Citat:
Ursprungligen postat av jjjjjj123456
Testa köra CCleaner och sök efter problem i registret. När man gör det brukar den ofta hitta ogiltiga sökvägar och filändelser m.m.

CCleaner undviker jag personligen eftersom jag inte tycker den gör ett bra jobb, så istället listar jag de program jag använder:
* WinXP Manager: viktigaste och bästa programmet i arsenalen. Klarar nästan allt, från registerrensning till avinstallation av program, med efterföljande sök efter kvarlämnade filer och nycklar. Oumbärligt!
* TuneXP: litet gratisprogram från DriverHeaven som är riktigt bra för sin storlek. Kan exempelvis på enkelt sätt defragmentera bootfiler och kan även köra Ultra fast booting, där den lägger rätt alla startfiler för att öka boothastighet. Kan även på ett enkelt sätt göra andra inställningar för både ökad hastighet och säkerhet.
* JV16 Powertools: ganska okänt för den stora massan, men gör ett riktigt bra jobb. Är idag tyvärr inte gratis längre (precis som WinXP Manager för den delen) men båda går lätt att hitta på diverse sidor. Klarar ungefär samma som förstnämnda, men kan emellanåt hitta saker som det missar.