Citat:
Ursprungligen postat av dais4773
Kan tänka mig dock att vegetarianer generellt sett ses som fulare av populasen. Mekanismen skulle kunna vara något i stil med att vegetarianer är intelligentare, därmed kanske benägna att inte bry sig så mycket om sitt utseende, och därför uppfattas som fulare.
Vänstersympatierna stämmer säkert också. Handlar nog om att vegetarianism i många fall bygger på empati, detsamma gör ofta vänstersympatier. Annars finns ju den enkla korrelationen mellan att vara kvinna och vara vegetarian. Samma korrelation finns mellan att vara kvinna och ha vänstersympatier..
fördommar så det bara skriker om det! jag är varken ful eller vänstersympatier (som jag inte ens vet vad det betyder, så lite bryr jag mig om politik) vegetarier ser ut som vanliga människor, de ser inte ut på ett speciellt sätt som du verkar tro. Tänker du varje gång du ser en ful person, han/hon måste vara vegetarian?
...visst det klart det finns fula vegetarianer men det finns också fula veganer, hårdrockare, vänsterhänta, flator, 34-åringar m.m.