Åh jag älskar RE spelen, men de bästa är enligt mig fram till 3:an.
De spelen formade hela min tv-spels värld när jag var liten och ja, kanske min barndom också, minns hur jag höll på att kissa ner mig av tvåan och speciellt trean när man var mindre gång på gång men kunde aldrig sluta spela det. Var livrädd stundtals och bara att duscha eller ligga vaken en stormig natt var hemskt efter att man fått bestående men av spelen haha.. tror jag var 10 när jag spelade det tredje spelet och jag har än idag återkommande mardrömmar om nemesis haha! (dock inte så ofta nu längre, kanske 1-2 gånger om året)
Såg att man kunde tanka 1, 2 och 3 på ps-store för 135kr så nu har jag köpt dem och ska spela genom alla. Har börjat med trean då det spelet väcker mest minnen och känslor, har bara spelat ca 3 timmar men kände direkt igen samma stresskänsla som jag fick när jag var liten men så nostalgisk man blir när man spelar det!
Kan vara skönt att få banka nemesis nu i vuxen ålder också
Tänkte köra tvåan och sist ettan och enligt mig är RE2 det bästa spelet av alla, vilken miljö, vilket soundtrack och vilket perfekt spel gjort för att sätta skräck i folk och speciellt små barn som egentligen inte borde spelat det!
Någon annan som kör genom spelen igen eller funderar på det? Ett fint pris på ps-store i alla fall, så gillar man dessa zombiespel så är det ett givet kort förutsatt att man inte redan har dem.
Någon postade ganska tidigt i tråden en bild på S.T.A.R.S medlemmarna som denna trodde man stötte på inne på polisstationen i RE2, jag kommer inte ihåg om den finns i tvåan men man hittar den på polisstationen i 3an i rummet som man behöver emblem key till ganska tidigt.