Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Det är med inspiration från denna tråd:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=651182 jag startar den här.
Så vad tror ni om familjeliv.se hade ett tvprogram vad tror ni att det hade handlat om? Självklart hade det handlat mycket om familjen och liknande men det hade antagligen visats mycket om andra grejer. Så då är det upp till alla Flashbackare att lista ut vad de hade tänkt att sända.
Det där som 100 Höjdare visade om de fruktansvärda hårdrockssatanisterna WASP, ett debattprogramm med han Sivert Öholm (eller vad han heter), som var fullt med överdriven moralpropaganda och där bara en sida fick komma till tals i ett slags propagandamaskineri som hade gjort varenda kines avundsjuk, hade nog kunnat kvala in och få tv-tid på prime-time, förslagsvis kl. 20:00 en söndagkväll.
Det här programmet gick på 80-talet tror jag, och Familjeliv ligger kvar lite i den kulturen som var då. Flashback därimot befinner sig i en okänd framtid ganska långt bort.
Fredagsunderhållning vore ju Nannyakuten och något förlossningsprogram. Jag tror absolut att en sån här kanal hade gått bra, helt ärligt. Nästan alla unga heta kvinnor som man idag typ lever för förvandlas till sånna här Familjelivsmonster med tiden och de är så pass många att de säkert skulle finnas underlag för en egen FL-kanal.