2011-02-01, 08:05
Medlem
SLOBs avatar
OT raderat.

/mod
Citera
2011-02-01, 14:38
Medlem
mikaellovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Nu ska vi se här. En brun dvärgstjärna, med en massa på 0.08 solmassor eller lägre, har en planet (Nibiru) på ett avstånd på runt 29-25 AU... och lyckas ändå hålla kvar "sin" nibiru, trots att planeten ifråga är så nära en så mycket mer massiv gravitationskälla som solen innebär?

Avståndet är en höftning här, vi vet ju enligt din fantastiska spanska artikel att den bruna dvärgen är som närmast solen strax utanför Plutos bana. Pluto befinner sig på 29 astronomiska enheters avstånd från solen när den är som närmst. Jorden är en AU från solen, och Nibiru måste komma nära nog att störa jordens klimat, alltså känns 25 AU rätt logiskt. Jag misstänker dock att avståndet måste vara bra mycket mindre, men jag är inte astronom.

Så. Kan du förklara fysiken här? Jag har bett dig massor av gånger nu. Hur fan lyckas en gravitationskälla som är en bråkdel av solens hålla kvar en planet i sitt gravitationsfält när den är tre, fyra gånger närmare solen än dvärgen?
Och hur lyckas de yttre planeterna vara stabila i sina banor om en så pass mycket större gravitationskälla som en brun dvärg på nära håll innebär passerar?

Nästa fråga: vad är omloppstiden på Nibiru? Nibiru färdas tydligen i ett omlopp med en radie på ungefär 25 AU från sin bruna dvärg, och den bruna dvärgen har ett eget omlopp kring solen, hur stor är chansen att bägge klickar varje gång dvärgen är som närmst solen? Alltså att den bruna dvärgen kommer nära solen samtidigt som Nibiru befinner sig i rätt position i sitt omlopp?

Orcus har SOLEN som centrum för sin omloppsbana. Seså, ansträng dig lite nu.
http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=90482+Orcus;orb=1;cov=0#orb

Angående din utbildning: "elekronik-ingengör, har varit sergeant i det militära, har drivit en datorfirma i tio år samt toppat försäljningslistan med Ainbusk som producent med över 90.000 sålda skivor och har både platina och guldskiva med famefactory"

jag ser ingen fysik här? Elektronik har ett visst mått fysik, men det rör sig mest om URI-beräkningar. En datorfirma? På vilket sätt är det relevant för ämnet?
Som alla meniga vet är sergeanter folk som inte klarar att bli högre officerare...
Producent för Ainbusk? Betyder det att du då får expertstatus inom astronomisk fysik?

Så, "slå neråt" bäst du vill, vännen. Jag väntar fortfarande på FÖRKLARINGAR, inte bortförklaringar.

Jag skall göra mitt bästa trots att jag inte är astronom.

"För små avstånd i solsystemet kompletterar man med den astronomiska enheten (AE, au), jordens medelavstånd från solen. Trots att denna är mycket stor i jordiska mått, 150 miljoner km, motsvarar den bara 0,000016 ljusår, och fungerar alltså som en bra kompromiss. "
http://www.astrokonsult.se/e27f7f72-7a34-4447-9ec3-6bbfc1392c9b-29.html

Enligt dessa uppgifter har jag räknat fram att närmaste stjärnan, förutom vår bruna dvärg och andra mindre objekt kring solsystemet, är 250.000 Au, alltså sträckan från jorden till solen gånger 250.000.

Om det så stämmer enligt rapporten, att Nemesis är 25 Au från vår sol, så blir gravitationen relativt de andra stjärnorna 250.000/25=10.000 gånger starkare påverkan eftersom den är närmare.

OM jag använder din uppgift på Nemesis som 0.08 och tar den gånger 10.000 så inser du snart att gravitationen blir betydligt starkare än de omgivande solarna eftersom den befinner sig närmare, vilket skulle bevisas.

Nemesis och solen har en starkt elliptisk bana kring varandra, och utrymme finns det gott om med tanke på avståndet till närmaste stjärna. Allt är relativt i universum!

Du är välkommen till Vara när du svälter av matbrist!

Mikael
Citera
2011-02-01, 14:47
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaellov
Jag skall göra mitt bästa trots att jag inte är astronom.

"För små avstånd i solsystemet kompletterar man med den astronomiska enheten (AE, au), jordens medelavstånd från solen. Trots att denna är mycket stor i jordiska mått, 150 miljoner km, motsvarar den bara 0,000016 ljusår, och fungerar alltså som en bra kompromiss. "
http://www.astrokonsult.se/e27f7f72-7a34-4447-9ec3-6bbfc1392c9b-29.html

Enligt dessa uppgifter har jag räknat fram att närmaste stjärnan, förutom vår bruna dvärg och andra mindre objekt kring solsystemet, är 250.000 Au, alltså sträckan från jorden till solen gånger 250.000.

Om det så stämmer enligt rapporten, att Nemesis är 25 Au från vår sol, så blir gravitationen relativt de andra stjärnorna 250.000/25=10.000 gånger starkare påverkan eftersom den är närmare.

OM jag använder din uppgift på Nemesis som 0.08 och tar den gånger 10.000 så inser du snart att gravitationen blir betydligt starkare än de omgivande solarna eftersom den befinner sig närmare, vilket skulle bevisas.

Nemesis och solen har en starkt elliptisk bana kring varandra, och utrymme finns det gott om med tanke på avståndet till närmaste stjärna. Allt är relativt i universum!

Du är välkommen till Vara när du svälter av matbrist!

Mikael

Starkare än omgivande solar ja, de närmsta är ju för fan 4 ljusår bort!

Jag frågar hur en liten brun dvärg kan hålla kvar sin planet på 25 AU avstånd trots att den befinner sig på bara ett par-tre AU från solen som är en gravitationskälla som är hundratals gånger kraftigare än Nemesis.
Lägg till detta det otrevliga faktum att gravitation minskar med kvadraten avståndsmässigt och du får jävligt svårt att förklara hur Nemesis lyckats hålla sin planet kvar trots upprepade solbesök.

Du undviker ju för fan frågan. Undrar om det är avsiktligt eller om du inte ens förstod den?
Citera
2011-02-01, 15:07
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Jag rekomenderar Snorlyktan att titta på följande film med den brilljante Lucus, som förövrigt kommer till Vara Celibration i sommar. Vi kommer snart att se två solar enligt etablerade medier, och de skall lura i oss att det är Beetleguice som blivit en supernova. Men gissa vad som mer döljer sig i den riktningen (Orion) Jo Nemesis ;-)

Wake up min käre vän!

Signs Of covering up Nibiru's Rising? Lucas covers on the JR Moore Show 1-30-2011 that Google Sky is blacked out in the direction of Orion. Also the media is plugging a story of two suns to be visible in the sky later this year and blaming it on Betelgeuse. On 1-2-2011 in Arkansas birds fall from the sky and fish die off. In Missouri, temperture changes and sulpher dioxide discharges. Earthquakes and flooding occuring world wide.
http://www.youtube.com/watch?v=LxGVJxvAacg&feature=player_embedded
http://republicbroadcasting.org/
http://rabbithole2.com/

Jag väntar fortfarande på svar, Jörgen.
Kom igen nu, dessa frågor borde ju vara enkla för en så intelligent människa som en ingenjör/producent?

Att fåglar massdör är inget nytt, det rapporteras flera gånger i veckan bara i nordamerika och har skett jäääävligt länge.

En fråga till. "En stjärna till?" Vafan, ena sekunden säger du att Nemesis är en brun dvärg, i nästa ska den synas som en stjärna. Hur ska du ha det?

Du vet verkligen inte vad du pratar om va?
Senast redigerad av Snorlyktan 2011-02-01 kl. 15:12.
Citera
2011-02-01, 15:10
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Angående havsvattnets nivå.

Visste du att smältningen av grönlandsisen har tredubblats de senaste tio åren och att många öar i världen nu hotas av havet.

Med tanke på att utvecklingen inte är linjär i universum, utan logaritmisk, så kommer du få se att inom två år så har vi nästan ingen is kvar på norra delarna av jorden. Tro mig eller ej.

Dessutom så smälter isarna på mars och på månarna kring jupieter, vilket beror på att vi passerar ett stråk i universum som kallas "fotonbältet" och den galaktiska ekvatorn just nu.

Greenland Ice Melting More Than Ever Before
http://www.youtube.com/watch?v=P-XB-UJbjoY

Jadå, jag vet. Jag vet också att inlandsisarna världen över skulle ge en havsnivåhöjning på kanske, kaaanske tio meter.

Varför byggde noak en båt om det hade räckt att flytta upp i bergen? Varför står det i både gilgamesheposet och den plagierade kopian i bibeln att vattnen täckte de högsta bergen?

Och varför, vaaaarför, finns inga bevis för att så skett? Annat än halvkassa logiska felslut vissa producent-ingenjörer kommer med?
Citera
2011-02-01, 15:22
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Och vad anser du om att solen kom två dagar för tidigt till grönland?
http://www.redicecreations.com/article.php?id=13941
Kom igen när du ställt frågan!
Om du läser det du länkar till så står det ett par vettiga teorier i artikeln. Jag väljer att lyssna på dem.
Vad tror du själv?
Citera
2011-02-01, 17:51
Medlem
mikaellovs avatar
Citat:
Jag väntar fortfarande på svar, Jörgen.
Kom igen nu, dessa frågor borde ju vara enkla för en så intelligent människa som en ingenjör/producent?

Att fåglar massdör är inget nytt, det rapporteras flera gånger i veckan bara i nordamerika och har skett jäääävligt länge.

En fråga till. "En stjärna till?" Vafan, ena sekunden säger du att Nemesis är en brun dvärg, i nästa ska den synas som en stjärna. Hur ska du ha det?

Du vet verkligen inte vad du pratar om va?

Tack snorlyktan för dina viktiga frågor! Jag ber om ursäkt för att jag driver lite med dig. Men du får faktiskt tåla leken om du ger dig in i den ;-)

Svaret på din fråga är reflektion. Solens strålar studsar mot denna alternativt Nibiru, en av kropparna är det och vi får se vad astronomerna säger.Men redan nu har jag med egna ögon sett denna reflektion svagt över stockholm och tusentals med mig.Allt handlar om jordens placering kring solen och Nemesis läge. Och nej, det var ingen "sundog."

Myndigheterna kommer säga att det är Beetlegeuce som exploderat för att inte vi skall oroa oss, men det är lätt att kontrollera med teleskop....

Månen är en annan kropp som lyser av solens reflektion, både om dagen och natten.
Senast redigerad av mikaellov 2011-02-01 kl. 18:01.
Citera
2011-02-01, 18:02
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Tack snorlyktan för dina viktiga frågor! Jag ber om ursäkt för att jag driver lite med dig. Men du får faktiskt tåla leken om du ger dig in i den ;-)

Svaret på fråga är reflektion. Solens strålar studsar mot denna alternativt Nibiru, en av kropparna är det och vi får se vad astronomerna säger.Men redan nu har jag med egna ögon sett denna reflektion svagt över stockholm och tusentals med mig.Allt handlar om jordens placering kring solen och Nemesis läge. Och nej, det var ingen "sundog."

Myndigheterna kommer säga att det är Beetlegeuce som exploderat för att inte vi skall oroa oss, men det är lätt att kontrollera med teleskop....

Månen är en annan kropp som lyser av solens reflektion, både om dagen och natten.

Om svaret på frågan är reflektion får fan den bruna dvärgen antingen ha samma albedo som nyfallen snö eller befinna sig bra jäkla mycket närmare än du pratar om, troligtvis bägge två. Sett från plutos omlopp är solen inte mycket mer ljusstark än valfri annan stjärna, så jag undrar liksom hur reflektion skulle ge upphov till samma ljusstyrka som en supernovaexploderande Betelgeuse?

Väntar för övrigt fortfarande på de enkla frågorna om hur Nemesis håller kvar en planet (nibiru) på närmare 25 AU avstånd trots att planeten ifråga då befinner sig mindre än fem AU från Solen, som har hundratals gånger kraftigare gravitation?

Det är lugnt. Tror det är tydligt för de flesta som läser tråden vem som är skrattretande...
Citera
2011-02-01, 18:26
Medlem
Citat:
Jadå, jag vet. Jag vet också att inlandsisarna världen över skulle ge en havsnivåhöjning på kanske, kaaanske tio meter.

Det här gäller dock bara för norra halvklotets isar. Antarktis inlandsis har trots allt en jävligt stor volym, och skulle vid smältning orsaka mer än 50 meters höjning av havsnivån. Inte för att det har någon betydelse i fallet syndafloden, men rätt ska vara rätt.
Citera
2011-02-01, 18:33
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Visste du att varje utbrott från en vulkan påverkar jordens rotation? Det är samma effekt som en ballerina som snurrar med händerna utsträckta och sedan drar dem mot kroppen för att öka snurr-hastigheten. Och vi har aldrig tidigare sett så många vulkaner och jordbävningar som de senaste tre åren, kolla får du se. Ökningen är logaritmisk.

Kan du visa mig den logaritmiska ökningen? http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eqarchives/year/eqstats.php

Dessutom, istället för att vräka ur dig nytt tjafs, hur vore det om du bemötte de frågor du fått på det du redan hävt ur dig först?
Citera
2011-02-01, 18:35
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berguv
Det här gäller dock bara för norra halvklotets isar. Antarktis inlandsis har trots allt en jävligt stor volym, och skulle vid smältning orsaka mer än 50 meters höjning av havsnivån. Inte för att det har någon betydelse i fallet syndafloden, men rätt ska vara rätt.

Mina siffror kan vara lite förlegade, men sist jag läste var 50 meter gammalt och tio var den nya beräkningen. Men detta var för några år sedan, de kanske ändrat sig igen?
Citera
2011-02-01, 18:44
Medlem
mikaellovs avatar
Citat:
Kan du visa mig den logaritmiska ökningen? http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eqarchives/year/eqstats.php

Dessutom, istället för att vräka ur dig nytt tjafs, hur vore det om du bemötte de frågor du fått på det du redan hävt ur dig först?

Kolla in denna bild kära snorlykta:

http://www.rolfkenneth.no/Jordskjelv.jpg

Från denna mycket informativa och norskproducerade sida:

http://www.rolfkenneth.no/Nibiru_ZT_eng.html

Jag vill inte att du skall hata mig min vän, du skjuter "budbäraren"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in