2008-08-17, 16:07
Medlem
Vet att det finns en uppsjö av trådar om detta ämne men jag försöker i alla fall.

Skulle formatera och installera om XP på min bärbara men datorn släcks helt enkelt ner mitt i insallationen. Har försökt flera gånger nu och det sker aldrig vid samma moment heller.

Är det fel på min skiva eller datorn?
Citera
2008-08-17, 16:22
Medlem
G.Bs avatar
Ska du installera XP från Vista?
Citera
2008-08-17, 16:25
Medlem
Nej, XP från XP.

Grejen är den att jag hann formatera diskarna innan den la av för första gången.
Citera
2008-08-17, 17:23
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Vet att det finns en uppsjö av trådar om detta ämne men jag försöker i alla fall.

Skulle formatera och installera om XP på min bärbara men datorn släcks helt enkelt ner mitt i insallationen. Har försökt flera gånger nu och det sker aldrig vid samma moment heller.

Är det fel på min skiva eller datorn?

väldigt dum fråga när de bara är du igentligen som kan ta reda på svaret, med lätt felsökning

1. testa en annan skiva. uppstår samma problem igen?
Ja: Köp ny hårddisk. Nej: Använd en annan skiva.

De kan inte vara lätt att leva i dagens samhälle och vara lika smart som en pucko och tro att allting ska serveras på ett silverfat.
Senast redigerad av KTM_ 2008-08-17 kl. 17:29.
Citera
2008-08-17, 18:02
Medlem
Hade samma problem nyligen när jag skulle hjälpa en kompis med en formatering. Gjorde rent skivan och jätteförsiktigt dvdläsaren med. Och sen så funkade det. Om du har tomma cd skivor hemma testa att bränna en ny först.
Citera
2008-08-17, 18:40
Medlem
Det funka perfekt när jag bytte skiva så nu är det problemet ur världen men har nu fått ett annat problem.
Det finns två interna hårddiskar i datorn men bara en syns och kan användas?

Vad kan man göra nu för att få tillbaka disken:O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in