Hejsan!
Bakgrunden till att jag väljer starta denna tråd är att jag känner mig rätt ensam om att köra SLI här på flashback. Huruvida SLI är en bra lösning är det delade meningar om. För den gamer med lite större budget kan SLI idag vara en utmärkt lösning. Startade ett par trådar med frågor om just SLI men fick inte ågra vettiga svar alls. Flera viste inte äns vad det var. För den som ännu är oviss är SLI en förkortning av
Scalable Link Interface som är utvecklad av nVidia och möjligör körning av 2 eller flera graffikkort.
Personligen kör jag med två stycken Asus GeForce 8800GTS 512MB GDDR3 och ännu har jag ingenting att klaga på. Datorn jag kör på nu klämmer ut ca 17000p (har jag för mig) ut 3Dmarks06 otrimmad. Säkert inte speciellt bra med tanke på att det kommit två nya generationer GPUs efter jag köpte mina som säkerligen piskar detta poäng även utan SLI.
Skulle vara kul att träffa fler folk här på FB som kör SLI. Kanske kan jämföra prestanda och se vad som verkar vettigast för dem som funderar på att skaffa.