2008-08-14, 14:47
Bannlyst
har fått dessa 2 att välja mellan ,vilket skulle ni valt o varför...har bara testat temesta en gång så e osäker....så tog stesolid nu denna gång men kan ändra nästa gång..

erfarenheter:vad skulle ni valt....har snabba ångest/aggressions attacker

tacksam för seriösa svar
Citera
2008-08-14, 14:55
Bannlyst
Jag medicinerade förut mot ångest som satte in snabbt, då 3x5mg Stesolid (diazepam) som underhållsdos, 1mg alprazolam mot ångesttoppar. Så jag skulle valt Temesta, om jag varit kännt mig nödgad, eftersom den är mer snabbverkande än Stesolid.
Citera
2008-08-14, 15:58
Medlem
StorMammas avatar
Om du dessutom låter tabletten smälta under tungan så verkar de snabbare.
Citera
2008-08-14, 16:25
Medlem
Fontainebleaus avatar
temesta, om det är wyeth 1or så smälter de enormt fort under tungan med, mycket snabbare än andra benzos.
Citera
2008-08-14, 19:43
Medlem
Eyeopeners avatar
Temestan funkar bäst mot ångest för mig, men det tar en stund innan full effekt uppnås, ca 1 timme ungefär. Vilket kan vara en nackdel om man får en snabb ångest attack och behöver snabb lindring.

Fördelen med stesoliden är att den slår på snabbare, men för mig så funkar den inte lika effektiv som temesta.
Citera
2008-08-14, 20:04
Medlem
knoxahs avatar
Stesolid har ju väldigt lång halveringstid så vitt jag vet så det är väl bra för det.

Tror jag.
Citera
2008-08-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Jag medicinerade förut mot ångest som satte in snabbt, då 3x5mg Stesolid (diazepam) som underhållsdos, 1mg alprazolam mot ångesttoppar. Så jag skulle valt Temesta, om jag varit kännt mig nödgad, eftersom den är mer snabbverkande än Stesolid.

stesolid är troligen den mest snabbvekande benzon av alla. Temesta därimot tar långtid på sig men har en gansa långvarande effekt tillskilnad mot stesolid som snabbt planar ut
Citera
2008-08-14, 22:00
Medlem
lulligs avatar
Jag testade Temesta en gång och fick nå sjuka anfall. Fick grymt stor ångest, började grina utan anledning, och massa annat, mådde sjukt dåligt. Så kör på Stesolid ist.
Citera
2008-08-14, 22:33
Medlem
Eyeopeners avatar
Även om du nu är avstängd så hoppas jag att du fortfarande kan läsa detta pacman78.

Glömde nämligen säga att jag tycker att du skall prova dina tabletter var för sig först och känna av hur dom fungerar på dig.

Som lullig precis skrev så fick Han/hon jobbiga biverkningar utav temesta så det kan vara bra att känna till i förväg hur preparaten funkar på dig innan du tar dom i det syfte dom är till för.
Citera
2008-08-14, 22:42
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lullig
Jag testade Temesta en gång och fick nå sjuka anfall. Fick grymt stor ångest, började grina utan anledning, och massa annat, mådde sjukt dåligt. Så kör på Stesolid ist.

Jag har svårt att tro att det var Temestans "fel".
Hade du tagigt något annat också?

Hade nått speciellt hänt?
Hur menar du med sjukt anfall?

Själv hade jag valt Stesolid för den muskelrelaxerande effekten.
Passar bättre mot kroppslig ångest.
Citera
2008-08-14, 22:45
Medlem
lulligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Jag har svårt att tro att det var Temestans "fel".
Hade du tagigt något annat också?

Hade nått speciellt hänt?
Hur menar du med sjukt anfall?

Själv hade jag valt Stesolid för den muskelrelaxerande effekten.
Passar bättre mot kroppslig ångest.

Jag hade bara tagit Temesta. Inte nåt annat. Det var nåt år sen den hände, men har inte för mig att jag tog nåt dagen innan. Jag fick iaf panikångest och mådde jätte dåligt, ville inte leva och börja grina. Min flickvän förstod ingenting vad som hände, tur som var så hade jag en polare som var hos mig som förklarade att jag bara mådde dåligt över en grej som hänt. Men jag blev tvungen att lägga mig i ett varmt bad en stund sen lägga mig i sängen. Då fick jag frossa och började grina ennu mer.
Citera
2008-08-18, 06:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
Även om du nu är avstängd så hoppas jag att du fortfarande kan läsa detta pacman78.

Glömde nämligen säga att jag tycker att du skall prova dina tabletter var för sig först och känna av hur dom fungerar på dig.

Som lullig precis skrev så fick Han/hon jobbiga biverkningar utav temesta så det kan vara bra att känna till i förväg hur preparaten funkar på dig innan du tar dom i det syfte dom är till för.

tack för uppriktiga svar ,e på stess nu kör på det ett tag funkar det ej testar jag väl temesta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in