2008-08-18, 06:48
Medlem
Kan bekräfta att det är personen som nämnts, han skulle börja 9an nu i höst.

Satt och drack öl med mina kompisar i en lägenhet precis jämte viadukten i falkenberg där det hände och så explodera det, som en stor blixt sen samlades folk utanför, tragiskt det som hände.

Järnvägen är precis vid Falkenberg gamla järnvägsstation (nyligen flyttad) och används ofta som genväg från Västra Gärdet till stan, har sprungit över där ofta själv när jag haft bråttom. Han var ju uppe på en still tågväg och kommit för nära ledningen i luften vad jag förstått.
Senast redigerad av Erzsébet 2008-08-18 kl. 06:55.
Citera
2008-08-18, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, man borde ha mer vett i huvudet, det håller jag med om. Men vad jag reagerar på är att tongångarna här har varit raljerande och att han får skylla sig själv. Det ska väl ändå inte vara dödsstraff på att vara en tanklös tonåring? Denna grabb fick detta straff.

Att tråden bör stängas - min åsikt står fast. Det är en minderårig, ickekändis som har DÖTT! Hade tråden istället varit medkännande med den kände föräldern är det en sak, men så har ju inte varit fallet.

Jag kanske överreagerar angående trådstängningen, det ska ju vara stark yttrandefrihet här på fb. Men det var min omedelbara reaktion.

Skulle tro att minst 99% är medkännande för familjen, men sen kommer det alltid finnas idioter som skriver massa skit! Ibland hoppas man fan att det händer ngt liknande inom familjen för vissa som skriver här! Undra om dem hade gjort sig lika roliga över det då! Sen att säga att så hade inte jag gjort eller mina barn är fan ngt av det dummaste jag hört, verkar som folk tror att har de sagt en sak en gång till sina barn så kommer de aldrig göra det! Kan nog säga att chansen är nog större att ungen gör det bara för att den inte får göra det!
Eller kanske dem håller sina ungar inlåsta och följer dem till skolan tills de fyller 18!

Jag känner familjen privat och det är en stor jävla tragedi, mycket sympatiska människor allihopa! Ingen är värd att få uppleva ngt liknande!

Sen att ta bort tråden vet ja inte om det är relevant, eftersom Stefan är kändis! Tyvär kommer det alltid finnas idioter som skriver i trådarna!
Citera
2008-08-18, 08:11
Medlem
Mandi74s avatar
Fy vad tragiskt, känd eller inte så är det alltid tragiskt när barn och ungdomar dör.
Citera
2008-08-18, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Mycket tråkig nyhet. Tråkigt för Stefan och resten av familjen. Stefan G verkar vara en mycket sympatisk person som även medverkat i en hel del trevlig buskis.

Undrar om årets föreställning (i vilken han medverkade) på Vallarnas friluftsteater avslutades innan detta hände ?

Föreställningen var avslutad!
Citera
2008-08-18, 16:19
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Ny artikel http://www.hn.se/m_standard.php?id=9...delning_2=167&
Citera
2008-08-18, 16:30
Bannlyst
Ja men detta var ju nice!
Med lite tur så blir Stefan så knäckt att eventuella funderingar på en uppföljning av "Full Frys" skrinläggs för all framtid.
Citera
2008-08-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Med lite tur så blir Stefan så knäckt att eventuella funderingar på en uppföljning av "Full Frys" skrinläggs för all framtid.

Idiot
Citera
2008-08-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northix

Det där var fan det dummaste jag läst nånsin.
Citera
2008-08-18, 19:04
Medlem
Mr.Incognitos avatar
Jag hatar den form av underhållning som kallas buskis, men det är alltid tragiskt när en ung människa dör.

Ironin i det hela ligger i att Stefan Gerhardsson är utbildad elektriker!

x
Citera
2008-08-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Incognito
Ironin i det hela ligger i att Stefan Gerhardsson är utbildad elektriker!

Ganska långsökt ironi i så fall..
Citera
2008-08-19, 02:30
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slakker
5e klass? Det är ju för fasen föräldrarna som ska upplysa om sådana saker och det bra mycket tidigare än så. Det var bland det första mina päron matade in i min skalle att ställverk och tågbanor det är banne mig inga lekplatser, passerade man överhuvudtaget stängslet dit så dog man i princip direkt under de mest elakartade former, det var vad jag fick lära mig. Mycket bus och skit har jag ställt till med men att överhuvudtaget gå in på något område med högspänning det existerade bara inte.

Jepp. Far min varnade mig långt tidigare än 5:an. Varje gång något sådant här hände så pratade han om det och upplyste mig om riskerna. När jag gick i 5:an så viste jag om att man inte behövde röra ledningarna för att få sig en dödlig kyss och bli ordentligt grillad.

Skolan gör inte ett skit och föräldrar verkar ofta lita på att skolan och olika myndigheter skall uppfostra ungarna. Har aldrig hör någon lärare varna för detta.
Citera
2008-08-19, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J_McClane
Det där var fan det dummaste jag läst nånsin.

Det må vara hänt men å andra sidan har du inte varit på FB särskilt länge.

Du måste iaf hålla med om att Full Frys är det absolut sämsta skitprogram som någonsin producerats i Sverige

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in