2008-08-15, 20:43
Medlem
Någon som vet hur man ska få det att funka? Har testat massa saker men får bara fel, och försöker jag med wine blir grafiken väldigt dålig, så dåligt att man inte ser vad man ska trycka på.

tack på förhand
Citera
2008-08-15, 20:47
Medlem
Ödlans avatar
Det finns en officiell klient för Linux; https://secure.tibia.com/account/?su...downloadclient

Ladda ner och följ instruktionerna som medföljer.
Citera
2008-08-15, 20:47
Medlem
Det finns en Tibia-klient till linux.

tibia822.tgz
Citera
2008-08-15, 20:55
Medlem
har testat flertal gånger med den men funkar inte alls, startar jag Tibia stängs det ner direkt efter.
Citera
2008-08-15, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack_tha_ripper
Någon som vet hur man ska få det att funka? Har testat massa saker men får bara fel, och försöker jag med wine blir grafiken väldigt dålig, så dåligt att man inte ser vad man ska trycka på.

tack på förhand
Fick inte heller det till att funka när jag försökte
Citera
2008-08-16, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacay
Fick inte heller det till att funka när jag försökte

Läste något om att det inte funkar pga jag har intel, men litar inte riktigt på det :P. Hur långt kom du innan du gav upp? fick du upp spelet fast knas grafik eller fick du inte upp spelet alls?
Citera
2008-08-16, 14:29
Medlem
yantras avatar
du får tanka ner cedega från piratebay elr nya wine betan och köra opengl på tibia det gjorde jag
Citera
2008-08-16, 15:01
Medlem
Har precis börjat använda backtrack pga min hårddisk crasha så vet inte vilket wine jag ska ha, finns massa olika linux versioner att välja mellan men inte backtrack 3
Citera
2008-08-17, 10:32
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Har precis börjat använda backtrack pga min hårddisk crasha så vet inte vilket wine jag ska ha, finns massa olika linux versioner att välja mellan men inte backtrack 3

Som vanligt finns det en source tarball tillgänglig. Ladda ner och kompilera som du alltid gör när du installerar nya program under Backtrack. Detta kan knappast vara nytt, i värsta fall har du installationsanvisningar och en README.
Citera
2008-08-17, 11:37
Medlem
h-kans avatar
Citat:

Är det inte bättre att du kör en dist med ett stort utvecklar team och kanske en pakethanterare? Backtrack är ju gjort för livecd och alla program du vill ha där kan du kompilera in i valfri linux dist. Finns mig veteligen ingen fördel med att köra backtrack från disk om du nu ska använda ditt OS till mer än pent test...

Bara ett förslag...
Citera
2008-08-17, 12:08
Medlem
yantras avatar
Citat:

den senaste från deras hemsida inte den som finns i lägg till program listan
Citera
2008-08-17, 13:26
Medlem
Angånde Tibia Linux clienten så funkar det inte bara att dubbelklicka på själva tibia filen utan starta igenom StartTibia.sh eller igenom terminalen

./Tibia

Funkar utmärkt

Eller så gör man ett eget

#!/bin/bash
cd /home/znorken/Spel/Tibia
./Tibia

spara som .sh
gör en länk till .sh scriptet och glöm inte angiv arbetskatalog för .sh scriptet

klart
Senast redigerad av Znorken 2008-08-17 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in