2008-08-18, 12:36
Medlem
Lär väl vara folk runt negern

Citat:
Ursprungligen postat av -xXxXx-
Nån som vet vilka de övriga svenskarna är?

Lär väl vara folk runt negern
Citera
2008-08-18, 12:37
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktsodan
Jag slås gång på gång av hur välplanerade och relativt väl genomförda dessa kupper är....men sedan när det hela väl är genomfört faller rubbet! Gärningsmännen blir omgående oförsiktiga och tar risker till både höger och vänster. Själv hade jag lämnat landet i fråga så snart som möjligt efter att den värsta stormen direkt efter rånet lagt sig. Förstår inte för min vildaste fantasi varför pojkarna inte kan behålla fötterna på jorden ett par dagar efter stöten för att sedan så diskret som möjligt lämna landet. Med den typen av pengar som de här kom över skulle det utan problem gå att leva ett rätt sunt liv i ett varmt land långt bort.

Jojo, men sedan gör väl din relativa intelligens att du inte har den bristen på respekt för medmänniskor att du begår rån?
Jag menar, har man så lite i skallen att man kan göra så mot andra människor så har man likaledes lika lite i skallen att inte göra det mest logiska i den situationen.
Både att begå rån samt att inte fly, handlar till syvende och sist om att om högre tankar om en själv, att man är mer värd än andra människor, och därför begår rån samt inte behöver fly.
Citera
2008-08-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanelungsajag
Det bästa var ju att nån av dom gick in på en dansk bank och försökte växla 200000 danska kroner till dollar nu iveckan. Så dom kom dom på spåren. Och dom sedlarna hade embalaget kvar från depån. Ja helt otroligt att några så färska kan lyckas göra en sån här stor grej. Samma sak som sitta på hotellet att flasha. Men vi vet ju inte. Kan ju mkt väl bara vart knasvakter el liknande och fått 200000 var och flashat med det. För det är nog inte bara 5 som ligger bakom allt.

Ja helt otroligt!
Dessutom var det väl SAMMA bank dom gjort rånet på där dom gick in och skulle växla pengarna och det var detta misstaget som gjorde att snuten kom dom på spåren.
Citera
2008-08-18, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Han var ju inne på facebook igår. Var han inte redan häktad då? Han delade med sig av följande info:

Yesterday
patrik favorited How to install NES ROMs on the iPhone 3G on YouTube.
8:53am

Bortaget nu
Citera
2008-08-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredde22
Bortaget nu

Är väl inte alls borttaget?
Citera
2008-08-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunden12
Är väl inte alls borttaget?

Det är lite märkligt med facebook, jag har märkt själv ibland att uppdateringarna lever ett eget liv.
Ibalnd syns senaste uppdateringen i "minifeed" för att i nästa sekund vara helt borta och sen kommer det tillbaka igen.
Citera
2008-08-18, 14:55
Medlem
Är iaf någon som har skrivit till honom nu..
"Hur går det med fotbollen då" ?
Någon här?

Jaa, som andra redan nämnt..
Det kan ju inte vara några rutinerade snubbar det där. Växla pengar med depåns namn runtom, sitta på hotell i centrala köpenhamn med sedelbuntar på borden, osv..
Oavsett om det inte var någon av dem som försökte växla pengarna, borde de som gjorde det, fått tydliga intstruktioner om hur de ska gå till väga, osv..
Men å andra sidan känns det märkligt att ha gjort ett så fascionabelt rån som "nybörjare"..
Konstigt..
Att göra nåt sånt och sen åka fast på ett så skrattretande sätt..
Citera
2008-08-18, 14:56
Medlem
Bank?

Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Ja helt otroligt!
Dessutom var det väl SAMMA bank dom gjort rånet på där dom gick in och skulle växla pengarna och det var detta misstaget som gjorde att snuten kom dom på spåren.

Va liksom ingen bank dom råna. Utan en depå. Dit värdebolaget kör sina alla cash dom hämta överallt.
Citera
2008-08-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanelungsajag
Va liksom ingen bank dom råna. Utan en depå. Dit värdebolaget kör sina alla cash dom hämta överallt.

Aha oki, hm vart kan jag ha fått det ifrån då? Läste det i någon tidning eller var det någon som sa det här?

Eller var det kanske ifrån den banken pengarna kom till depån?, ja så måsste det ha varit...
Puckat är det hur som haver.
Citera
2008-08-18, 15:00
Medlem
Aftonbladet fortsätter med sitt larv "Allsvensk stjärna misstänks för rån". Har man spelat fyra allsvenska matcher 2001, så anses man vara en stjärna..

Missvisande, någon?
Citera
2008-08-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Aftonbladet fortsätter med sitt larv "Allsvensk stjärna misstänks för rån". Har man spelat fyra allsvenska matcher 2001, så anses man vara en stjärna..

Missvisande, någon?

Ja men det är väl typiskt aftonbladet, dom gör jämt sådär snurriga vinkligar men allt för att sälja tidningar såklart.
Även tv4 som jag haft med att göra lite granna har jävligt otrevliga reportrar samt att dom gärna vill vinkla sanningen lite väl mycket och struntar totalt i vilka tår dom trampar på.
Citera
2008-08-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Ja men det är väl typiskt aftonbladet, dom gör jämt sådär snurriga vinkligar men allt för att sälja tidningar såklart.
Även tv4 som jag haft med att göra lite granna har jävligt otrevliga reportrar samt att dom gärna vill vinkla sanningen lite väl mycket och struntar totalt i vilka tår dom trampar på.

Tv4 är skräp.

Väsby United har plockat bort Patrik Manzila nu från deras trupp http://www.vasby-fotboll.nu/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in