2008-08-15, 17:44
Medlem
SinXs avatar
Hejsan!

Bakgrunden till att jag väljer starta denna tråd är att jag känner mig rätt ensam om att köra SLI här på flashback. Huruvida SLI är en bra lösning är det delade meningar om. För den gamer med lite större budget kan SLI idag vara en utmärkt lösning. Startade ett par trådar med frågor om just SLI men fick inte ågra vettiga svar alls. Flera viste inte äns vad det var. För den som ännu är oviss är SLI en förkortning av Scalable Link Interface som är utvecklad av nVidia och möjligör körning av 2 eller flera graffikkort.

Personligen kör jag med två stycken Asus GeForce 8800GTS 512MB GDDR3 och ännu har jag ingenting att klaga på. Datorn jag kör på nu klämmer ut ca 17000p (har jag för mig) ut 3Dmarks06 otrimmad. Säkert inte speciellt bra med tanke på att det kommit två nya generationer GPUs efter jag köpte mina som säkerligen piskar detta poäng även utan SLI.

Skulle vara kul att träffa fler folk här på FB som kör SLI. Kanske kan jämföra prestanda och se vad som verkar vettigast för dem som funderar på att skaffa.
Citera
2008-08-15, 18:45
Medlem
OggeOJs avatar
Har ett 8800 gt som bara dräller, men vet inte vad jag ska köra för moderkort. Kör AM2, är Crosshair fortfarande ett bra kort?
Citera
2008-10-13, 13:05
Medlem
Claritys avatar
Kommer att inhandla ett till 8800GTS 320 GDDR3 inom kort (givetvis väldigt rabatterat). Kommer även att överklocka båda.

Är det någon som vet hur SLI fungerar egentligen? Delas bilden och de kör hälften var?
Har även hört att ibland kör ena kortet endast fysikmotorn och den andra grafiken, stämmer det?

Hur stor förbättring kan man förvänta sig i spel? Tex i Crysis mfl.

Om någon undrar över specs på datorn är dem Vista x64, AMD 64bit X2 6000+, 2gb DDR2 (har beställt 4gb till), och ett 8800GTS som sagt.
Citera
2008-10-13, 16:04
Medlem
Bluudtzuckahs avatar
En sak som har med grafikkort att göra och då även SLI är att jag hört att ATI spöar Nvidia för tillfället när det gäller prestanda. Tänkte lite på detta då jag inte vet om jag ska köra SLI eller Crossfire (ATI's motsvarighet till SLI). Vad säger folket här? Vilka är bäst enligt Era erfarenheter och kunskaper inom ämnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in