2008-08-14, 23:31
Medlem
Har laddat ner Microsoft.Windows.Vista.ULTIMATE.x64.SP1.Integrate d.July.2008.OEM.DVD-BIE och brännt ner image-filen på en DVD-R 16x som data-DVD. Det går att läsa från den när man är i windows och om man mountar den, dock bootar den inte automatiskt vid uppstart. OBS: Jag har ställt in i BIOS så att den ska boota från skivan. Det kommer upp något i stil med CD-ROM boot, precis som det ska.. Det enda som fattas är "tryck valfri tangent för att boota med CD-ROM" eller hur det nu brukar stå. Har använt Nero, ska testa med Alcohol om det funkar.

Någon som har haft samma problem eller vet hur man löser det? Har en ny DVD-brännare dessutom.
Citera
2008-08-14, 23:41
Medlem
Kan ha löst det själv, tror NERO valde att bränna den som en datafil istället för en imagefil. Ska som sagt testa med Alcohol och image-bränningsguiden. Hoppas att det funkar nu.
Citera
2008-08-15, 15:32
Medlem
Jag hade samma problem som du, att den vägrade boota från skivan. Det visade sig att jag var tvungen att sänka brännhastigheten när jag brände skivan till x4 för att det skulle funka. Ingen aning varför men det var tydligen fler personer som hade problem med det där.

Så testa att sänka brännhastigheten när du bränner ut dvdn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in