2008-08-25, 19:05
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmyG
Coolt. Så bredvid Förintelseindustrin finns numer Naziindustrin, en ny marknad för "överlevare". Därför det inte finns några avhoppare från vänstern, det finns inga stålar i det. Rödingindustrin är inte ekonomisk hållbar. Ni måste börja skapa lite efterfrågan...

Jag sa inte att det inte finns avhoppare från vänstern, du är efterbliven på riktigt va?

Hela mitt inlägg sa ju att det finns avhoppare från vänstern, det var ju det påståendet jag satte mig mot.

Jag sa att man inte hör om avhoppade rödingar eftersom de inte får samma mediala uppmärksamhet som avhoppade nazister. Herregud, vissa får man verkligen sparka in informationen i huvudet på.
Citera
2008-08-25, 19:27
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Jag sa inte att det inte finns avhoppare från vänstern, du är efterbliven på riktigt va? Hela mitt inlägg sa ju att det finns avhoppare från vänstern, det var ju det påståendet jag satte mig mot. Jag sa att man inte hör om avhoppade rödingar eftersom de inte får samma mediala uppmärksamhet som avhoppade nazister.
Åh, kan ni inte göra några intervjuer med dem till Info-14? Det vore fett kul att läsa. Dont criticize the media, become the media... typ. Så sunkigt att behöva vänta på en artikel var femte år som enbart är baserad på offentliga förundersökningar.

Citat:
Herregud, vissa får man verkligen sparka in informationen i huvudet på.
Ah, är det det ni kallar "sanningen som vapen"?
Citera
2008-08-25, 19:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Jag sa inte att det inte finns avhoppare från vänstern, du är efterbliven på riktigt va?

Hela mitt inlägg sa ju att det finns avhoppare från vänstern, det var ju det påståendet jag satte mig mot.

Jag sa att man inte hör om avhoppade rödingar eftersom de inte får samma mediala uppmärksamhet som avhoppade nazister. Herregud, vissa får man verkligen sparka in informationen i huvudet på.

Jag tror du underskattar medias jakt efter nya vinklingar på gamla frågor. Hade det funits några vänster-aktivister som med hjälp av Exit hade hoppat av och ville delge sina åsikter om den vänsterextrema miljön hade varenda liberal blaska i landet velat snacka med den personen.
En "lika-goda-kålsupare-ledare" brukar komma som ett brev på posten av redaktören på berörd lokal blaska om det uppstår konfrontationer mellan nazister och antifascister i random mellanstor svensk stad.
Citera
2008-08-25, 19:38
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag tror du underskattar medias jakt efter nya vinklingar på gamla frågor. Hade det funits några vänster-aktivister som med hjälp av Exit hade hoppat av och ville delge sina åsikter om den vänsterextrema miljön hade varenda liberal blaska i landet velat snacka med den personen.
En "lika-goda-kålsupare-ledare" brukar komma som ett brev på posten av redaktören på berörd lokal blaska om det uppstår konfrontationer mellan nazister och antifascister i random mellanstor svensk stad.

Ja, men nu skickas inte dessa ut att föreläsa. Det är det jag försökt få fram. De exit-nazister jag vet om, vet jag endast om pga att de varit ute och föreläst för att sedan skrivas om i media.

Edit:
Vilka är förresten "alla dessa exit-nazzar"?
De man vet om är väl Högström, Puma, Tobias W, Kent L i stort sett och sen där stjärnan Wennerstrand.
Senast redigerad av Jotun 2008-08-25 kl. 20:28.
Citera
2008-08-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Men lägg av nu. Det är bara att göra en snabb google-sökning så får du träffar på avhoppade vänsterextremister. Tror du på fullaste allvar att "de liberala blaskorna" ständigt letar efter avhoppare att intervjua? Vidare kan ett skäl till att de inte finns bland "exitare" (om det nu är sant) vara att de har varit anonyma hela livet och fortfarande inte vill röja sin identitet.
Citera
2008-08-25, 20:02
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purk
Men lägg av nu. Det är bara att göra en snabb google-sökning så får du träffar på avhoppade vänsterextremister.

Snabb google-sökning:

"Inga resultat hittades för "avhoppad vänsterextremist"."
Citera
2008-08-25, 21:29
Bannlyst
Erbjöd inte jag mig att berätta om nån grupp jag lämnat om jag får bra med deg?
Citera
2008-08-25, 21:32
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loop62
Erbjöd inte jag mig att berätta om nån grupp jag lämnat om jag får bra med deg?

Ack, dessa kapitalister. Endast pengar i deras huvuden.
Citera
2008-08-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmyG
Snabb google-sökning:

"Inga resultat hittades för "avhoppad vänsterextremist"."
Nu satte jag inga cituationstecken runt "avhoppad vänsterextremist" och menade därför inte att det var den exakta frasen du skulle söka på. Kan du inte hitta en enda med hjälp av google så vet jag inte vad...
Citera
2008-08-25, 22:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purk
Nu satte jag inga cituationstecken runt "avhoppad vänsterextremist" och menade därför inte att det var den exakta frasen du skulle söka på. Kan du inte hitta en enda med hjälp av google så vet jag inte vad...

Hjälp till då om det är så enkelt! Citationstecken tror jag det heter btw.

Edit: har sökt på avhoppare/avhoppad/+afa/antifascist/antifa och en mängd andra relevanta söktermer och de enda träffarna där båda sökorden finns handlar om nazister som har hoppat av. Med ett undantag ska nämnas. Fick en träff på ett inlägg där en "anonym expo-medarbetare" berättar om att ledande expo-folk har spöat sverige-demokrater (typ) .
Senast redigerad av langaocb 2008-08-25 kl. 22:38.
Citera
2008-08-26, 00:23
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMGoal
Sag det till Helsingborgskampanjen. Sebb kan nob vara glad att det ar nagra Tjocke och Smocke-skins han lamnar bakom sig, och inte SMR.

Jag tänkte mer på riktigt våldsamma aktivister tex de bakom VAMs aktioner i början på 90-talet (bankrån, vapenkupper) samt mitten och senare delen av 90-talet tex P10-rånet, Nackabomben (om den nu var utförd av nazis så lär den enligt min välinitierade källa ha varit utförd av vissa namngivna personer i Ariska Brödraskapet), Söderbergmordet, skolbomben när en judisk man föreläste i en skola (utförd av personer i Ariska Brödraskapet), ett antal grova misshandlar och grova rån och andra aktioner som utfördes av våldsamma aktivister som rörde sig i nazikretsar på 90-talet. Alla dessa har ju, med Vesterlund som undantag, lagt av. Vissa blev kriminella (som tex ML, tidigare ledande inom NU som senare torskade för mordförsök i en gangsteruppgörelse), andra skaffade jobb och svenssonliv och en del andra började plugga (som tex JH, fd ledande NU-aktivist som numera forskar på hög nivå).

Det var ju dessa våldsamma aktivister som skapade en stor rädsla i samhället och nu ser man ju hur tex SMR försöker rida lite på vågen inför sina nyrekryterade kids och mena att vissa av aktivisterna var SMR:are...det roliga är att om man har tillgång till Mediearkivet så ser man att det finns gamla uttalanden av SMR där de förnekar att några av de av SMR utpekade varit aktivister inom SMR.

Kort sagt lever SMR och Info14 och media lite i symbios med varandra. Info14 och SMR vill gärna utmålas som lite farliga och media vill gärna att utmåla dem som det pga nyhetsvärdet. Alla som är initerade dock, vare sig man är nazist, antifascist eller journalist vet att det inte finns så många tänder kvar i garnityret på dessa organisationer. De får ringa 90-talet och fråga om dessa aktivister kan komma tillbaka in. Några hotade muppar i Helsingborgskampanjen förändrar inte detta faktum.
Senast redigerad av Julius Mosca 2008-08-26 kl. 01:00.
Citera
2008-08-26, 16:12
Medlem
Burquettes avatar
har [de tongivande inom] info14/fn nått ansvar för det inträffade? användare från andra organisationer hävdar ju att det är organisationsformen som är svag och har möjliggjort hela händelseförloppet.
mig veterligen är det första gången någon inte bara lämnat den nationella rörelsen utan också gått ut OFFENTLIGT med hur dom har hjälpt rödingar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in