2008-08-14, 23:31
Medlem
Har laddat ner Microsoft.Windows.Vista.ULTIMATE.x64.SP1.Integrate d.July.2008.OEM.DVD-BIE och brnnt ner image-filen p en DVD-R 16x som data-DVD. Det gr att lsa frn den nr man r i windows och om man mountar den, dock bootar den inte automatiskt vid uppstart. OBS: Jag har stllt in i BIOS s att den ska boota frn skivan. Det kommer upp ngot i stil med CD-ROM boot, precis som det ska.. Det enda som fattas r "tryck valfri tangent fr att boota med CD-ROM" eller hur det nu brukar st. Har anvnt Nero, ska testa med Alcohol om det funkar.

Ngon som har haft samma problem eller vet hur man lser det? Har en ny DVD-brnnare dessutom.
Citera
2008-08-14, 23:41
Medlem
Kan ha lst det sjlv, tror NERO valde att brnna den som en datafil istllet fr en imagefil. Ska som sagt testa med Alcohol och image-brnningsguiden. Hoppas att det funkar nu.
Citera
2008-08-15, 15:32
Medlem
Jag hade samma problem som du, att den vgrade boota frn skivan. Det visade sig att jag var tvungen att snka brnnhastigheten nr jag brnde skivan till x4 fr att det skulle funka. Ingen aning varfr men det var tydligen fler personer som hade problem med det dr.

S testa att snka brnnhastigheten nr du brnner ut dvdn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in