2008-08-18, 15:42
Medlem
Provokatörs avatar
Tidigare idag hade han 618 vänner på Facebook nu är det nere i 603.
Citera
2008-08-18, 16:03
Medlem
Verkar ha varit väl planerad iaf
Senast redigerad av ingvardenstore 2008-08-18 kl. 16:36.
Citera
2008-08-18, 16:15
Medlem
Mesmeros avatar
Det har inget med att vara rutinerad eller inte när man beter sig på detta sätt. Det handlar om att dom måste vara mentalt underutvecklade och på det sättet helt sakna analytisk förmåga. Är chockad att det finns så blåsta människor tom i den kriminella världen.

Den enda logiska förklaringen till detta är att de som organiserat dessa medvetet valt ut dom värsta stolpskotten för att på det sättet låta rättsväsendet få tag på dessa och en mindre del av pengarna. Anledningen är alltså att få bort uppmärksamheten på de som styrt. Det känns i och för sig lite långsökt men det måste finnas någon typ av förklaring...
Citera
2008-08-18, 16:24
Medlem
Galenzos avatar
Om Manzila vilket verkar vara ripp off från Aftonhorans skit idag.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2008/08/18/085043.htm
Citera
2008-08-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo
Om Manzila vilket verkar vara ripp off från Aftonhorans skit idag.http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2008/08/18/085043.htm
Han kanske får lite extra besök och permissioner
Citat:
Fodboldspillerens datter er i dag fire år. Snart skal hun være storesøster, for i følge en ven er den 28-årige fodboldsspillers nye kæreste gravid.

Stort grattis till nya kärestan

.
Citera
2008-08-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Han kanske får lite extra besök och permissioner

Stort grattis till nya kärestan

.

Fyfan vilken idiot han är! Gör en sådan här grej när flickvännen är gravid och har redan en 4 årig dotter.
Citera
2008-08-18, 16:57
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ih82w846
Kan någon förklara varför det bara är ett namn som nämms i Dansk media? De borde ju "outa" alla eller ingen
När häktningsförhandlingarna kördes igång lät de Manzila gå in först. Hans namn blev offentligt direkt men sedan beslöts det att resten skulle hållas bakom lyckta dörrar. Inte ens media i det läget fick veta något då.

Men de tre resterande som kallas svenskar är enligt uppgifter till mig samtliga utlänningar, och den ena av dem är barndomskompis (också svart) till Manzila. Ännu så länge vet jag inte varifrån alla kommer (ursprung) men det ska vi nog ordna fram. Hoppas på namn också.

Frågan är; vem är denna svarta barndomskompis? Har han också koppling till fotbollen? Han ska vara rakad/spinkig medan de två andra är muskulösa/tatuerade med rakade skallar.

Kanske någon FBare som vuxit upp med Manzila eller lirar i hans umgänge, som kan identifiera barndomskompisen?

Han bor alla fall på Bokbindarevägen i Hägersten, den gode Manzila.

Något säger mig att detta har koppling till danska/svenska X-teams (och Bandidos-sfären generellt). Polisen uppskattar antalet som la ut fotanglar och brände av 11 sopbilar till 15-20 pers. utöver de fem som sitter häktade nu.

Polisen anser också att det är mycket proffesionellt utfört med lång planering bakom.

Men rånarna gjorde misstag efteråt. Som någon nämnde försökte en utlänning växla in 200.000 DK till dollar på en bank, fortfarande med Värdecentralens emballage om. Dessutom har danska polisen hittat de tre flyktbilarna (senaste modellen av Audis) intakta, samtliga stulna i Sthlm. Märkligt att de inte brändes upp. Ännu fler grejer som köpts i Sthlm har hittats både i bilarna och på värdecentralen.

Om det är samma gäng som slagit till på samma sätt innan under 2008:

- Loomis, Glostrup, april. 62 mille danska (Danmarks största någonsin)
- Bröndby värdecentral, aug. 60 mille danska
- Postterminalen Göteborg, jan. Okänt vad. Spekuleras kring frimärken.
- Handelsbanken Malmö Mars, okänt belopp
Citera
2008-08-18, 17:15
Medlem
Galenzos avatar
Fråga: är detta namnet bekant?

Mika Leino

Finsk bankrånare som fick hjälp att fly från danskt fängelse tidigt 90-tal av den 40-årige dansken som nu sitter häktad. Dansken höll honom också gömd ett bra tag.

Sedan vill jag minnas att Efterlyst hade specialprogram om ett stort finskt rån mot värdecentral förra året men där större delen greps på en parkeringsplats dagarna efteråt. Två smet från platsen och den ena hette Mika.

Kan detta vara samma gosse? Och vad har han för fler personkopplingar? Kan han vara involverad i detta?
Citera
2008-08-18, 17:27
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Men de tre resterande som kallas svenskar är enligt uppgifter till mig samtliga utlänningar, och den ena av dem är barndomskompis (också svart) till Manzila. Ännu så länge vet jag inte varifrån alla kommer (ursprung) men det ska vi nog ordna fram. Hoppas på namn också.

Vad är det för uppgifter? För i pappersversionen av ekstrabladet så står det bland annat att de andra "svenskarna" har "skandinaviskt utseende".

28-åringe "svensken" är kanske kanske svart i alla fall. "Manden - en stor, muskuløs og karseklippet fyr med bikerskæg - er svensker ligesom den første varetægtsfængslede - dog med etnisk baggrund."

EDIT: "Manden, der angiveligt er af sydamerikansk afstamning," från http://www.bt.dk/article/20080817/krimi/80817015/

De står även initialer på alla de andra samt ålder.

Citat:
Men rånarna gjorde misstag efteråt. Som någon nämnde försökte en utlänning växla in 200.000 DK till dollar på en bank, fortfarande med Värdecentralens emballage om. Dessutom har danska polisen hittat de tre flyktbilarna (senaste modellen av Audis) intakta, samtliga stulna i Sthlm. Märkligt att de inte brändes upp. Ännu fler grejer som köpts i Sthlm har hittats både i bilarna och på värdecentralen.

Var kommer denna uppgift i från? Stod inget om det varken i ekstrabladet eller i B.T.

Antagligen så är ingen av de nu gripna svenskarna någon direkt mastermind utan kanske eventuellt körde flyktbil eller liknande? Dansken tror jag dock är lite mer insatt.
Citera
2008-08-18, 18:05
Medlem
Citat:

OH my gaaawd är det sant!! kunde dom inte ha tagit av emballaget ifrån depån åtminstonde?
Dom ber om att få sitta några år .
Citera
2008-08-18, 18:09
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Vad är det för uppgifter? För i pappersversionen av ekstrabladet så står det bland annat att de andra "svenskarna" har "skandinaviskt utseende".

28-åringe "svensken" är kanske kanske svart i alla fall. "Manden - en stor, muskuløs og karseklippet fyr med bikerskæg - er svensker ligesom den første varetægtsfængslede - dog med etnisk baggrund."

EDIT: "Manden, der angiveligt er af sydamerikansk afstamning," från http://www.bt.dk/article/20080817/krimi/80817015/

De står även initialer på alla de andra samt ålder.

Var kommer denna uppgift i från? Stod inget om det varken i ekstrabladet eller i B.T.

Antagligen så är ingen av de nu gripna svenskarna någon direkt mastermind utan kanske eventuellt körde flyktbil eller liknande? Dansken tror jag dock är lite mer insatt.

Dog med etnisk bakgrund menas att de är av annan etnisk bakgrund än svensk. Och resterande om bilarna osv. har jag fått reda på annat håll.
Citera
2008-08-18, 18:29
Medlem
LADDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Bankrån? Är du full nu igen Afonso?
Vi snackar värdecentraler och ja, invandrare är överrepresenterade när det gäller grova rån!

Sedär, nu lärde du dig något idag också.

Kände mig tvungen att kommentera ditt uttalande. Invandrare är överrepresenterade när det gäller grova rån där folk har åkt fast. Bland den största delen (de som kommer undan) finns ingen statistik, ursäkta mig men i den kategorin tror jag inte invandrare är överrepresenterade.

Och, säg inte att Danskjävlarna kallar det "RÖVERIMISSTÄNKT" på fullaste allvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in