Jag har inget virusprogram på min dator (ja,skitdumt jag vet) och har en Nortonskiva liggades. Kan man installera den och räkna med att befintliga virus då försvinner? Eller måste man ta bort dom manuellt?
Jag har inget virusprogram på min dator (ja,skitdumt jag vet) och har en Nortonskiva liggades. Kan man installera den och räkna med att befintliga virus då försvinner? Eller måste man ta bort dom manuellt?
Jag är skitkass på datorer!!!
Nä du kan inte räkna med att de försvinner, och absolut inte med Norton. Ofta är det ett helvete att få bort virus så blås din dator och börja om från ruta ett med ordentlig säkerhet.
Sedan rekommenderar jag STARKT att du börjar vara noga med Windows update(Om du nu andvänder windows) + införskaffa dig något bra AV-program, finns en tråd om det så är bara sätta dig och läsa.
Tackar för alla svar! Men..."be om hjälp"...be om hjälp så att nån kommer hem och formaterar och hela klabbet? Kan ju inget...bor i en del av landet där jag inet känner nån heller...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!