2008-08-13, 21:32
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batikhäxan
Stockholm City är min favorit bland gratistidningarna, för att de alltid stod upp för utsatta och diskriminerade grupper i vårt nya kalla direktörs-Sverige. Spännande arabiskor skrev kolumner, man hade hela uppslag om gömda flyktingars oerhörda lidanden, och chefred Mikael Nestius stod alltid beredd att visa var skåpet skulle stå när det gällde solidaritet, anti-rasism och jämlikhet.

Tyvärr verkar det nu som City har det allt kämpigare. Jag är inte paranoid, men nog kan man ana en sammansvärjning där Stenbecks och ni-vet-vilka slagit sina kapitalistiska påsar ihop för att försöka stoppa en obekväm röst.
Kanske var det inte så många som tyckte arabiskorna var så spännande eller att det var intressant att läsa om illegala flyktingar, när allt kom till kritan...

Citat:
Så typiskt va! Det här är det nya kalla Sverige som Göran Persson pratade om redan på sin tid.
Det nya kalla Sverige som Göran Persson LADE GRUNDEN TILL redan på sin tid, antar jag att du menade.
Citera
2008-08-13, 21:51
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Vadå, påhejade?
Tror nog att TS med detta inlägget och sitt användarnamn är ute efter att trolla eller skämta.

När får vi förresten se reportage där invandrarrepresentanter får frågan om hur invandrarna själva skall kunna bidra till att minska rasisment?

Ja det har du rätt i men syftet med att smälla upp honom på en helsida i papperstidningen med rubriken "Folks attityder är värst" anser jag vara att ge stöd åt Citys minidrev. Och ja, han håller de facto inte med om förbudstanken.
Min kritik riktar sig främst mot City, inte Herr Afrosvensk - han gör bara sitt jobb: Att Vara Offer.

Att det överhuvudtaget råder tvekan om FB-Batikhäxas reella existens säger något om hur sjukt Sverige blivit.
Senast redigerad av StuG 2008-08-13 kl. 22:32.
Citera
2008-08-13, 22:11
Medlem
apanola IIs avatar
Helt klart ett ambitöst Troll som dessutom har en blogg som ett eextra alibi, underhållande och det ska bli kul och se vart det leder och hur länge trollet orkar skriva
Citera
2008-08-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Helt klart ett ambitöst Troll som dessutom har en blogg som ett eextra alibi, underhållande och det ska bli kul och se vart det leder och hur länge trollet orkar skriva
Bloggen måste i varje fall uppdateras Fram med bag-in boxen och fortsätt skriv kära batikhäxa.
Citera
2008-08-13, 22:31
Medlem
mikaelss avatar
En av de roligaste bloggarna på länge, we want updates!
Citera
2008-08-13, 22:38
Medlem
Ursvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naglfar
Vilken mediehöger?!
Vänstermedia som ägs av borgare/kapitalister.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja verkligen, och Stockholm City är ju till och med sämre än Metro så den hoppas jag dör först.

Rent av sjuka åsikter de har på den redaktionen.
Jag fick tag i en City tidning när jag satt på tåget några dagar sen. Vilket jävla slöseri med träd för att kunna trycka skitblaskor som denna.
Citera
2008-08-13, 23:51
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Tja, exemplevis klassas ju Sverigedemokraterna som den största rasistiska organisationen i Sverige, enligt Svenska FN-förbundet. Vad tycker du om det?

Vad var motiveringen?
Citera
2008-08-14, 00:32
Medlem
un_Hanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursvamp
Vänsterorienterade gratistidningar behövs det mindre av.
Och högerorienterade människor som inte kan svenska borde de finnas färre av...
Citera
2008-08-14, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Vad var motiveringen?
Ingen alls, som jag ser det. Sidan 40:

http://www.sfn.se/svefn/files/CERD-r...0704_final.pdf

Sverigedemokraterna omnämns bara som "the largest racist organisation in Sweden" utan vidare stöd eller bevis för detta. Det enda man har gjort är att infoga ett stycke med guilt by association i form av Expopropaganda när de "avslöjade" att sex sverigedemokrater hade stött olämpliga organisationer genom att köpa böcker (som inte finns någon annanstans och som inte är olämpliga) eller genom att skicka betal-sms på några tior. Partiet tog avstånd från detta ögonblickligen, och de utpekade har antingen avgått eller uteslutits. Så var det med den saken.

Dessutom bröt Expo mot lagen, bank- och telesekretessen, när de gjorde detta, och för detta har Expo polisanmälts. Därutöver har Expo erkänt att när de gjorde denna "granskning" så "undersökte" de endast Sverigedemokraterna, inte något annat parti. Det kan alltså finnas folk i de andra partierna som har gjort samma olämpligheter som dessa sex sverigedemokrater, men det kommer vi aldrig att få reda på eftersom det inte är vare sig relevant eller intressant för Expos propaganda och smutskastning. Detta är ju guilt by association, och på samma sak skulle man kunna hävda att samtliga partier vars representanter fanns med i valstugereportaget 2002 är "rasistiska" - men det gör man inte. Det är endast när det gäller sd som det extrapoleras på hela partiet.

För denna vänsterextrema propagandaorganisation - Svenska FN-förbundet, som antagligen finansieras av socialdemokraterna - räcker detta "bevis" för att utpeka Sverigedemokraterna som "the largest racist organisation in Sweden" - trots att Sverigedemokraterna inte är "rasistiskt" utan kulturnationalistiskt och invandringskritiskt, trots att sd i kommunvalet 2006 hade en större andel kandidater med invandrarbakgrund än socialdemokraterna och de flesta borgerliga partier samt trots att Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson nyligen sade "/d/et som vi vill markera är att det är möjligt att bli svensk, att man kan ha brun hudfärg och vara svensk". Detta är alltså inget mer än ren och skär propaganda.

Edit: Just det - ett annat bevis, enligt rapporten, är att sd skulle ha grundats av "persons previously active in the Nazi movement and who now do what they can to shed past associations and appear mainstream". För det första är det förstås inte sant att sd:s grundare var tidigare aktiva nazister, och för det andra finns ingen av grundarna av partiet kvar i detsamma idag, varför meningen blir än mer absurd. Propaganda, som sagt.
Senast redigerad av whoopwhoop 2008-08-14 kl. 01:19.
Citera
2008-08-14, 09:03
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Bloggen måste i varje fall uppdateras Fram med bag-in boxen och fortsätt skriv kära batikhäxa.

Självklart ska jag också följa bloggen, måtte Trollet matas duktigt så att denne inte tappar sugen att skriva!
Citera
2008-08-14, 09:36
Medlem
Det är bara bra att en av de där tidningarna lägger ned. Mindre nedskräpning och man behöver bara läsa samma nyheter två gånger var tredje dag. Dessutom är layouten i Metro 1000000 gånger bättre än Citys.
Citera
2008-08-14, 10:26
Medlem
Ursvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av un_Hannes
Och högerorienterade människor som inte kan svenska borde de finnas färre av...
Förlåt mig Kapten Sarkasm. Ska genast bättra mig.

Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Ingen alls, som jag ser det. Sidan 40:

http://www.sfn.se/svefn/files/CERD-r...0704_final.pdf

lång text
Intressant. Anklagelserna är alltså baserade på partiets ''nazistiska'' bakgrund och inte hur partiet ser ut i dagsläget. Då kan man applicera samma form av kritiskt tänkande på Socialdemokraternas nazistiska förflutna och döma partiet utav det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in