2008-08-16, 02:16
Medlem
Hejsan

Har precis ftt upp mitt media center i vardagsrummet. Det r jtte praktiskt. Men problemet r att nr jag ska starta en film (i detta fallet .avi (xvid codec) ) S str det:"media center cannot play video". Nr jag frsker spela den? Vad kan jag gra t saken?
Citera
2008-08-16, 02:39
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Vad kan jag gra t saken?

Ja, vad tror du sjlv?

Installera ngot codec-pack som tcker in dina behov.

CCCP eller K-Lite brukar hantera det mesta, om det r XP du kr. Funkar oftast fr Vista ocks.

Sedan finns det agitationsgrupper som dissar antingen CCCP eller K-Lite korsvis, men det r bara att testa och experimentera samt inte glmma bort att avinstallera till fullo om man inte knner sig njd med endera. Kvarglmd "codec-soppa" i systemet vill man inte ha.
Citera
2008-08-16, 07:39
Medlem
tattoosandbeers avatar
Det r bara att kra med CCCCP s llser det alla dina problem, det har inte nekats ngot alls till mig nnu.

Finns p http://www.cccp-project.net/
Citera
2008-08-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva

Ja, vad tror du sjlv?

Installera ngot codec-pack som tcker in dina behov.

CCCP eller K-Lite brukar hantera det mesta, om det r XP du kr. Funkar oftast fr Vista ocks.

Sedan finns det agitationsgrupper som dissar antingen CCCP eller K-Lite korsvis, men det r bara att testa och experimentera samt inte glmma bort att avinstallera till fullo om man inte knner sig njd med endera. Kvarglmd "codec-soppa" i systemet vill man inte ha.

Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Det r bara att kra med CCCCP s llser det alla dina problem, det har inte nekats ngot alls till mig nnu.

Finns p http://www.cccp-project.net/

Tack s mycket. ska g och se om det funkar nu

Nu kan man se preview bilden p filmerna iallafall. Men Nr jag startar filmen s typ blinkar den mellan svart och mediacenter dr det str "stopped"? :S Ngon som vet?
Senast redigerad av Kvasten 2008-08-16 kl. 14:01.
Citera
2008-08-17, 17:23
Medlem
Azzazins avatar
Vilken media center kr du? Vista, xp...? 32bit lr 64bit?
Citera
2008-08-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzazin
Vilken media center kr du? Vista, xp...? 32bit lr 64bit?

Media center 2005 (xp 32bit) Men problemet r lst nu. Jag hade ett Geforce2 gts. Media center krver Geforce4
Citera
2011-02-04, 20:00
Bannlyst
lnar trden lite fast den r gammal

ngon som har instllningarna fr CCCP s att man kan anvnda .mkv, .mp4 codecs i Manycam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in