Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Finns det några sådana här? Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på.
Om du har växt upp med en förälder med Borderline, hur ser din relation ut med föräldern i dagsläget? Hur har relationen varit? Vad minns du tydligast från din barndom?
Hur är din relation till den andre föräldern, syskon och annan släkt?
Jag hoppas att det finns någon här som vet lite om det.
misstänker att min far har borderline, eller haft. innan han skiljde sig för 1 år sen har han alltid haft koll på allt som händer runtomkring och raseriutbrott var vanliga, ärvde själv och gick tillbaka under tonårsupproret vilket har skadat vår relation som far och son idag. Dock ångrar jag ingenting då han i princip uppträdde psykotiskt, har slagit mig blodig för att jag höll på att glömma matteboken innan plugget i sjuan och en dag när jag var 12 år och inte kunde förklara vägen till en ny kompis som far skulle skjutsa mig till så började det sakta med förolämplingar som idiot o.s.v. sen till slut när vi åkte vid sjön så drog han i ratten allt för att störta bilen i backen ner mot sjön men drog snabbt tillbaka, allt för att skrämma skiten ur mig (sadistiska as).
Jag har läst om mycket mer aggressiva föräldrar som gjort mycket värre grejjer än min far, men i mitt fall så drack farsan knappt, drack han vart jag t.o.m. lättad då hans beteende var mycket bättre under alkoholrus.
Jag har bra relation med mor och storebror. Brorsan har en bra relation med farsan och på något sätt klarade han även av studierna och blivit något medan jag efter ett års arbetslöshet börjar om gymnasiet via folkhögskola.
Tillräckligt eller vill du veta mer?
(första post =D)