2008-08-16, 02:16
Medlem
Hejsan

Har precis fått upp mitt media center i vardagsrummet. Det är jätte praktiskt. Men problemet är att när jag ska starta en film (i detta fallet .avi (xvid codec) ) Så står det:"media center cannot play video". När jag försöker spela den? Vad kan jag göra åt saken?
Citera
2008-08-16, 02:39
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Vad kan jag göra åt saken?

Ja, vad tror du själv?

Installera något codec-pack som täcker in dina behov.

CCCP eller K-Lite brukar hantera det mesta, om det är XP du kör. Funkar oftast för Vista också.

Sedan finns det agitationsgrupper som dissar antingen CCCP eller K-Lite korsvis, men det är bara att testa och experimentera samt inte glömma bort att avinstallera till fullo om man inte känner sig nöjd med endera. Kvarglömd "codec-soppa" i systemet vill man inte ha.
Citera
2008-08-16, 07:39
Medlem
tattoosandbeers avatar
Det är bara att köra med CCCCP så lölser det alla dina problem, det har inte nekats något alls till mig ännu.

Finns på http://www.cccp-project.net/
Citera
2008-08-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva

Ja, vad tror du själv?

Installera något codec-pack som täcker in dina behov.

CCCP eller K-Lite brukar hantera det mesta, om det är XP du kör. Funkar oftast för Vista också.

Sedan finns det agitationsgrupper som dissar antingen CCCP eller K-Lite korsvis, men det är bara att testa och experimentera samt inte glömma bort att avinstallera till fullo om man inte känner sig nöjd med endera. Kvarglömd "codec-soppa" i systemet vill man inte ha.

Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Det är bara att köra med CCCCP så lölser det alla dina problem, det har inte nekats något alls till mig ännu.

Finns på http://www.cccp-project.net/

Tack så mycket. ska gå och se om det funkar nu

Nu kan man se preview bilden på filmerna iallafall. Men När jag startar filmen så typ blinkar den mellan svart och mediacenter där det står "stopped"? :S Någon som vet?
Senast redigerad av Kvasten 2008-08-16 kl. 14:01.
Citera
2008-08-17, 17:23
Medlem
Azzazins avatar
Vilken media center kör du? Vista, xp...? 32bit lr 64bit?
Citera
2008-08-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzazin
Vilken media center kör du? Vista, xp...? 32bit lr 64bit?

Media center 2005 (xp 32bit) Men problemet är löst nu. Jag hade ett Geforce2 gts. Media center kräver Geforce4
Citera
2011-02-04, 20:00
Bannlyst
lånar tråden lite fast den är gammal

någon som har inställningarna för CCCP så att man kan använda .mkv, .mp4 codecs i Manycam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in