellt sett fula. Man ska inte generalisera. De enda som alltid är fula är folk med matallergier. Eländiga jävlar som inte kommer på nåt annat sätt att få bekräftelse än att vårda sina påhittade åkommor. Frågar man en grupp svenskar, för det är bara svenskar som har gluten- eller laktosintolerans, om någon är allergisk gör simulanterna alltid en konstpaus så det ska hinna bli tyst, harklar sig och säger "jag tål inte gluten och mjölkprodukter". Sen tittar de runt omkring sig och väntar på effekten. Kolla vad speciell jag är. Jag är en fullständigt värdelös människa men jag har mina födoallergier. Jag är någon.
2008-08-20, 16:00
Medlem
MrCheebas avatar
Hej herr vegetarian.
Vilken är din favoritfärg?
2008-08-20, 16:12
Medlem
Better_Halfs avatar
Varför låser ingen tråden? Den är ju ändå bara full av fjantiga tramsinlägg, ta bort tråden eller ta bort användarna som ändå bara postar en massa onödiga inlägg som inte har med tråden att göra.
2008-08-20, 16:20
Medlem
Seamus Costellos avatar
Lägger in en off-topiv länk eftersom jag gillade ordvitsen "vägetarian"...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article321078.ab
2008-08-20, 16:30
Medlem
Tycker att TS har all rätt med denna tråden. Blir bara trött på alla skitinlägg.

Låt TS vara och radera alla idioter. Matforat e inte till för en massa spam och skit...
2008-08-20, 16:34
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickep
Tycker att TS har all rätt med denna tråden. Blir bara trött på alla skitinlägg.

Låt TS vara och radera alla idioter. Matforat e inte till för en massa spam och skit...
Vad fan väntar du dig? Vi har skitmånga trådar där veggisar och köttisar slänger skit på varandra och säger -du är dum. -Nä du är dum. Nähä. Joho.

Vill trådskaparen ha frågor om just sin syn på livet får han eller hon väl komplettera med vad han eller hon är för övrigt. SAAB-ägare, alpinist, lejontämjare, tvångsonanist... kort sagt, vad är så jävla SPECIELLT med den här veggisen?
2008-08-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Varför låser ingen tråden? Den är ju ändå bara full av fjantiga tramsinlägg, ta bort tråden eller ta bort användarna som ändå bara postar en massa onödiga inlägg som inte har med tråden att göra.

nej inte låsa! folk som bara kommer med trams kan ju bara ta sig nånstans!
2008-08-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Vad fan väntar du dig? Vi har skitmånga trådar där veggisar och köttisar slänger skit på varandra och säger -du är dum. -Nä du är dum. Nähä. Joho.

Vill trådskaparen ha frågor om just sin syn på livet får han eller hon väl komplettera med vad han eller hon är för övrigt. SAAB-ägare, alpinist, lejontämjare, tvångsonanist... kort sagt, vad är så jävla SPECIELLT med den här veggisen?

du verkar inte ha en aning om vad denna tråd handlar om... suck...
2008-08-20, 23:25
Medlem
Nej det är här ingen "ni är dumma i huvet som äter kött"-tråd. Jag skapade inte denna för att skapa en debatt. Jag skapade den för att folk ska kunna fråga lite om hur det är att vara vegitarian, vad man kan äta som vagetarisk kost och sånt!

Fatta!!

och kom inte med en massa dumma ot-frågor eller andra dumma frågor för de svarar jag inte på.

moddan får mycket gärna radera allt trams i denna tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in