Citat:
Ursprungligen postat av dais4773
Utifrån vad jag förstått så är budget och touchscreen ingen bra kombination. De som finns verkar inte hålla någon bra kvalitet.
Förstår inte riktigt varför det ska vara lättare att anteckna med en touchscreen än tangentbord. Finns ju särskilda program att använda tillsammans med word om man ska skriva matematiska formler och vad gäller skrivandet så går det väl mycket snabbare att skriva på dator för de flesta nu för tiden.
Visst kan man använda t.ex. mathtype i Word men det tar mycket längre tid än att rita för hand. Ibland drar lärarna iväg riktigt fort på tavlan och man har problem att t.om. hinna anteckna med hand så att hålla på med konstiga symboler i Word är nog ingen bra lösning.
För att jag går teknisk utbildning så är det nästan alltid matematiska tecken och figurer som gäller, har knappt gått nån kurs där man ska anteckna längre meningar än ett par ord i följd.
Som sagt, jag vill hålla vikten och volymen nere så mycket som möjligt, så extrabatterier eller externa touchpads är uteslutet. Jag vill helst inte ens ta med nån laddningssladd till skolan ^^