2008-08-15, 01:20
Medlem
espen21s avatar
Nyligen upptäckte jag att länkar som innehåller bindestreck i början eller slutet av länkar inte fungerar i OpenSUSE. (Exempelvis www.-sida.se)
Det är inte bara i webbläsare som det inte fungerar, allting strejkar när man försöker komma åt sådana adresser.
Dock så är det inte några som helst problem med detta i windows

Vad beror detta på, och hur löser man det?
Citera
2008-08-15, 01:38
Medlem
det har väl aldrig gått att skapa länkar med bindestreck i början eller slutet? :S har för mig att man kan använda det i slutet :s
Citera
2008-08-15, 01:57
Medlem
Nej, det fungerar inte, men det går att komma runt det.
Vi kan ta deviantart som exempel. Tidigare gick det att ha - i början av sitt namn, så adressen blev -nick.deviantart.com

Så, ta reda på deviantart.com's adress (bara att pinga).
PING deviantart.com (198.172.81.21) 56(84) bytes of data.

Öppna sedan /etc/hosts och lägg till en rad som ser ut så här:
198.172.81.21 -nick.deviantart.com

Sedan ska det fungera =) Vet inte om det finns någon permanent lösning på problemet, men eftersom detta inte sker så ofta så är det inget större problem att göra så här.
Citera
2008-08-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woicer
Nej, det fungerar inte, men det går att komma runt det.
Vi kan ta deviantart som exempel. Tidigare gick det att ha - i början av sitt namn, så adressen blev -nick.deviantart.com

Så, ta reda på deviantart.com's adress (bara att pinga).
PING deviantart.com (198.172.81.21) 56(84) bytes of data.

Öppna sedan /etc/hosts och lägg till en rad som ser ut så här:
198.172.81.21 -nick.deviantart.com

Sedan ska det fungera =) Vet inte om det finns någon permanent lösning på problemet, men eftersom detta inte sker så ofta så är det inget större problem att göra så här.

I min webläsare funkar det utmärkt... kan dock tänka mig om du ska försöka göra något med typ wget så måste du nog göra en \ före -..
Typ wget \-nick.deviantart.com för annars tolkar programmet - som en syntax... (borde dock funka att göra wget http://-nick.deviantart.com)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in