2008-08-17, 13:12
Medlem
Tjena alla Hb:are
Jag har precis inskaffat mig all utrustning jag behöver för att börja på min hembrännare, jag har valt att bygga plastbrännar varianten.
Har dock köpt en alldelles för kraftig doppvärmare, 300W Clas Ohlsons
http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=22460680
Jag vill nu kunna sänka effekten med en dimmer... Men jag är inte direkt ett elektronik proffs så jag har ingen aning om vilken dimmer jag bör köpa.
Ifall någon har tid och ork om att tipsa mig om någon billig på te.x Biltema eller Clas Ohlson så skulle jag vara mycket tacksamm.
/Andy
Citera
2008-08-17, 15:19
Medlem
zappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andyman448
Tjena alla Hb:are
Jag har precis inskaffat mig all utrustning jag behöver för att börja på min hembrännare, jag har valt att bygga plastbrännar varianten.
Har dock köpt en alldelles för kraftig doppvärmare, 300W Clas Ohlsons
http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=22460680
Jag vill nu kunna sänka effekten med en dimmer... Men jag är inte direkt ett elektronik proffs så jag har ingen aning om vilken dimmer jag bör köpa.
Ifall någon har tid och ork om att tipsa mig om någon billig på te.x Biltema eller Clas Ohlson så skulle jag vara mycket tacksamm.
/Andy
Vad jag har hört och läst om denna så kan den kortslutas, vet ej om det är denna men har för mig det. Men jag är ju ingen expert.
Citera
2008-08-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappis
Vad jag har hört och läst om denna så kan den kortslutas, vet ej om det är denna men har för mig det. Men jag är ju ingen expert.
Menar du att den kan kortslutas om man kopplar in en dimmer eller att den korsluts nere i mäsken?
Citera
2008-08-17, 16:16
Medlem
zappiss avatar
Citat:
Menar du att den kan kortslutas om man kopplar in en dimmer eller att den korsluts nere i mäsken?
Altså inte när mna kopplar in en dimmer utan av kondensen i hinken .
Citera
2008-08-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappis
Altså inte när mna kopplar in en dimmer utan av kondensen i hinken .
Aha ok, tack.
Men eftersom de körde en sån i sprialbrännar pdf:en så ska ja bygga om den precis som de gjorde. Så den kommer nog klara sig .
Citera
2008-08-17, 17:09
Medlem
zappiss avatar
Citat:
Aha ok, tack.
Men eftersom de körde en sån i sprialbrännar pdf:en så ska ja bygga om den precis som de gjorde. Så den kommer nog klara sig .
Japp lycka till och kom gärna med resultat sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in