2011-10-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Jag har kört RE1, RE2 och RE3 med hjälp av epsxe emulatorn och sen laddat ner spelen. Här har du en bra torrent sida med resultat. För att få igång epsxe behöver du ladda hem BIOS till det och eventuella grafik/ljuddrivrutiner. Det är enkelt och finns på deras sida tror jag. Men BIOSet får du googla efter. Ladda ner ePSXe här!.

Lycka till!
damn vilket snabbt och bra svar. Nu kanske jag hinner börja spela ikväll om jag får igång allt.

Tack så mycket, ska försöka få det att funka nu
Citera
2011-10-22, 22:14
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy-fruit
damn vilket snabbt och bra svar. Nu kanske jag hinner börja spela ikväll om jag får igång allt.

Tack så mycket, ska försöka få det att funka nu

Inga problem, hoppas du får det att fungera.
Citera
2012-01-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Skönt med ännu en som har stor passion för spelet!!...Jo jag minns det du säger att man blev så rädd att man la sig ifrån spelet, så var det lite för mig med, speciellt med silent hill det låg och dammade ett bra tag innan jag "vågade" spela det... Minns även att man var rädd att hålla i kontrollen när man satt 2 polare man slängde den liksom till den andra polaren för man inte vågade själv...Och det tog mååånga år innan jag klarade av att sitta i mörker och spela Resident evil.

Jo Code veronica både hatar jag och älskar med, spelade dock aldrig ut det, men de hade de rätta elementen för ett RE spel men endå saknades något tyckte jag, har alltid kännt att code veronica egentligen inte passar i serien.. Utan är såndär inofficiell del .

Där har vi helt klart samma åsikt, enligt mig är 2an också det bästa av dem alla, vet inte vaför men miljöerna och allting det tilltalar mig verkligen fyfan, det är riktig jävla spelhistoria där.

Jag har faktigst inget mer än goda tankar om RE 4 men jag förstår helt klart din frustation alltså...Jag stör mig också på att det inte är riktiga zombies faktigsti men det jag hatar mest är dom där jävla "demonerna" eller cult anhängarna i svarta rockar...Bönderna är en sak, att dom inte är fullblodade zombies är inte så farligt eftersom det vägs upp av att dom ger riktig känsla av inavel, sjuka sekter, ovårdade äckliga och riktigt skrämmande... Men de där löjliga kult-demonerna är bara jobbiga...

Joo att kunna pusta ut när man träffar en människa är verkligen, LÄTTNAD... Precis samma lättnad efter att dödat en hel klunga zombies och musiken går till normalt och man "woosh"... Men man kan aldrig riktigt slappna av förens i cutscenes och knappt då....Känner otroligt medlidande för de andra människorna... gillar verkligen hur dom kommer och går med, ger verkligen djup på något sätt, antingen har jag alldeles för mycket fantasi vilket jag blivit beskylld för, men jag går och tänker på de olika karaktärerna och undrar vad dom gör ATM och hur det går för dem och brukar tänka "här kanske han sprang" osv...

någon kanske vet !!
spelar Resident evil Zero gameCube
i början av spelet så e man i tåget och så finns det rum 202 som står massa lådor för, vet ni hur man tar sig in dit ?? Hoppas ni resident fan vet det !!! vet att jag har varit inne där förut för ett par år sedan men det står bara så still !!!
Citera
2013-03-16, 11:35
Medlem
BattleBuddhas avatar
Åh jag älskar RE spelen, men de bästa är enligt mig fram till 3:an.
De spelen formade hela min tv-spels värld när jag var liten och ja, kanske min barndom också, minns hur jag höll på att kissa ner mig av tvåan och speciellt trean när man var mindre gång på gång men kunde aldrig sluta spela det. Var livrädd stundtals och bara att duscha eller ligga vaken en stormig natt var hemskt efter att man fått bestående men av spelen haha.. tror jag var 10 när jag spelade det tredje spelet och jag har än idag återkommande mardrömmar om nemesis haha! (dock inte så ofta nu längre, kanske 1-2 gånger om året)

Såg att man kunde tanka 1, 2 och 3 på ps-store för 135kr så nu har jag köpt dem och ska spela genom alla. Har börjat med trean då det spelet väcker mest minnen och känslor, har bara spelat ca 3 timmar men kände direkt igen samma stresskänsla som jag fick när jag var liten men så nostalgisk man blir när man spelar det!
Kan vara skönt att få banka nemesis nu i vuxen ålder också

Tänkte köra tvåan och sist ettan och enligt mig är RE2 det bästa spelet av alla, vilken miljö, vilket soundtrack och vilket perfekt spel gjort för att sätta skräck i folk och speciellt små barn som egentligen inte borde spelat det!

Någon annan som kör genom spelen igen eller funderar på det? Ett fint pris på ps-store i alla fall, så gillar man dessa zombiespel så är det ett givet kort förutsatt att man inte redan har dem.

Någon postade ganska tidigt i tråden en bild på S.T.A.R.S medlemmarna som denna trodde man stötte på inne på polisstationen i RE2, jag kommer inte ihåg om den finns i tvåan men man hittar den på polisstationen i 3an i rummet som man behöver emblem key till ganska tidigt.
Citera
2013-03-18, 14:23
Medlem
Bazecoons avatar
Har själv nött igenom alla 3 spelen på kort varsel.Måste iaf säga att Resident evil2 till Gamecube är den bästa porten.Rookie är sjukt kul .
Citera
2013-04-21, 14:56
Medlem
Resident Evil: Directors cut på ps1 och Code Veronica på Dreamcast

Har spelat RE1, RE2, RE3, RE:CV, RE4. 4:an var inte särskilt bra.. slutade spela då.
Annars bra serie.
Citera
2013-04-23, 23:04
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googlah
Resident Evil: Directors cut på ps1 och Code Veronica på Dreamcast

Har spelat RE1, RE2, RE3, RE:CV, RE4. 4:an var inte särskilt bra.. slutade spela då.
Annars bra serie.

Resident evil var Resident evil fram till RE:CV. När 4an kom blev det mer ett action-betonat spel med mycket fart och fläkt, samt mycket pangande. Man hade då gått ifrån rötterna, dvs från att vara survival horror, med allt som hör därtill.

Jag tror t.o.m att om man kikar på baksidan utav RE4s omslag så står det att läsa något i stil med "Forget everything you know about Resident evil. Forget survival horror, this is the most epic, intense and horrific action game ever." - Och det säger ju en del...

Visst. 4an, 5an och 6an är bra på sina sätt med, men de känns inte som RE-spel, eller åtminstone som ett RE-spel borde.
Citera
2013-05-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddex4
Resident evil var Resident evil fram till RE:CV. När 4an kom blev det mer ett action-betonat spel med mycket fart och fläkt, samt mycket pangande. Man hade då gått ifrån rötterna, dvs från att vara survival horror, med allt som hör därtill.

Jag tror t.o.m att om man kikar på baksidan utav RE4s omslag så står det att läsa något i stil med "Forget everything you know about Resident evil. Forget survival horror, this is the most epic, intense and horrific action game ever." - Och det säger ju en del...

Visst. 4an, 5an och 6an är bra på sina sätt med, men de känns inte som RE-spel, eller åtminstone som ett RE-spel borde.

Håller med! Gillar dock 4an bättre än 5-6an, 4an var endå fortfarande lite spooky såddär. Men i 5an sårade det ur totalt, och ännu värre i 6an, tyvärr

Jag håller just på nu att spela remaken av Resident evil 1, och måste säga att det håller fortfarande. Ettan har alltid vart mitt favoritspel. Var 14 år när jag och polarna spelade igenom det första gången, och jävlar vad skraja vi var.
ÄLskar miljöerna i den gamla herrgården, storyn, musiken, pusslen, som faktis är ganska svåra, Har redan fastnat några gånger, då det var så många år sen man spelade 1an, och har glömt en del.
Stämningen i detta spel är riktigt svårslaget!
Citera
2013-05-06, 21:14
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Håller med! Gillar dock 4an bättre än 5-6an, 4an var endå fortfarande lite spooky såddär. Men i 5an sårade det ur totalt, och ännu värre i 6an, tyvärr

Jag tycker att 4an var helt okej. Det hade som du säger, sina stunder då det kunde vara kusligt. 4an var en hyfsat bra mix utav action och "horror", även om det aldrig nådde upp i föregångarnas standard.

Tyvärr saknades kluriga pussel likt de från 1-3 + CV.

Citat:
Jag håller just på nu att spela remaken av Resident evil 1, och måste säga att det håller fortfarande. Ettan har alltid vart mitt favoritspel. Var 14 år när jag och polarna spelade igenom det första gången, och jävlar vad skraja vi var.
ÄLskar miljöerna i den gamla herrgården, storyn, musiken, pusslen, som faktis är ganska svåra, Har redan fastnat några gånger, då det var så många år sen man spelade 1an, och har glömt en del.
Stämningen i detta spel är riktigt svårslaget!

Låter härligt, och jag kan bara instämma. Resident evil 1 (remake) är nog ett av de bästa spelen jag spelat, alla kategorier. Tror jag ska ta och dra igenom det jag med.
Citera
2013-05-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddex4

Låter härligt, och jag kan bara instämma. Resident evil 1 (remake) är nog ett av de bästa spelen jag spelat, alla kategorier. Tror jag ska ta och dra igenom det jag med.

De gör du rätt i

Jag har lirat i 2 hela dagar nu och antingen har jag glömt en väldans massa, eller åxå har dom lagt till massa nya grejjer. Känns som det är mycket mer överaskningsmoment i REMAKEN än vad det var i 1an, plus lite nya zombies och nya rum/hus. Tex ute i trädgården har jag kommit några gamla skumma stugor som jag inte har ett minne av från ettan. UNDERBART! Som ett helt nytt spel för mej, med samla gamla skräckinjagande känsla och en riktigt bra story. Bara känslan när man läser gamla brev och papper man hittar. Så jävla bra!

Efter jag klarat detta ska jag ta mej ann Resident evil zero som jag bara har spelat halva på, då cd nr 2 kom bort på nåt konstigt sätt.
Citera
2013-05-07, 10:57
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
De gör du rätt i

Jag har lirat i 2 hela dagar nu och antingen har jag glömt en väldans massa, eller åxå har dom lagt till massa nya grejjer. Känns som det är mycket mer överaskningsmoment i REMAKEN än vad det var i 1an, plus lite nya zombies och nya rum/hus. Tex ute i trädgården har jag kommit några gamla skumma stugor som jag inte har ett minne av från ettan. UNDERBART! Som ett helt nytt spel för mej, med samla gamla skräckinjagande känsla och en riktigt bra story. Bara känslan när man läser gamla brev och papper man hittar. Så jävla bra!

Det stämmer att orginalet och remaken skiljer sig i viss mån. Remaken har till exempel några fler rum och fiender samt:

Angående alla filer och anteckningar man hittar så håller jag med. Vissa gånger känner man ett riktigt obehag, helt underbart
Citera
2013-05-07, 12:39
Medlem
Vågar inte kolla spoilern

Men kan hålla med dej, detta är ett av de bästa spelen jag spelat, var riktigt länge sen jag hade så svårt att slita mej som jag har med detta. Man vill så gärna bara se vad det är i nästa rum osv, spännande hela tiden, och helt plötsligt har det gått några timmar till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in