2011-03-07, 08:55
Medlem
zejlkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av So_beautiful
Stämmer
Det var som fan. Känns nästan som att det inte är värt pengarna även fast dom fick med sig 60 miljoner.
Citera
2011-04-15, 00:34
Medlem
Ivardonalds avatar
Svensk fick tio år för miljonkupp
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12880489.ab
Citera
2011-06-28, 03:18
Bannlyst
5 av rånarna härifrån är från Stockholm.
Lite väl hårda fängelsestraff i snitt fick varje person 8 års fängelse. Killarna kommer få skaka galler i ett antal år framöver.
Citera
2011-10-18, 09:35
Medlem
Finns det någon som på plats följer rättegången i danska hovrätten gällande rånet mot Dansk värdehantering den 10 augusti 2008?
Eller som har möjlighet att göra det?

Söker någon som har möjlighet att rapportera live, alt blogga om rättegången. Till skillnad från rättegången i danska tingsrätten så finns ingen media på plats denna gång

Förhandlingarna återupptas den 24/10, kl 09:00
Citera
2013-04-12, 21:38
Medlem
Är det någon som vet var eller hur man kan få tag på domar eller FUP i detta målet?
Citera
2015-09-27, 23:50
Medlem
Citat:
Steffen, 37, låg bakom Danmarks största rån

Citat:
Steffen Andersen står i skyddsväst på ett industriområde i danska i Bröndby den 10 augusti 2008. Han är beväpnad med ett automatgevär, en AK47:a. I två år har han och hans kumpaner förberett sig.

Citat:
I dag bor Steffen med sin kvinna och sin 18-årige son i Frederiksberg i Köpenhamn.
– Jag försöker hela tiden säga att jag älskar honom. Jag tänker på vad som skulle ha hänt om jag hade gått en annan väg i livet. Men jag kan inte ändra det. Jag beklagar att jag har sårat människor på min väg. Det är som det är.

http://www.expressen.se/kvallsposten/steffen-37-lag-bakom-danmarks-storsta-ran/
Citera
2019-08-27, 13:26
Medlem
elbels avatar
Var kan resten av pengarna vara? Nedgrävda någon annanstans?
Kom igen nu flashback, folk dör
Citera
2019-08-27, 16:19
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Var kan resten av pengarna vara? Nedgrävda någon annanstans?
Kom igen nu flashback, folk dör

Vågar lova att mycket är slut.

Är detta verkligen den enda tråden om detta rån? Om ja, varför så kort och varför är inte alla svenskarna nämnda vid namn? Flashback brukar väl gilla händelser av denna kaliber?
Citera
2019-08-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contant

Är detta verkligen den enda tråden om detta rån? Om ja, varför så kort och varför är inte alla svenskarna nämnda vid namn? Flashback brukar väl gilla händelser av denna kaliber?

Känns som att den kanske vaknar till liv nu
Citera
2019-08-27, 20:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant

Finns en bra sammanfattning här över alla dömda. https://blog.zaramis.se/2017/05/21/brondbyranet-2008/
Citera
2019-08-31, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Finns en bra sammanfattning här över alla dömda. https://blog.zaramis.se/2017/05/21/brondbyranet-2008/

Bra sammanställning! Vill minnas att Leif GW för nåt halvår sedan uttalade sig om att han var orolig för upptrappning då ”ett gäng med tungt kriminella” skulle släppas fria efter avtjänat straff. Tror polisen har rätt bra koll på detta och troligen får vi se nya gripanden snart. Slutsats: Kriminalvården är ingen vård, kriminella är lika kriminella eller mer efter avtjänat straff. Det är dags att öppna ett svenskt Guantanamo! Förslagsvis norra Sverige, långt ute i vildmarken...där ingen kan höra några skrik.
Citera
2019-09-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
5 av rånarna härifrån är från Stockholm.
Kan inte någon berätta mer om dom då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in