2008-08-19, 11:27
Bannlyst
Hur tragiskt man än kan tycka att hela händelsen är så är detta ett klassiskt exempel på "skyll dig själv din jävla idiot".
Citera
2008-08-19, 12:25
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
...Skolan gör inte ett skit och föräldrar verkar ofta lita på att skolan och olika myndigheter skall uppfostra ungarna. Har aldrig hör någon lärare varna för detta.

När jag gick i mellanstadiet fick vi se en film om farorna med att klättra på tågvagnar och att gå innanför stängsel vid ställverk. Det illustrerades t.o.m. med en docka som fick ström i sig och började brinna. Rena Mythbusters...
Citera
2008-08-19, 13:41
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Det må vara hänt men å andra sidan har du inte varit på FB särskilt länge.

Du måste iaf hålla med om att Full Frys är det absolut sämsta skitprogram som någonsin producerats i Sverige

.

Men är det fortfarande anledning att önska livet ur någon som inte har något med det att göra, mer än släktskap?

Smaklöst.
Citera
2008-08-19, 14:14
Medlem
Keltons avatar
Jäkla tragiskt dedär. Men de gamla spåren används väl fortfarande? Det finns ju gods som går in där bland industrierna etc?

Sedan så var 14åringen lite ökänd för att ha varit "vildare" än de andra. Tyvärr hann det ikapp honom. Jag känner all sympati för familjen!

Men vart exakt skedde det hela? Mellan viadukten och själva stationen? INNAN viadukten eller? Försöker pinpointa händelsen..
Citera
2008-08-19, 14:21
Medlem
tempeZZts avatar
Det är så fruktansvärt eländigt smaklöst att säga något sådant så det finns inte ord för hur idiotiskt det är.

Dessutom är Full Frys det bästa humorprogram som någonsin producerats i Svedala.

Period.
Citera
2008-08-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kelton
Jäkla tragiskt dedär. Men de gamla spåren används väl fortfarande? Det finns ju gods som går in där bland industrierna etc?

Sedan så var 14åringen lite ökänd för att ha varit "vildare" än de andra. Tyvärr hann det ikapp honom. Jag känner all sympati för familjen!

Men vart exakt skedde det hela? Mellan viadukten och själva stationen? INNAN viadukten eller? Försöker pinpointa händelsen..

Vildare än de andra vet jag inte riktigt om det stämmer, det inga lugna bröder om man säger så! Men alla är och var otroligt sympatiska killar! Det är en stor förlust!

Sen till alla som tycker att han eller Stefan med familj va värda detta, ja säger bara fy faan va smaklöst!!! Ingen är värd detta öde!
Citera
2008-08-19, 15:01
Medlem
rambergsjesuss avatar
Det skulle nog vara att rekommendera att sätta upp taggtråd i den mån det går, minns fortfarande småpojkarna som skulle leka i ett ställverk i Halmstad, det var för ett fåtal år sedan. Den ena dog ögonblickligen, den andra blev så svårt bränd att båda händerna fick amputeras. Det var något minimalt reportage i nyheterna på tv3 som visades knappt ett år efter där de visade när han försökte leka med sina leksaker utan händer, osmakligt och sorgligt.
Citera
2008-08-19, 15:18
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambergsjesus
Det skulle nog vara att rekommendera att sätta upp taggtråd i den mån det går, minns fortfarande småpojkarna som skulle leka i ett ställverk i Halmstad, det var för ett fåtal år sedan. Den ena dog ögonblickligen, den andra blev så svårt bränd att båda händerna fick amputeras. Det var något minimalt reportage i nyheterna på tv3 som visades knappt ett år efter där de visade när han försökte leka med sina leksaker utan händer, osmakligt och sorgligt.

Fick inte dom även det tafatta bemötandet "-Vad kan vi göra" av elbolaget, när det visade sig att dom skulle ha grävt sig in?
Citera
2008-08-19, 15:24
Medlem
cnasiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie
Fick inte dom även det tafatta bemötandet "-Vad kan vi göra" av elbolaget, när det visade sig att dom skulle ha grävt sig in?

Elbolagen kan väl bara göra so much, känns patetiskt och orättvist att beskylla oskyldiga personer för dessa olyckor. Det är allmänt vett (även för en 14-åring) att ström kan vara farligt. Men olyckor sker, vi lever i en farlig värld...
Citera
2008-08-19, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cnasius
Elbolagen kan väl bara göra so much, känns patetiskt och orättvist att beskylla oskyldiga personer för dessa olyckor. Det är allmänt vett (även för en 14-åring) att ström kan vara farligt. Men olyckor sker, vi lever i en farlig värld...
Håller med. Tror folk underskattar 14-åringar. Helvete redan när man var 7 bast visste man att det var vore livsfarligt att tramsa runt på ett tågtak.

Fast å andra sidan, 90-talare...
Citera
2008-08-19, 15:31
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
När jag gick i mellanstadiet fick vi se en film om farorna med att klättra på tågvagnar och att gå innanför stängsel vid ställverk. Det illustrerades t.o.m. med en docka som fick ström i sig och började brinna. Rena Mythbusters...

Jag har också sett en variant på den filmen. Men det var skådisar som klättrade runt på taken och den ena blev svårt bränd. Mycket realistiskt sminkat kan jag tala om. Killen i filmen blev av med båda armarna och ett ben. Man hade ingen tanke på att klättra på vagnstak efter den filmen kan jag lova. Synd bara att de verkar som att de har slutat visa denna typ av upplysningsfilmer i skolan.
Citera
2008-08-19, 15:43
Medlem
johannes Xs avatar
Folk glömmer sånt och ännu fler tror att de måste röra något för att få ström i sig.
Man undrar hur många som varit den där decimetern för långt ifrån.....500A bara väntar på att få hoppa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in