När jag spelar WoW så brukar skärmen med ojämna mellanrum frysa för att sedan slockna och efter några sekunder så kommer bilden tillbaka men det kommer upp en liten ruta i högra hörnet som säger "Bildskärmsdrivrutinen nvlddmkm slutade svara och har återställts".
Vad beror det på och hur kan jag göra för att bli av med det?
Ja du. Har haft samma problem sen jag uppdatera datorn till ett Nvidia 8600GT kort och samtidigt använder vista. Gick så långt att jag bytte ut minnen, nätagg skaffa större fläkt men inget hjälpte. Slutligen bytte jag grafikkort till ett Nividia 9800GT för dom hade inga bra radeon kort. Tyvärr fortsatte felet i alla fall. Testade att gå tillbaka till XP och fick det att fungera men har ju vista ultimate som är 100ggr snyggare och vill ju använda det så det lutar nog åt ett radeon kort inom en snar framtid. Byt ej ut grejjerna i burken utan antingen vänta på en fix från microsoft eller nvidia eller byt till xp eller ett radeon kort. Allt annat är bara slöseri tyvärr.........
Ja du. Har haft samma problem sen jag uppdatera datorn till ett Nvidia 8600GT kort och samtidigt använder vista. Gick så långt att jag bytte ut minnen, nätagg skaffa större fläkt men inget hjälpte. Slutligen bytte jag grafikkort till ett Nividia 9800GT för dom hade inga bra radeon kort. Tyvärr fortsatte felet i alla fall. Testade att gå tillbaka till XP och fick det att fungera men har ju vista ultimate som är 100ggr snyggare och vill ju använda det så det lutar nog åt ett radeon kort inom en snar framtid. Byt ej ut grejjerna i burken utan antingen vänta på en fix från microsoft eller nvidia eller byt till xp eller ett radeon kort. Allt annat är bara slöseri tyvärr.........
Mvh Gump
Kan tilläggas att jag har samma problem med ett ATI kort, både i Vista och Windows 7
Detta händer mig åtminstone en eller ett par gånger om dagen.
Men det sker aldrig när jag spelar, konstigt nog.
Har ni problem när ni spelar?
Jag önskar att Internet explorer hängde sig lika sällan som drivrutinen..
In fact så har mitt problem löst sig efter ett tag, vet inte vad jag gjort eller inte gjort men problemet är inte kvar! Antar att det kom en fix för inte så länge sedan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!