Citat:
Ursprungligen postat av ih82w846
Kan någon förklara varför det bara är ett namn som nämms i Dansk media? De borde ju "outa" alla eller ingen

När häktningsförhandlingarna kördes igång lät de Manzila gå in först. Hans namn blev offentligt direkt men sedan beslöts det att resten skulle hållas bakom lyckta dörrar. Inte ens media i det läget fick veta något då.
Men de tre resterande som kallas svenskar är enligt uppgifter till mig samtliga utlänningar, och den ena av dem är barndomskompis (också svart) till Manzila. Ännu så länge vet jag inte varifrån alla kommer (ursprung) men det ska vi nog ordna fram. Hoppas på namn också.
Frågan är; vem är denna svarta barndomskompis? Har han också koppling till fotbollen? Han ska vara rakad/spinkig medan de två andra är muskulösa/tatuerade med rakade skallar.
Kanske någon FBare som vuxit upp med Manzila eller lirar i hans umgänge, som kan identifiera barndomskompisen?
Han bor alla fall på Bokbindarevägen i Hägersten, den gode Manzila.
Något säger mig att detta har koppling till danska/svenska X-teams (och Bandidos-sfären generellt). Polisen uppskattar antalet som la ut fotanglar och brände av 11 sopbilar till 15-20 pers. utöver de fem som sitter häktade nu.
Polisen anser också att det är mycket proffesionellt utfört med lång planering bakom.
Men rånarna gjorde misstag efteråt. Som någon nämnde försökte en utlänning växla in 200.000 DK till dollar på en bank, fortfarande med Värdecentralens emballage om. Dessutom har danska polisen hittat de tre flyktbilarna (senaste modellen av Audis) intakta, samtliga stulna i Sthlm. Märkligt att de inte brändes upp. Ännu fler grejer som köpts i Sthlm har hittats både i bilarna och på värdecentralen.
Om det är samma gäng som slagit till på samma sätt innan under 2008:
- Loomis, Glostrup, april. 62 mille danska (Danmarks största någonsin)
- Bröndby värdecentral, aug. 60 mille danska
- Postterminalen Göteborg, jan. Okänt vad. Spekuleras kring frimärken.
- Handelsbanken Malmö Mars, okänt belopp