2008-08-15, 10:57
Medlem
barkeepers avatar
Vad har ni for forslag pa trou Normand, som man serverar mellan tva olika "avdelningar" i en lang middag med flera ratter?

Personligen tycker jag om lime eller citron sorbet med en liten skvatt vodka pa, calvados ar ju sjalvklart en klassiker da det ar dar namnet kommer ifran, men finns det nagra andra ideer? Nagot med rabarber kanske?
Citera
2008-08-15, 11:08
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Vad har ni for forslag pa trou Normand, som man serverar mellan tva olika "avdelningar" i en lang middag med flera ratter?

Personligen tycker jag om lime eller citron sorbet med en liten skvatt vodka pa, calvados ar ju sjalvklart en klassiker da det ar dar namnet kommer ifran, men finns det nagra andra ideer? Nagot med rabarber kanske?
Mango och ananas borde funka. Rabarber och fläder borde också gå bra, liksom melon?

~Paul~
Citera
2008-08-15, 12:58
Medlem
barkeepers avatar
Fast...

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Mango och ananas borde funka. Rabarber och fläder borde också gå bra, liksom melon?

~Paul~
...jag tycker det ar svart med ananas och mango, for jag tycker det kraschar med de flesta roda vinerna....det ar en personlig smaksak saklart, men om man gar fran soppa och fisk, och sen pa kottet sa blir det ju ofta en overgang mellan vitt och rott vin ocksa. Fast det kan man ju ordna med en liten bit mork choklad efter ananasen kanske...?
Citera
2008-08-15, 13:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
...jag tycker det ar svart med ananas och mango, for jag tycker det kraschar med de flesta roda vinerna....det ar en personlig smaksak saklart, men om man gar fran soppa och fisk, och sen pa kottet sa blir det ju ofta en overgang mellan vitt och rott vin ocksa. Fast det kan man ju ordna med en liten bit mork choklad efter ananasen kanske...?
Hm, du har nog rätt där. Svårt det där.

~Paul~
Citera
2008-08-15, 14:21
Medlem
barkeepers avatar
Ja...

..lite svart, men ocksa ett bra satt att hoja generella intrycket av en middag pa ett enkelt satt. Forratt: Gravlaxtoast, med ett glas Chablis eller liknande till, foljt av en limesorbet med liten skvatt vodka, valdigt liten portion, och sa varmratten med kott, rott vin etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in