Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-27, 12:17
Bannlyst
Polisen ser ju direkt att det är falskt körkort om man blir stoppad, de gör en snabbkoll i databasen och ser om du har körkort eller ej. Är verkligen folk så dumma att de skaffar falska körkort och tror de kommer klara sig med de?
Citera
2010-07-27, 12:37
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Polisen ser ju direkt att det är falskt körkort om man blir stoppad, de gör en snabbkoll i databasen och ser om du har körkort eller ej. Är verkligen folk så dumma att de skaffar falska körkort och tror de kommer klara sig med de?
Handlar väl oftast om att kunna handla på systemet eller komma in på krogar.
Citera
2010-07-27, 14:11
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plakat
Det sistnämnda. Vad ska du med falskleg till om du är över 18?

Handla på bolaget? Ligga med brudar som letar äldre killar, finns många anledningar..
Citera
2010-07-28, 14:45
Medlem
BerraOlssons avatar
Har fixat till ett leg på datorn som blev jävligt snyggt, men grejen är att när jag ska förminska bilden så blir den kornig som fan. Någon som vet hur man fixar till detta lite lätt?
Citera
2010-07-28, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate

Är folk verkligen så dumma att de fortfarande inte förstått att man inte skaffar ett falskt körkort för att kunna köra bil?
Citera
2010-07-29, 16:57
Medlem
Sen är det ju så också att polisen bara kollar körkortet mot databasen 1 av 5 gånger, oftast vevar man bara fram det o dem tittar i 2 sek.

Är det så att man redan har körkort (som jag) men vill ha MC-kort , dvs skriva dit ett A o lite så, hur stor risk tror ni det är att åka fast då i en kontroll, även om dem kollar i databasen? Menar dem checkar i databasen o ser att Jo han har körkort - o kanske missar att det inte gäller för MC o man kan glatt åka vidare...

Kanske en risk som är värd att ta?

Känns riktigt jobbigt dehär me o ta MC-kortet alltså fett dyrt, en massa tramsiga kurser o grejer man ska gå.. ja kan redan köra hoj.
Citera
2010-07-29, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mp87
Sen är det ju så också att polisen bara kollar körkortet mot databasen 1 av 5 gånger, oftast vevar man bara fram det o dem tittar i 2 sek.

Är det så att man redan har körkort (som jag) men vill ha MC-kort , dvs skriva dit ett A o lite så, hur stor risk tror ni det är att åka fast då i en kontroll, även om dem kollar i databasen? Menar dem checkar i databasen o ser att Jo han har körkort - o kanske missar att det inte gäller för MC o man kan glatt åka vidare...

Kanske en risk som är värd att ta?

Känns riktigt jobbigt dehär me o ta MC-kortet alltså fett dyrt, en massa tramsiga kurser o grejer man ska gå.. ja kan redan köra hoj.

Varför riskera något? Bara kurserna kan väl inte ta så jävla lång tid om du nu redan kan köra? Du kommer nog garanterat bli av med bilkörkortet ifall du kör mc utan kort.
Citera
2010-07-30, 12:37
Medlem
Chevy-Impalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperVValle
Någon som vet vart man kan få ett förfalskat Id-kort i Stockholm trakterna... PMa mig fort som möjligt!!

ifall ni undrar så är jag en fjortis och vill köpa ut cigaretter =)

Då tycker jag du kryper tillbaka till hamsterpajs forum. Här är det 18 år som gäller.
Citera
2010-08-02, 02:55
Medlem
kebabsallads avatar
har ett problem

har använt mig av denna mallen:
http://img28.imageshack.us/img28/3571/fontblank.jpg

och sedan ville jag testa att skriva ut den.
jag förminskade den i paint och då blev det såhär:
http://img245.imageshack.us/img245/6891/hjalp.jpg
kantigt och fult.

hur ska jag göra för att skriva ut det så att det bibehåller det cleana utseendet?
vilket program ska jag använda?
Citera
2010-08-02, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsallad
har ett problem

har använt mig av denna mallen:
http://img28.imageshack.us/img28/3571/fontblank.jpg

och sedan ville jag testa att skriva ut den.
jag förminskade den i paint och då blev det såhär:
kantigt och fult.

hur ska jag göra för att skriva ut det så att det bibehåller det cleana utseendet?
vilket program ska jag använda?

varför ska du ha ett förfalskat körkort? om du blir stoppad så ser dem ju direkt att det är fake? förstår om du gör åt andra och säljer då förstår jag poängen: pengar ^^
Citera
2010-08-02, 03:26
Medlem
kebabsallads avatar
ser detta ut som ett körkort?...
Citera
2010-08-02, 07:01
Medlem
Ovcharkas avatar
Förminska med MS Paint... Ja jävlar. Bildredigeringsprogram no.1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in