• 1
  • 2
2008-08-15, 22:27
Medlem
Masingas avatar
Vad för slags "mellanmål" finns det som man kan använda som snack mellan måltider med ett högt proteinvärde, typ som Keso?
Citera
2008-08-15, 22:30
Medlem
Skrt^s avatar
Kesella. Tonfisk. Ägg.
Citera
2008-08-15, 22:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vad för slags "mellanmål" finns det som man kan använda som snack mellan måltider med ett högt proteinvärde, typ som Keso?
Kalkonbröst, kycklingbröst, diverse fisksorter på både burk och färska, skinka, kassler, (helst kokt), quorn, kesella, kvarg och ägg.

~Paul~
Citera
2008-08-15, 22:34
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Kalkonbröst, kycklingbröst, diverse fisksorter på både burk och färska, skinka, kassler, (helst kokt), quorn, kesella, kvarg och ägg.

~Paul~
Har du lust att specifiera?
Citera
2008-08-15, 22:42
Medlem
Bajsfacistens avatar
Nötter innehåller ganska mycketprotein. Sedan så är torkat kött en riktig proteinbomb som dessutom är gott, håller länge men man blir törstig. Dock så kan det de sig dyrt om man köper det, men då får man ju tänka på att proteinet % är mycket högre och man köper inte de kg om består av vatten.
Citera
2008-08-15, 23:24
Bannlyst
Prova min gröt, bra mellanmål - Värre med proteinet... Lägg på ett stekt ägg, ska själv testa det imorn
Citera
2008-08-16, 00:12
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeare
Prova min gröt, bra mellanmål - Värre med proteinet... Lägg på ett stekt ägg, ska själv testa det imorn

Harvegryn innehåller faktiskt en ansenlig andel protein, runt 13% jämfört med ägg som ligger på runt 12%. Fast muskeltjurar håller ju på med att kolla upp olika vad olika rätter har för Body Value, vilket handlar om hur andelen aminosyror(vilket proteinet består av) är fördelade. Kött innehåller fullvärdigt protein, medan vegetabiliska proteiner inte är fullvärdiga men havre skall vara ett av de bättre vegetariska proteinen. Havregryn är en fantastisk produkt.
Citera
2008-08-16, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Harvegryn innehåller faktiskt en ansenlig andel protein, runt 13% jämfört med ägg som ligger på runt 12%. Fast muskeltjurar håller ju på med att kolla upp olika vad olika rätter har för Body Value, vilket handlar om hur andelen aminosyror(vilket proteinet består av) är fördelade. Kött innehåller fullvärdigt protein, medan vegetabiliska proteiner inte är fullvärdiga men havre skall vara ett av de bättre vegetariska proteinen. Havregryn är en fantastisk produkt.

Hade jag ingen aning om Tack för värdefull information, kan komma till nytta
Citera
2008-08-16, 00:43
Medlem
Skrt^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har du lust att specifiera?

Nu är inte jag dePaul men all fisk innehåller protein vad jag vet. På burk rekommenderas Tonfisk och makrill. Finns oändligt många.
Citera
2008-08-16, 01:13
Medlem
De största proteinkällorna är ju kött, fiskoch ägg. För vegetarianer är det bönor som gäller.
Vad det gäller snacks måste det väl vara fläsksvålar. De innehållerca 60 % protein,men också ca 35% fett. Kolhydrat 0%, kcal 555/100g.
Citera
2008-08-16, 01:26
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
De största proteinkällorna är ju kött, fiskoch ägg. För vegetarianer är det bönor som gäller.
Vad det gäller snacks måste det väl vara fläsksvålar. De innehållerca 60 % protein,men också ca 35% fett. Kolhydrat 0%, kcal 555/100g.

Jordnötter har väl också rätt sjukt mycket proteiner? ska jag fan kolla in lite nogrannare på, för det är ju typ något man kan småkäka på hela tiden.
Citera
2008-08-16, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkin_Dogg
Jordnötter har väl också rätt sjukt mycket proteiner? ska jag fan kolla in lite nogrannare på, för det är ju typ något man kan småkäka på hela tiden.
På min påse står det 25% protein, 50% fett och 14% kolhydrat. Vad resterande 11% består av vet jag inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in