2008-08-15, 16:03
Medlem
Qtpies avatar
Tjena! Jag har nyligen införskaffat en dator och provar nu Vista på den. Allt fungerar bra förutom just Warcraft 3 och Banlist!

Banlist: Mitt nätverkskort dyker inte upp i NIC detector, kan inte välja något alls.

Wc3: Det hackar! Ibland fryser bilden till, och 3 sekunder senare snabbspolas allting för att jag ska "komma ikapp". Det underliga är att det flyter bra i LAN.

Nu när jag skriver så kommer jag på att båda problemen verkar vara relaterade till min Internetuppkoppling, men jag har bra lina och har inte problem i andra spel! Jag har en DELL Dimension 9100, 3ghz intel processor och 1 GB RAM. Radeon X850. Nyinstallerat, uppdaterat Vista Home, senaste drivisarna till grafikkortet och senaste DirectX.

Tack på förhand!
Citera
2008-08-15, 16:07
Medlem
ojns avatar
Inget med spel att göra. Vi dumpar denna på Windowsmodsen.

/Moderator
Citera
2008-08-15, 16:11
Medlem
w580is avatar
hur mycket procent ram har du ledigt?
Citera
2008-08-16, 03:45
Medlem
Hade liknande problem med att det hackade och hade sig. Sen installerade jag Vista ultimate x64 och då rulla allt på fint :/
Citera
2008-08-16, 10:29
Medlem
sitx77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qtpie
Tjena! Jag har nyligen införskaffat en dator och provar nu Vista på den. Allt fungerar bra förutom just Warcraft 3 och Banlist!

Banlist: Mitt nätverkskort dyker inte upp i NIC detector, kan inte välja något alls.

Wc3: Det hackar! Ibland fryser bilden till, och 3 sekunder senare snabbspolas allting för att jag ska "komma ikapp". Det underliga är att det flyter bra i LAN.

Nu när jag skriver så kommer jag på att båda problemen verkar vara relaterade till min Internetuppkoppling, men jag har bra lina och har inte problem i andra spel! Jag har en DELL Dimension 9100, 3ghz intel processor och 1 GB RAM. Radeon X850. Nyinstallerat, uppdaterat Vista Home, senaste drivisarna till grafikkortet och senaste DirectX.

Tack på förhand!

Det ser ut som du har för lite ram-minne, vista kräver ju trots allt runt 700mb som standard, utöka med 1gig ram-minne och det borde rulla fint.
Citera
2008-08-16, 12:29
Medlem
har du installerat senaste winpcap lr
Citera
2008-08-19, 18:54
Medlem
Qtpies avatar
Har nu bytt till windows XP, problemet med banlist är löst. Dock så hackar spel fortfarande! Har fortfarande senaste drivrutinerna till allt, och senaste directx.
Citera
2008-08-19, 19:24
Medlem
stnmrks avatar
för dålig dator helt enkelt
Citera
2008-08-19, 20:53
Medlem
Casualjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stnmrk
för dålig dator helt enkelt

for warcraft 3? skulle inte tro det va...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in